tak prdlajs. Cesta z tesla chargeru u Kameného újezdce do Veselí nad Lužnicí přes D3 v klidu. Dnes Veselí - Planá nad Lužnicí mimo dálnici po staré a rychlostní čtení/z navigace velká slabota. Tam kde je prokazatelně podle waze 50km/h asi 2km městem si to valí 90km/h a i po vypnutí asistenta stále hlásil 90 takže fail.
Na tesla chargeru byl týpek co nás pustil do TMY tak jsme to prolezly a jako nějaký ionic 5 je ztracené auto. Na infotaiment nehledím, zajímá mě auto samotné a hlavně cena kterou TMY má prostě výrazně ale výrazně lepší. Ano, u hyundaie se dají vydyndat statisícové slevy ale to auto bych si nekoupil.
No a samozřejmě je super dobrodrůžo když si pujčíte auto na víkend bez jakéhokoliv chipu. To je téměř ztracené. Tesla apka, jo v klidu, není problém, předem jsem to věděl tak jsem se regnul, nandal platební kartu a v klidu podle nápovědy v apce se za minutu nabíjí. Proč to nabíjelo jenom 50kW to nevím.
Pak samozřejmě kde nabíjet v okolí bydliště resp. kde není tesla charger. Tak nastoupí elli.eco, sdružovač nabíjení. Super zážitek u Alberta v Sezimově Ústí u AC nabíječek. Chtěl jsem si to zkusit. Načtěte QR kod. OK, QR kód neplatný. Ani jeden z 10 chargeru. Paráda, že. Apka ukazuje seznam nabíječek na tom místě a stál jsem teoreticky u první a byl jsem tam sám tak jsem jí zvolil, na blind spustil nabíjení a vyšlo to. Samozřejmě zase no, nabíjení 6kW z 11kW (11 asi umí auto) kdy jeden sloup má psáno 22kW. Takže jako že nic moc rychlost ale nešlo o to skutečně dobít spíš jenom jako test jestli se to povede.
V Soběslavy na PRE 150kW. Opět přes elli, přijedu, kuchnu do auta, tam už QRka přes apku fungují i na výběr konektoru a nabíjení začalo poměrně rychle a na 144kW takže v klidu. Nevím jestli prvně napíchnout auto a pak řešit apku nebo opačně, nevim. Proč nepoužít PRE apku? Já netuším jak to funguje. Mám jí, je tam registrace a chce to zákaznické číslo. Kde ho mám vzít když se teprve registruju? Nejsem zákazníkem PRE. Takže mám smůlu? Jejich plus je asi že se to dá nejspíš spustit i jenom zaplacením přes mobil. Tam to zase vypadá tak že se zaplatí nabíjecí čas a ne odebraný proud.
Pokud jde o auto samotné, no za tu cenu, za tu cenu ne. Tak dobré není a čínský výrobce je prostě čínský výrobce a praktičnost je 0. Co je pravda tak to žehlí cokoliv na silnici. Stalo se mi že na silnici ležel klacek o něco tlustější než násada od lopaty a jako zvukově to bouchne, pocitem ale jako že hmm.. vyžehleno. Od kol není cítit prakticky nic. Někomu to vyhovuje, někomu ne.
No a Tesla poslala fakturku. 30kWh za 465kč. Takže jsem dobyl nějakých 35% tedy cca 1400 za plnou "nádrž" a to není nijak extra závratná úspora. Ano, u benzínové vRS mě plná dnes stojí asi 2500,- ale zdá se že s tím také najedu daleko více. Jo jasně, Ionic 5 AWD není zrovna vzor pro úspornou jízdu a zbývající dojezd co to ukazuje neukazuje moc pozitiví čísla ale o to se ani nesnažím, jezdím rozumně dynamicky. Ten dojezd je asi ovlivněn i tím kdo s tím jezdil přede mnou. Ostatní zatím nic neposlaly ale tam to je asi měsíčně.
Ještě mám v neděli cestu do Prahy tak se uvidí kolik si to pápne a co bude po cestě za zvěrstva.