• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

hapi výkon je úplně v pohodě. Má to vlastně +- stejné parametry jako Berlingo klony. 100kW motor, 50kWh baterií. Ok, možná to 6,6kW AC nabíjení je dost málo.
Na co potřebuje 1-2 technici více sedaček? Důležitější je velikost nákladového prostoru aby tam mohli nacpat velké antény, rack, krabice s kabelem atd. Ideální je, aby měl nákladový prostor alespoň 2m na délku, už jenom kvůli lištám a pod. Škoda, že tenhle Číňan je velikosti jako cca starý Dacia Docker, ale zase do velkého města lepší na parkování a manévrování
Za mě je právě taková dodávka, ať už BYD nebo "Berlingo" EV nejvhodnější na použít pro servisáky. K čemu mi bude 300kW motor a podobně chujoviny? Úplná zbytečnost. Prostě dodávka kolem 500k, za 6 let vyměním za nový model a neřeším. Berlingo EV stojí skoro 2x tolik a že by bylo zpracování nějak lepší, dost pochybuji, i kdyz je v Long verzi delší.

    petrbacina přesně tak tohle je auto na ježdění po městě a okolí, není to na nějaké 130km dálnice 🙂
    furt s tím bude lepší jízda než s podobnou spalovací dodávkou která sice umí 160 ale tohle je jen číslo a hlavně půjde o ušetření nákladů za servis a pohoné hmoty...

    Ono to nemá 100kW. Ono to má 30kW nebo kolik a boostem na 100kW a kroutak 180nm což je bída a to se nemusí ani něco vést. Resp. motor rated 30kW.

    Občas jezdíme ve třech a mít auto pouze pro dva je na prd.

    Tohle to má spoustu ale. A kvůli tomu že to je EV neznamená že se udělá tolik kompromisů.

      hapi má to 100kW motor omezný na 30kW správně řečeno...

      o 8 dní později

      coitus škoda že neudělali test s kovovou koulí 🙂

      Ohledně rozměrů BYD nákladového prostoru. Řešil jsem to v květnu a nechal to prodejce změřit.
      Vnitřní světlá výška nákladového prostoru: 1.275 mm
      Celková světlá šíře nákladového prostoru: 1.390 mm
      Světlá šíře mezi kryty podběhů kol: 1.190 mm
      Hloubka nákladového prostoru: 1.937 mm
      Jednalo se o
      https://www.chcibyd.cz/byd-etp3/
      Cenovku jsem dostal 619tis., ale nakonec nevzal

      Tady Honza Staněk věcně popsal tržní mapu. Doporučuju shlédnout.

      o 11 dní později
      o 5 dní později

      Dívám se, že podle aplikace je v Brně k dispozici už 20 stojanů superchargeru. Takže už asi konečně zprovoznili ty, co tam byly připraveny.

        Jak začíná být už dříve tma, tak pozoruju, že v noci mi Tesla hlavně na okreskách mimo město, kde je tma, často hlásí, že není k dispozici funkce hlídání jízdy v pruzích, protože je kamera ve sloupku dveří pravděpodobně zakryta (reálně má ale prostě málo světla). Jak se přijede do obce, kde je světla více, hláška zmizí. Je to normální nebo bych to měl řešit?

          darklogic taky mi to dělá, ale neřekl bych, že je to tím že je málo světla, pač když si zobrazím obrazy z kamer tak jsou naprosto OK, kolikrát bych řekl že je to horší ve městě kde to oslňují různá světla, spíše bych řekl že SW je nějaký zmatený a neví co se děje. V USA když tam jedeš na FSD tak to jede v pohodě, je to fakt SW záležitost, doufám že na začátku 2025 už bude to FSD pro EU, to by byla pecka, bohužel jsou tu tlaky jistých firem aby to tak nebylo 🙁

          Jsem ze silně poškozené oblasti povodní 09-2024.

          Závěr je jednoznačný.
          Jsme rádi, že máme spalováky, které se opět průkazně osvědčily v době silně poškozené infrastruktury.

          Jako hlídání jízdy v pruhu nebudeme potřebovat minimálně 10 let. 🙂

            Dekujeme za nazor. Ja se zas utvrdil v tom, ze je EV spravna cesta. Mame 14,5kWh fotovoltaiku a i kdyz bylo zatazeno a prselo, tak jsme byli schopni jet z 20kwh baterie a chvilkama to i docela neco vyrobilo. Cely tyden jsem sice nenabil auto ale najezdil jsem 400km a jeste mi 90km v aute zbylo. Pak v utery zasvitilo slunicko, nacpal jsem 50kwh do auta a od te doby zas nevim co s energii. Dodavku mame uz taky plne nabitou.

            Edit: Chtel jsem tim rict, ze za celou dobu jsme sit nepotrebovali a to jsme se nijak neomezovali. Blackout by tedy nebyl tak hrozny.

              kamilj No, měli jsme tu dlouhý výpadek elektřiny a potřeboval jsem benzín do elektrocentrály. Člověk by nevěřil, jaký problém ho byl získat. Ono když nejde elektrika, tak nejde ani tankovat. Takže kde je ta výhoda?

                tomcizech Mame 14,5kWh fotovoltaiku

                Nemyslete jen na sebe. Je tady tisíce lidí, kteří opravd, ale opravdu fotovoltaiku nemají a nikdy už mit nebudou a auto si opravdu ze sítě dnes nenabijí a spalovákem jezdí. Donesli jsme kanystry a jeli si pro věci na přežití.

                  darklogic

                  Já opravdu nevím jak vy, ale my jsme dostali co jsme potřebovali. Asi je to o koordinaci a taky myslet na zadní vrátka.
                  Věřte, že umí i bez elektřiny tankovat.

                    darklogic

                    Ano, všech brněnských 20 (8+12) stojanů je v provozu.

                    kamilj Jsme rádi, že máme spalováky, které se opět průkazně osvědčily v době silně poškozené infrastruktury.

                    To přece postrádá logiku. Kolik infrastruktury je potřeba mezi těžebním polem v Kuvajtu a kanystrem v garáži? Oproti FVE na střeše a V2L autem v garáži?

                      📡 Telekomunikace.cz