hapi
na cenotvorbu je hodně názorů, třeba fakt že jako malej ISPík nemám možnost tvořit si ceny podle sebe protože prostě nemůže bejt větší než 1000x větší konkurence byť je sebehorší. Někdo to možná funguje, globálně ne. Cena větší než je mainstream lze jenom u malého procenta lidí. Většina lidí sáhne po nižší ceně, slevě a nebo routeru zadarmo. Stačí aby operátor nabídnul třeba výhodnější balíček s mobilem a přípojkou a ty lidi okamžitě jdou.
Tohle není vůbec pravda. Můžete se zaštitovat lokalitou, Prahou a třebas i Bohem, ale je to úplně mimo. Věta vždy je to o ceně je fakt hloupá. Sorry jako, ale jinak se to říct nedá. Já měl síť v Sudetech v oblasti, kde jsou podle map exekucí i podle statistik MPO nejchudší lidi. Btw. ty nejchudší nezaměstnaný si většinou brali celkem drahý služby.
Vysvětlit v krátkosti se to nedá, ale za všechno jeden příklad z praxe. V devadesátých letech přišli do obchodů balený vody, všichni si ťukali na hlavu, kterej blbec by to kupoval, vždyť mu to teče zadarmo doma z kohoutku. Výrobci balenejch vod dokázali marketingem tak komunikovat se spotřebiteli, že jeden čas se to úplně otočilo, hromada lidí nepila vůbec kohoutkovou vodu a na podporu vodu z vodovodu platili vodárny kampaně. Nikdo nepotřebuje balenou vodu (a.k.a. nikdo nepotřebuje 1Gbps internet !), tu s bublinkama si vyrobí doma za pár kaček a přesto je s ní obrovskej trh. Lidi můžou v lidlu kupovat Saguaro, čio jak se jmenuje za 3 káble a přesto jsou regály plný různejch matonek, rajců a Perierů, který jsou o stovky procent dražší. A evidentně se prodávaj, Mattoni generuje zisk ve stovkách milionů.
Kdybystě měl pravdu, tak dávno na trhu není. Jenže je a velmi slušně vydělává. Takže na Vašem statementu "Vždy je to o ceně" je nejspíš něco hodně špatně. Třeba takovej Samsung, Apple nebo Garmin by mohli vyprávět 😃 😃 😃
Starnet si tady v lokalitě v podstatě neškrt, sebral pár baráků na bezdrátech a to jen díky tomu, že po mým odchodu z GrapeSC do sítě nikdo neinvestoval a soudruzi brutálně zaspali nástup 60Ghz. Do optických lokalit se Starnet v podstatě vůbec nedostal, nikdo je tady neřeší, zákazníci k nim nemigrovali. A když, tak špatnou komunikací operátora, nikdy to nebylo primárně kvůli ceně a že jsem těch případů řešil dost. Ani TM s nabídkou 119 Kč/měsíčně není bůhví jak úspěšněj, i když tady už je to složitější a na delší rozbor.
Samožřejmě, že cena má vliv na nákupní rozhodnutí, ale záleží jak se komunikuje, kdy, v jaký formě. Cena na základě se klient rozhodne se s Vámi bavit vůbec nemusí být cena kterou Vám na konec bude platit.