@helapc
Jestli můžu, tak z pohledu projektanta.
máš víceméně ve všem pravdu, jenom trošku to poupravím.
S investorem většinou řeším celou trasu i technicky, řešíme možnosti a alternativy jak a co by šlo případně zrušit v případě problémů.
Co se týká páteře a přípojek, doporučuji vždycky nakreslit síť i s přípojkami ( ty můžou být orientačně ) a rozeslat na správce sítí, ušetří to potom hromadu práce. Na stav.úřad se potom dá čistá páteřní trasa, ale ve vyjadř. už máme i přípojky, takže pak nejsou problémy s vytýčením apod.
Pokud je trasa kratší než 5km tak nemá smysl dělat etapy.
Rozhodnutí jestli Uzemní rozhodnutí nebo Územní souhlas, je důležité, při úz. souhlasu budou potřeba podepsané výkresy všech dotčených vlastníků, což je někdy skoro nemožné.
Dnes už není potřeba na Stav. úřad dokládat SoSb, protože je možno pozemek vyvlastnit ( Vyvlastňovací úřad řeší i možnosti jiné trasy, atd. takže pozor - oficálně se to nazývá "nařízení strpění Věcného břemene") je to poslední možnost ale když je nejhůř... Teď řešíme jeden případ na vsetínsku, majitel nechce povolit překop jeho pozemku na okraji obce.
Ad služebnosti - nejvyšší ceny má standardně SuS, potom většinou Povodí ( v mém případě) Moravy . ´plně nejhorší je Správa železnic, ale tam už se blýská na lepší časy, protože bude řešit VBř podle znalce.
Co se týká soukromníků a např. trasy v poli, máme dobrou fintu, jde např. o 10 vlastníků vedle sebe, výkop cca 100m, každý nabídněte cenu cca 1000 - 1500,-, pokud se jim to zdá málo, navrhněte ocenění soudním znalcem.
Cena obvyklá za VBř v poli je cca 2-3 Kč/m.