• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

A do toho přichází další ekonomické vidle.

Šichtařka na Radiu Universum: Podle informací, které mám od svých klientů, se situace v reálné ekonomice zcela zásadně a prudce mění – ale navenek to paradoxně je zatím vidět jen málo. Především v automobilovém průmyslu se situace prudce zhoršuje. Kapitáni českého automotive průmyslu včetně navazujících subdodavatelů mezi sebou mluví o tom, že situace v listopadu se dramaticky zhoršila proti říjnu. Je to vidět jak v náhlém propouštění, tak v silném poklesu zakázek. Vím například o významném českém podniku podnikajícím v automotive, kterému tržby proti září (kdy ještě byly na dlouhodobém normálu) poklesly v říjnu na 70 %, v listopadu na 58 % a doposud uzavřené zakázky a objednávky ukazují na to, že v prosinci dojde k propadu na 37 % dlouhodobého normálu.

    zdeneksvarc

    Správné a nezbytné rozhodnutí. Snad k tomu dospějeme my, ale jako slouha Německu těžko zrealizujeme.

    TTT kdo teda "udává směr" v Bavorsku

    Zatím zelení...

    1. listopadu 2024
      Jádro jako nepřítel klimatu. Zelení si měli z eráru platit studii a předem určili výsledek
      https://www.echo24.cz/a/HpWqZ/zpravy-svet-jaderna-energie-nemecko-elektrarny-studie-zeleni

    Němečtí Zelení si měli zaplatit z peněz daňových poplatníků studii, která měla za úkol ovlivnit veřejné mínění a to i na mezinárodní úrovni. Studie však měla už předem jasné zadání – jaderná energie je špatně. Tvrdí to na základě své investigace švýcarský deník Neue Zürcher Zeitung (NZZ).

    Už to leze na povrch, jak se to dělá. 🤣

    1. 12. 2024
      Německo vlastní reaktory odstavilo, elektřinu z jádra teď ve velkém nakupuje

    Přestože Německo loni v dubnu odstavilo z provozu poslední tři tamní jaderné elektrárny – Isar 2, Neckarwestheim 2 a Emsland, zažívá nyní boom atomové energie. Ze 40 miliard kilowatthodin (kWh) dovozu elektřiny za prvních jedenáct měsíců 2024 připadá 16,5 miliardy kWh na jadernou energii, což je absolutní rekord.
    https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-nemecko-vlastni-reaktory-odstavilo-elektrinu-z-jadra-ted-ve-velkem-nakupuje-40500127

    • TTT replied to this.

      kamilj Především v automobilovém průmyslu se situace prudce zhoršuje.

      Naopak. Situace se zlepšuje, protože jsou na trhu konečně auta bez emisních a jiných kurvítek, které nemusí každoročně na garančky, servisy, oleje.

        zdeneksvarc

        To jsem rád, že jsi spokojen. Uvidíme kam to povede.

        Vymezeni. Já nejsme proti elektroautům, ale jsem proti tomu, jakou formou svazáci chtějí donutit lidí, doslova nahnat lidi, aby si koupili voňavé, čisté, myšleno bezemisní (lež) elektroauta i za cenu zničení průmyslu v Evropě.

        Navíc většina naší populace nejsou zbohatlíci, aby si dovolili elektroauto.
        Bez injekcí - dotací to nejde. Svazáci už musí všechno dotovat, aby se ta jejich ekonomika nezhroutila.

        • TTT replied to this.

          kamilj jo, přesně o tom píšu. V Německu udávájí směr občané. V CZ máme oligarchy...

            kamilj Jako nechtěl bych být nějak ošklivej, ale evropský automobilky nezkrachují proto, že si jejich fosily nebudou kupovat lidi v Evropě. Zkrachujou proto, že si jejich fosily nebudou kupovat lidi ve světě (Číně především)...

              to fakt ne. Zkrachují protože mají nízké marže na čemkoliv, i na EV. Je to snadné, Tesle stačí prodat jedno EV ale VW musí prodat čehokoliv 10x tolik. A nebavím se o cenách u dealera.

                TTT V Německu udávájí směr občané

                Tomu nevěřím, že udávají směr. Ale Němečtí občané hlavně svým velkým lhaním podvedli sami sebe a uřezali si pod sebou větev. Teď je otázkou co se stane až dopadnou a jaký vliv ten pád bude mít i na nás. Mluví se i o dopadu na Škodu auto Česká republika. Nemyslím si, že v Německu neoperují oligarchové.
                Rozuzlení příchází...

                • TTT replied to this.

                  TTT jednoznačně správná úvaha kterou spousta lidí vůbec nemůže pochopit a ne zlá EU ale svět bude ten zlej v jejich očích 🙂

                  EU nemoze konkurovat svojim pracovným trhom číne...tomu snad všetci chapete. Toto dobre neskončí..... Akurát dnes je to ako vo filme "dont look up" 🙂

                  ///btw po VW má problemy BOSCH, INA-schaeffler, rátajte že budúci rok to bude hlučnejšie...na tieto firmy je naviazaných XXXXXXXXXXXXX dalsich firiem....

                    kamilj tak už se v tom nějak ztrácím, tak udávají směr občané, nebo oligarchové a koho že je dobrý poslouchat? Oligarchy nebo občany? Nebyla by nějaká podrobná tabulka, třeba podle země, roku a typu vlivné osoby/strany? Hodně by mi to ulehčilo práci s tím, chápat, co vlastně chcete, tím co píšete, říct...

                    hapi pokud mají nízké marže, potřebují vysoké objemy prodejů –> pokud se jim objemy prodejů sníží, začnou prodělávat. Ok?

                    • hapi replied to this.

                      midnight_man tak říká se tomu strukturální změna ekonomiky, je jasný že když zedník, co ho předělali na šroubovák v autofabrice, bere víc než borec z výzkumáku, co vymýšlí LLM, bude časem tendence ho vyměnit za někoho / něco, co bere o dost míň. A klidně můžou bejt v odborech, mávat rudou vlajkou a stávkovat. Pošťáci, co vozili informace napsaný na papíru, už taky dneska nejsou moc potřebný...
                      P.S: pepíky kteří ještě nepochopili, že jezdit v EV je 10x levnější a radši syslej svoje prachy do cihel v garážích (páč je to přece investice), namísto aby si koupili EV, asi nemá cenu vůbec řešit...

                        hapi Tesle stačí prodat jedno EV ale VW musí prodat čehokoliv 10x tolik.

                        V tom případě je asi něco špatně.

                        • hapi replied to this.

                          TTT tak říká se tomu strukturální změna ekonomiky

                          👏👏👏

                          TTT Skôr som narážal na to, že nemecký pracovník vo VW stojí fabriku násobne viac ako v číne. Je tam iná kultúra a pracovná disciplína. Tým pádom je logické že nemôže EU konkurovať....a ani môcť nebude. Činania sa zobudili, začali vyrábať "schopnejšie" autá......a je problém.

                          Že tie čínske ložiská a komponenty sú také polo-šmaty sa bohužiaľ dozvedia ludia tak o 5 rokov. Zatial EU príde o svoj priemysel 🙂

                          My ľudia ktorí sa motajú v automotive vidíme kvalitu tých dielov MG, BYD a podobne..... Ak teraz niekto hromžil na europske nove auta ktore posledne roky vydržia menej čo menej, na týchto činskych si zgustnú.

                          midnight_man EU nemoze konkurovat svojim pracovným trhom číne

                          My Evropané nemůžeme konkurovat pracovnímu nasazení Číňanů. A navíc nás válcují i v to IQ.

                          Velmi dobře ten to problém ukazuje dokumentární film.
                          Americká fabrika 2019
                          Doporučuji. Je to střet dvou kultur. Dokument popisuje obrovské naděje spojované se znovuotevřením zchátralé továrny v Ohiu čínskou společností. Americký sen, ale možná čeká pád kvůli kulturním odlišnostem.

                            TTT jezdit v EV je 10x levnější

                            Dokážete ten Váš výrok nějak upřesnit - opřít v číslech? Mě by to opravdu zajímalo, jak dokážete jezdit 10x levněji než jiní. Co jste musel vše proto udělat, aby jste jezdil za 0,20 Kč / km. Za kolik co jste vše pořídil, amortizace a další a další.

                            • TTT replied to this.

                              kamilj ano presne tak!

                              To s tým EV bude nekonečný boj rôznych sociálnych vrstiev chlapi. Už si to prosím Vás uvedomte, že sa nikdy nezhodnete!!!!!!!!!! NIKDY! Pretože sme tu všetky sociálne vrstvy. Od majitelov velkých firiem, ktorí nikdy nemajú auto staršie ako 4-5 rokov, možno ani 3 nie"? Až po posledného technika, ktorý nikdy nové auto nemal...a ani mať nebude a bežne jazdí dnes na forde focus z 2008meho roku s 250.000km.

                              Kde tu chcete prísť k nejakému konsenzu?!

                              Ak sa k tomu postavím ako človek ktorý má 50.000 na nový kodiaq a som spokojný s tým dojazdom a obmedzeniami ktoré to má (áno nepotrebujem jazdiť viac ako 400km týzdenne) tak si určite kúpim EV!

                              Ak sa k tomu postavím ako človek, ktorý má budget na auto 3-7 tisic eur ...čo sú autá ktoré sa najviac, najlepšie predávajú (lebo sociálna vrstva) tak v tom prípade nikdy pre mňa EV nebude. Pretože kým to EV spadne na cene pod 10.000€ bude viac menej nepoužiteľné, prípadne to bude časovaná studňa na peniaze.

                              Dnes 3ková octávia ktorá stála v 2014tom nová 30.000€ stojí 4500€, má 250.000km a slúži bežnému človeku. Či to takto bude masovo s EV neviem, ale som skôr pesimista ako optimista. A mám dôvod, robím v tom 😉

                                📡 Telekomunikace.cz