Zdravím,
to tedy sorry, kromě snad jediné věci si dovolím nesouhlasit.
1. Systém start-stop se sice liší u jednotlivých vozů, ovšem jen způsobem funkce, kterou lze téměř vždy vypnout. Alespoň jsem nenašel auto, kde to nejde a zabrousil jsem při průzkumu i na americkou půdu. Mám vážné důvody k předpokladu, že takové auto ani neexistuje. Každý výrobce vypnutí připouští jako naprosto přípustnou činnost. Je v tom trocha alibismu, protože na jednu starnu musí plnit emise a na druhou nechce nasírat uživatele vozu.
2. Systém startéru a logiky vypnutí se sice liší, ale vždy to končí na tlačítku, kterým lze celou tuto hloupost vyřadit. Ovšem jen do dalšího startu, což někomu způsobuje rudo před očima. Odolní jsou pouze uživatelé aut pronajatých na rok, dva, kteří auto ještě před rozpadnutím startéru vrátí do půjčovny.
3. Elektronika a logika připojení tlačítka se sice liší, ale není to nic moc komplikovaného, dva dni výzkumu a je vyřešeno. Dodávám tento "reverzní anihilátor startstopu" do servisu, kterým projde denně tak 5 aut různých značek a zatím nebyla hlášena žádná komplikace ani u plusových ani mínusových aut. Vymyslet ten název trvalo ze všeho nejdéle. Dá se tedy říci, že existuje do značné míry univerzální řešení, rychle a jednoduše odstranitelné pro případ potřeby bez jakýchkoliv stop. A protože nedělá nic jiného, než svědomitý a nezapomětlivý řidič při startu vozu, nemůže mít ani jakýkoliv negativní vliv na agregát vozu. Koneckonců, milovník SS si stejným tlačítkem může zase SS zapnout.
4. Zásah do řídící jednotky tedy rozhodně nedoporučuji. Zejména proto, že tyto zásahy bývají v ŘJ logovány a při případné poruše čehokoliv nebo i pravidelné garančce je to první místo, které autorizovaný servis navštíví a začne se tím ohánět. Navíc to stejně u většiny aut ani nejde bez různých doprovodných jevů. A v této době se jedná Především o auta v záruce.
Řekl bych, že jediné, s čím mohu souhlasit je to, že SS je vynucená kravina, daná dnes již téměř nesplnitelnými limity na emise ve městě a s tím, že se startovací systém: startér, pastorek, věnec, akumulátor, vč. turba, ojnice a ložisek rozpadne podstatně dříve, než dříve - nejlépe těsně po záruce.
Ujišťování výrobců aut, že agregáty ke SS jsou příslušně posíleny, nevěřím ani vteřinu. Namáhání především AKU a startéru je totiž dle mého odhadu více jak desetinásobné!
mpcz, 30.08.2016