Měl bych dotaz zda li by někdo mohl poskytnout nějaké podklady a především názor do kolika userů má smysl shaping na lavní GW, tedy nechat zařezávání pouze na jedné mašině. nejlépe by bylo kdyby někdo zveřejnil grafy vytížení linky, počet userů a graf zatížení CPU + latence GW. Díky Pokud bylo použito železo X86, tak jaké.
Jak odpovědět Přístupů jak shapovat je hodně a co admin to jiná doporučení. Někdo preferuje centrální shaping, někdo to časem migruje na shaping jednoltivých lokalit.
Co doporučuju já je neshapovat na RoS, pokud to chceš mít centrálně nebo použít pouze PCQ, ne žádnej strom pravidel v queuetree a mangle.
Shapovali jsme nejdřív na RoS P4 3GHz, přestalo to stíhat někde kolem 80-90Mbit, uživatelů bylo cca+-1000, pak jsme to přehodili na Linux a s tím P4 3Ghz jsme vydrželi až do toku 350Mb/s a uživatelích 2000+, pak už to moc nestíhalo. Teď je tam C2D 2,6GHz a v pohodě to dává 500+Mbit.
S queuetree a počtem našich uživatelů končí RoS na 150Mb i s quad-core xeonem s vytížením 100%. Důvod -nejde optimalizovat strom pravidel, zavést hasing na tc nebo filtry do tc, nemůžeš použít classify místo markování atd.
Ti co chtějí shapovat na RoS dál, tak shapují hlavně přes PCQ a rozdělují zážtěž na víc strojů buď pomocí vlan nebo policy based routingu.