Obecně o VDSL modemech
- Upraveno
Tady na ukázku co dá Terminátor po dvou párech na 800 metrů dlouhém zemním vedení z 90tek. Škoda jen ten uměle omezený upload, 30 by to asi jelo s prstem v nose...
- Upraveno
Co je zajímavé je to, že jakmile je hned vedle nestíněného kabelu s VDSL iperfem nebo speedtestem zatížená wifi (ať už 2,4G nebo 5G), rychlost jde ze 120 někam k 90. Jakmile bordel ze vzduchu zmizí, rychlost jde zase během pár vteřin na 120. Ale ani jeden packet se při zarušení neztratí. Takže pokud přípojku prodlužovat (za 20m kabelem je změna rychlosti nula), tak jedině stíněným kabelem, aby nechytala rušení.
A vzhledem k tomu, že technici CETINu začali používat na propoj mezi URem a zásuvkou nestíněný Cat5e Belden, není úplně od věci ho vyměnit za FTPčko. Zemní kabel stíněný je.
Nejsem odborník, jen pouhý uživatel, který si dělá vše sám. Mám takovýto dotaz. Mám vlastní síť s bránou UniFi USG a tu potřebuji připojit do internetu. Cetin mi instaloval Terminátora (což jsem zjistil, že je Zyxel VMG4005-B60A) a T-Mobile mi dodal modem Zyxel VMG3312-T20A. Po dlouhém řešení, kdy nešlo, nevím z jakých důvodů, zprovoznit bonding, mi Cetin slavnostně oznámil, že jim to funguje a dále to již není jejich věc (na terminátoru svítí všechny kontrolky zeleně, kontrolka LAN bliká když tečou data). Za terminátorem je zapojen VMG3312-T20A v režimu bridge. Po připojení mojí sítě přes USG, brána hlásí, že internet není k dispozici a nefunguje připojení internetu. Ethernet funguje normálně. T-Mobile od toho dává ruce pryč, že má vše v pořádku (na VGM 3312 svítí kontrola napájení, kontrolka WAN a LAN). Když vyřadím bránu USG a místo ní zapojím VMG 3312 vše funguje, jak má (pouze přicházím o výhody správy a zabezpečení sítě pomocí UniFi). Nevím, jak tedy zprovoznit bránu USG, aby fungoval internet. Může někdo poradit? Díky
- Upraveno