vůbec to nečtěte, jsou tam samé blbosti.
dneska jsem vrátil EV a vytáhnul si logy. Připomínám že nemám žádný chip. Hyundai žádný nemá. Takže při koupi EV vás hodí do hluboké vody. Nabíjení u Tesly, PRE, ČEZ, Innogy. Kromě tesly bylo nabíjeno přes apku elli. Po dnešku už vím že jsem mohl u PRE a ČEZ rychlých chargerech nabíjet přes platební kartu na přímo bez apky levněji a elli využít jako záložní.
Cesta za víkend 500km
- Octavia RS 2011, 2.0 TFSI (147kW) Manual, 9L/100km běžně. Motor miluje otáčky kolem 2500 a vejš a já taky a rád papá Vervu 100 (verva není podmínka, stačí 95ka) takže to máme cca 1900Kč. Dalo by se ject za méně? Já nevim, Asi by se dalo ject kolem 2000ot/min a využívat krouťák od spodu a poslouchat pokyny k řazení ale jak bude vypadat sání s přímím vstřikem za nějaký čas? A stojí to za to? A stojí mi za to neustále kvedlat fofr pákou abych měl furt "zelené" otáčky? mě ne. Asi to žere i méně ale to auto jezdí primárně 140KM/h a po dálnici takže má dlouhodobou 9 litrů. věřím že na okreskách by to papalo v normální jízdě i pod 8 litrů a s 95 oktany i levnějc.
- Superb 3 2.0 TDI DSG, 4.5L/100km celkem v cajku ale ať nežeru 5L/100km. Diesel no, s DSG7 je tenhle dálniční speciál smrtící kombinace a dálniční speciál není nadsázka ale jeho určení, cca 889Kč
- Ioniq 5 AWD, není co k tomu říct, snad jenom to že většinu cesty to jelo v eko režimu protože to tak nějak stačilo, předpisově, výjimečně se brzdilo jinak rekuperace a žádné extra akcelerace, vezla se rodina, samá kolona a rychlosti většinou pod limit atd.. tedy ideál pro EV. Většinou se jelo i na adaptivní tempomat (protože Benešov) s aktivním řízením (protože si hraju s nastavením auta za jízdy 🤫). Po příjezdu k Černýmu mostu jsme zjistili že jsme dohnaly Subaru co vyjelo cca 10 minut před námi. Asi někde na D1 od Mirošovic cestou k D11 přes jižní spojku protože na silnici od Miličína je to fakt nereálné v neděli dopoledne směrem na Prahu. Průměrná spotřeba 18.5kWh/100km a máme reálně zaplaceno 1751Kč 😱
- Ioniq 5 AWD, po přepočtu na platbu přímo platební kartou tam kde by to šlo 1183Kč takže jo, lepší
- Ioniq 5 AWD, po přepočtu na domácí nabíjení s cenou (6,5Kč/kWh) je za 569Kč.
závěr si udělejte každý sám. Jasně, Ioniq nepatří k těm extra úsporným, je někde uprostřed a zároveň nehodlám ject tak abych cokoliv šetřil, někoho brzdil nebo jel 110 na dálnici. Prostě jsem jel stejně jako s čímkoliv jiným.
No a pokud jde o dynamiku. Dneska jsem si sednul do RS a jel se projet a čekal jsem nějaký hrozný absťák atd.. ale kupodivu jsem zase takový rozdíl neviděl. Hold když to má o 800Kg méně tak to nezabije tolik krouťáku. A to vůbec nemluvím o EVčku a jeho nepřesvědčivém podání akcelerace nad 120km/h. To měl bej konkrétně u Ioniqu jako co za pokus? Připojení na dálnici kdy to v pravém pruhu docela frčelo se to nestihlo do konce připojováku rychlostně dorovnat s ostatními. Dneska sice na pozici spolujezdce ale přece, Seat ateca 2.0TDI 147kW DSG 4x4. Jasně, rozdíl tam je, ateca je těžší než RS ale větší krouťák blížící se Ioniqu ale furt lehčí než Ioniq takže nahoře to táhne dál. EV tak nějak umře. Do kila to trhá orgány, nad kilo už jako že 🤔. Ale bych úplně nemlžil, v RS je vyměněný motor i s řídící jednotkou za verzi z golfu gti nebo čeho. V záruce tam odešel píst a škodovka to vyřešila výměnou bloku a podle datumu výměny už nejspíš jejich verze s 147kW nebyla sehnatelná tak tam je 155kW podle typu řídící jednotky. Ale to asi nebude poznatelné. Ale furt jde o EA888 takže kdo ví a zná tak musí mít radost 🙂 obzvlášť když u koncernu může být reálný výkon klidně 20% nad udávaným.
Ty pocity jsou hodně rozporuplné u toho Ioniqu 4x4. Dole to má krouťáku že se to na pneu se šířkou 255 a rozměrem R20 utrhne při odbočování na křižovatce a to jsem měl lehkou nohu. Jsem si jist že to byl opravdu efektní průjezd pro široké okolí ale když jsem doletěl bokem za křižovatku tak jsem začal přemejšlet proč to nezastavilo ESC. Byla tedy mokrá silnice resp. už osychající. Ale i tak mi to moc smyslu nedává ze zkušeností s ESC jinde. U Benešova při výjezdu z těch nových kruháčů jsem si připravil auto předem takže jsem navolil normální režim a opět, drift se čtyřkolou. Doufám že nebudu na nějakém sestřihu od Jehly 🤣
Ale nebudu dělat závěr z jednoho EV a ještě ne úplně úsporného EV. Je přeci jenom koncipované na něco jiného a ty široké pneu rozhodně tomu nepomáhají. Radost v tom jezdit je a pokud to hází kontrolované bočky za pomocí ESC, pokud tedy řidič nezazmatkuje a ví co má dělat, já jsem pro 😎. V plánu je na nějaké další víkendy zapůjčit si jiná EV. To projetí na 30-60 minut je naprosto k ničemu. Jo a to čtení značek a řízení se podle toho nebo třeba přejíždění v pruzích nebo i třeba asistent samočinné akcelerace pro předjetí atd.. v Ioniqu, má to fakt kupu asistentů, tak to funguje, jenom bylo potřeba přečíst si návod jak to správně nastavit. Hold čína/korea nejsou zrovna praktické země což se podepisuje celým Ioniqem.
Dnes bylo zajímavé po pokecu s dealerem o člověku co u nich chtěl nechat TM3 2020 na protiúčet za Ioniqa. Majitel TM3 říkal že technicky je to auto ok ale že ho strašně nudí protože tam je jenom LCD a není se na co dívat na cestách. A ještě podivnější bylo že Hyundai teslu na protiúčet nevzal protože by měly problém s tím ho prodat. Je to možné? Majitel tvrdil že se ho snaží přes půl roku prodat a nikdo to nechce což ostatně není po prvé co to slyším.