- zda opravdu kvalitni zahranicni konektivita, z kolika zdroju
- jak robustni ma dodavatel sit (jak jsou pravdepodobne vypadky)
- zda se jedna o opravdu symetrickou konektivitu (nebo druhou stranu zbylou po serverhousingu)
- zda je sluzba zalohovana az k zakaznikovi
- zda obsahuje SLA / proaktivni dohled
- kde je odebirana a jak konkurencni prostredi tam panuje
- jake sluzby jsou k ni (napriklad kolik IPv4, IPv6 anti DDoS
Hromadu z zvýše zmíněných parametrů tu ojebává kdekdo. Takzvaný 24/7 dohled končí v lepším případě na mobilu jednatele firmy, v horším případě v mimopracovní době rovnou ve hlasové schránce. Někdy se sice kamsi dovoláte - ale na obecné call-centrum - kde operátor ani netuší, co je to IP adresa. Natož aby ten operátor něco věděl, když se něco děje. Prostě jen tupý zvedač telefonu pro dobrý pocit. O nějaké opravdu funkční DDoS ochraně si můžete jen nechat zdát. Operátora skutečně sedícího 24/7 u terminálu se schopností něco řešit na dohledovém centru si tu platí málokdo, spíše se to očůrává SMS notifikacema, které občas i někoho probudí. Nebo taky ne :
To je realita u mnohých těch, co se chlubí SLÁčky, proaktivními dohledy a tak dále. Ale v reálu nemají dohromady nic. Průsery se řeší tak, že se tu a tam radši zákazníkovi zaplatí smluvní sankce. Papír toho snese hodně, žejo :