- Upraveno
Enyaq vs Scénic vs TMY.
Enyaq vs Scénic vs TMY.
Dívám se, že podle aplikace je v Brně k dispozici už 20 stojanů superchargeru. Takže už asi konečně zprovoznili ty, co tam byly připraveny.
Jak začíná být už dříve tma, tak pozoruju, že v noci mi Tesla hlavně na okreskách mimo město, kde je tma, často hlásí, že není k dispozici funkce hlídání jízdy v pruzích, protože je kamera ve sloupku dveří pravděpodobně zakryta (reálně má ale prostě málo světla). Jak se přijede do obce, kde je světla více, hláška zmizí. Je to normální nebo bych to měl řešit?
darklogic taky mi to dělá, ale neřekl bych, že je to tím že je málo světla, pač když si zobrazím obrazy z kamer tak jsou naprosto OK, kolikrát bych řekl že je to horší ve městě kde to oslňují různá světla, spíše bych řekl že SW je nějaký zmatený a neví co se děje. V USA když tam jedeš na FSD tak to jede v pohodě, je to fakt SW záležitost, doufám že na začátku 2025 už bude to FSD pro EU, to by byla pecka, bohužel jsou tu tlaky jistých firem aby to tak nebylo
Jsem ze silně poškozené oblasti povodní 09-2024.
Závěr je jednoznačný.
Jsme rádi, že máme spalováky, které se opět průkazně osvědčily v době silně poškozené infrastruktury.
Jako hlídání jízdy v pruhu nebudeme potřebovat minimálně 10 let.
Dekujeme za nazor. Ja se zas utvrdil v tom, ze je EV spravna cesta. Mame 14,5kWh fotovoltaiku a i kdyz bylo zatazeno a prselo, tak jsme byli schopni jet z 20kwh baterie a chvilkama to i docela neco vyrobilo. Cely tyden jsem sice nenabil auto ale najezdil jsem 400km a jeste mi 90km v aute zbylo. Pak v utery zasvitilo slunicko, nacpal jsem 50kwh do auta a od te doby zas nevim co s energii. Dodavku mame uz taky plne nabitou.
Edit: Chtel jsem tim rict, ze za celou dobu jsme sit nepotrebovali a to jsme se nijak neomezovali. Blackout by tedy nebyl tak hrozny.
kamilj No, měli jsme tu dlouhý výpadek elektřiny a potřeboval jsem benzín do elektrocentrály. Člověk by nevěřil, jaký problém ho byl získat. Ono když nejde elektrika, tak nejde ani tankovat. Takže kde je ta výhoda?
Ano, všech brněnských 20 (8+12) stojanů je v provozu.
kamilj Jsme rádi, že máme spalováky, které se opět průkazně osvědčily v době silně poškozené infrastruktury.
To přece postrádá logiku. Kolik infrastruktury je potřeba mezi těžebním polem v Kuvajtu a kanystrem v garáži? Oproti FVE na střeše a V2L autem v garáži?
kamilj Nemyslete jen na sebe. Je tady tisíce lidí, kteří opravd, ale opravdu fotovoltaiku nemají a nikdy už mit nebudou a auto si opravdu ze sítě dnes nenabijí a spalovákem jezdí. Donesli jsme kanystry a jeli si pro věci na přežití.
Spíš ty nemysli jen na sebe. Lidé si v nouzi vždycky pomáhali. Takže když ti někdo půjčí kanystry, tak ti půjčí i V2G nebo šlauch od wallboxu.
kamilj Věřte, že umí i bez elektřiny tankovat.
A to máš auto na kliku, že umí bez elektřiny i startovat?
zdeneksvarc umí bez elektřiny i startovat?
Zajímavě jsi logiku otočil, ale stává se to. Asi jsi nepochopil. Ano do auta ti natankují bez elektřiny v centru IZS.
A mimochodem. Od IZS nepřišla jedna jediná koordinační SMS zpráva. NIC. Až po pěti dnech nám přišla reklama na volby a OP. Po dvou dnech ji zopakovali.
zdeneksvarc Kuvajtu a kanystrem v garáži?
Jednoduchá odpověď. 7 dní.
Představ si, že když silně prší tak tady bylo v Jeseníkách 7 dní silně zatemněno. Husté mraky ve výšce 150 m, hustý déšť. Prostě šero. Přes den jsi pomalu musel svítit. Dnes jsi mě opravdu rozesmál.
Ty žiješ na slunečním pobřeží?
zdeneksvarc šlauch od wallboxu.
Ten šlauch by jsi musel mít hooodně dlouhý, aby ses mohl připojit do wallboxu (bez elektřiny). Tam kde byly 2 wallboxy, zapnuli elektřinu po 5 dnech, protože byly zelité vodou. Dva u Kauflandu, ale tam někteří nedojeli, protože silnice.
Pro tuto dobu a místo je nejlepším auto Dustr 4x4 (samozřejmě bez elektřiny) se šesti 20 l kanystry v garáži.
kamilj
Ja ale nemyslim jen na sebe, jen na svem prikladu ukazuji, ze je tu i jina cesta a da se to zvladnout. Kdyby byl blackout, tak tu muzu aspon nabijet lidem mobily a jakmile se ukaze vic slunicko, tak i auta. Pro zalohu serverovny mame centraly na lpg, protoze se da dlouhodobe skladovat bez degradace. Nastesti se blizi doba, kdy je moznosti stale vice.
Teď bez emocí prosím. Někteří najezdí po okrese v dnešní době i 500 km.
Jak dlouho musím nabíjet auto z FVE, abych mohl jezdit 500 km?
Máme září, sluníčko už je dost dole. Kolik km můžu denně najezdit když si večer budu nabijet auto z FVE (baterie)? Protože jezdím po okrese přes den tak nabíjet můžu přes noc. Já opravdu nevím kolik těch km bude. Nemám FVE.
Berte, že elektřina není dostupná z elektrárny a superchargery ve městě nemáme.
Děkuji za příklady.
Možná vás bude zajímat.
CETIN fungoval opravdu neskutečně skvěle v době záplav. Večer 22 hod. jsem zavolal obchodníkovi a ráno vypadlo řešení, které bylo fyzicky nachystané, za pár hodin přijel technik a provedl realizaci náhradního propojení!
Neustála koordinace dnem a nocí!
ČEZ neskutečný heroický výkon. Chybí zde kilometry a kilometry vysokonapěťových kabelů. Prostě nejsou. I přesto elektřina už je dostupná i v těžce poškozených oblastech.
📡 Telekomunikace.cz