• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

kamilj Především v automobilovém průmyslu se situace prudce zhoršuje.

Naopak. Situace se zlepšuje, protože jsou na trhu konečně auta bez emisních a jiných kurvítek, které nemusí každoročně na garančky, servisy, oleje.

    zdeneksvarc

    To jsem rád, že jsi spokojen. Uvidíme kam to povede.

    Vymezeni. Já nejsme proti elektroautům, ale jsem proti tomu, jakou formou svazáci chtějí donutit lidí, doslova nahnat lidi, aby si koupili voňavé, čisté, myšleno bezemisní (lež) elektroauta i za cenu zničení průmyslu v Evropě.

    Navíc většina naší populace nejsou zbohatlíci, aby si dovolili elektroauto.
    Bez injekcí - dotací to nejde. Svazáci už musí všechno dotovat, aby se ta jejich ekonomika nezhroutila.

    • TTT replied to this.

      kamilj jo, přesně o tom píšu. V Německu udávájí směr občané. V CZ máme oligarchy...

        kamilj Jako nechtěl bych být nějak ošklivej, ale evropský automobilky nezkrachují proto, že si jejich fosily nebudou kupovat lidi v Evropě. Zkrachujou proto, že si jejich fosily nebudou kupovat lidi ve světě (Číně především)...

          to fakt ne. Zkrachují protože mají nízké marže na čemkoliv, i na EV. Je to snadné, Tesle stačí prodat jedno EV ale VW musí prodat čehokoliv 10x tolik. A nebavím se o cenách u dealera.

            TTT V Německu udávájí směr občané

            Tomu nevěřím, že udávají směr. Ale Němečtí občané hlavně svým velkým lhaním podvedli sami sebe a uřezali si pod sebou větev. Teď je otázkou co se stane až dopadnou a jaký vliv ten pád bude mít i na nás. Mluví se i o dopadu na Škodu auto Česká republika. Nemyslím si, že v Německu neoperují oligarchové.
            Rozuzlení příchází...

            • TTT replied to this.

              TTT jednoznačně správná úvaha kterou spousta lidí vůbec nemůže pochopit a ne zlá EU ale svět bude ten zlej v jejich očích 🙂

              EU nemoze konkurovat svojim pracovným trhom číne...tomu snad všetci chapete. Toto dobre neskončí..... Akurát dnes je to ako vo filme "dont look up" 🙂

              ///btw po VW má problemy BOSCH, INA-schaeffler, rátajte že budúci rok to bude hlučnejšie...na tieto firmy je naviazaných XXXXXXXXXXXXX dalsich firiem....

                kamilj tak už se v tom nějak ztrácím, tak udávají směr občané, nebo oligarchové a koho že je dobrý poslouchat? Oligarchy nebo občany? Nebyla by nějaká podrobná tabulka, třeba podle země, roku a typu vlivné osoby/strany? Hodně by mi to ulehčilo práci s tím, chápat, co vlastně chcete, tím co píšete, říct...

                hapi pokud mají nízké marže, potřebují vysoké objemy prodejů –> pokud se jim objemy prodejů sníží, začnou prodělávat. Ok?

                • hapi replied to this.

                  midnight_man tak říká se tomu strukturální změna ekonomiky, je jasný že když zedník, co ho předělali na šroubovák v autofabrice, bere víc než borec z výzkumáku, co vymýšlí LLM, bude časem tendence ho vyměnit za někoho / něco, co bere o dost míň. A klidně můžou bejt v odborech, mávat rudou vlajkou a stávkovat. Pošťáci, co vozili informace napsaný na papíru, už taky dneska nejsou moc potřebný...
                  P.S: pepíky kteří ještě nepochopili, že jezdit v EV je 10x levnější a radši syslej svoje prachy do cihel v garážích (páč je to přece investice), namísto aby si koupili EV, asi nemá cenu vůbec řešit...

                    hapi Tesle stačí prodat jedno EV ale VW musí prodat čehokoliv 10x tolik.

                    V tom případě je asi něco špatně.

                    • hapi replied to this.

                      TTT tak říká se tomu strukturální změna ekonomiky

                      👏👏👏

                      TTT Skôr som narážal na to, že nemecký pracovník vo VW stojí fabriku násobne viac ako v číne. Je tam iná kultúra a pracovná disciplína. Tým pádom je logické že nemôže EU konkurovať....a ani môcť nebude. Činania sa zobudili, začali vyrábať "schopnejšie" autá......a je problém.

                      Že tie čínske ložiská a komponenty sú také polo-šmaty sa bohužiaľ dozvedia ludia tak o 5 rokov. Zatial EU príde o svoj priemysel 🙂

                      My ľudia ktorí sa motajú v automotive vidíme kvalitu tých dielov MG, BYD a podobne..... Ak teraz niekto hromžil na europske nove auta ktore posledne roky vydržia menej čo menej, na týchto činskych si zgustnú.

                      midnight_man EU nemoze konkurovat svojim pracovným trhom číne

                      My Evropané nemůžeme konkurovat pracovnímu nasazení Číňanů. A navíc nás válcují i v to IQ.

                      Velmi dobře ten to problém ukazuje dokumentární film.
                      Americká fabrika 2019
                      Doporučuji. Je to střet dvou kultur. Dokument popisuje obrovské naděje spojované se znovuotevřením zchátralé továrny v Ohiu čínskou společností. Americký sen, ale možná čeká pád kvůli kulturním odlišnostem.

                        TTT jezdit v EV je 10x levnější

                        Dokážete ten Váš výrok nějak upřesnit - opřít v číslech? Mě by to opravdu zajímalo, jak dokážete jezdit 10x levněji než jiní. Co jste musel vše proto udělat, aby jste jezdil za 0,20 Kč / km. Za kolik co jste vše pořídil, amortizace a další a další.

                        • TTT replied to this.

                          kamilj ano presne tak!

                          To s tým EV bude nekonečný boj rôznych sociálnych vrstiev chlapi. Už si to prosím Vás uvedomte, že sa nikdy nezhodnete!!!!!!!!!! NIKDY! Pretože sme tu všetky sociálne vrstvy. Od majitelov velkých firiem, ktorí nikdy nemajú auto staršie ako 4-5 rokov, možno ani 3 nie"? Až po posledného technika, ktorý nikdy nové auto nemal...a ani mať nebude a bežne jazdí dnes na forde focus z 2008meho roku s 250.000km.

                          Kde tu chcete prísť k nejakému konsenzu?!

                          Ak sa k tomu postavím ako človek ktorý má 50.000 na nový kodiaq a som spokojný s tým dojazdom a obmedzeniami ktoré to má (áno nepotrebujem jazdiť viac ako 400km týzdenne) tak si určite kúpim EV!

                          Ak sa k tomu postavím ako človek, ktorý má budget na auto 3-7 tisic eur ...čo sú autá ktoré sa najviac, najlepšie predávajú (lebo sociálna vrstva) tak v tom prípade nikdy pre mňa EV nebude. Pretože kým to EV spadne na cene pod 10.000€ bude viac menej nepoužiteľné, prípadne to bude časovaná studňa na peniaze.

                          Dnes 3ková octávia ktorá stála v 2014tom nová 30.000€ stojí 4500€, má 250.000km a slúži bežnému človeku. Či to takto bude masovo s EV neviem, ale som skôr pesimista ako optimista. A mám dôvod, robím v tom 😉

                            midnight_man

                            Díky za Váš střízlivý pohled.

                            Máte pravdu, že se neshodneme. To je fakt.
                            Já se na ten přechod spalovák - EV, který se jen tak nedokončí dívám hlavně z pohledu financí.
                            Já mám auto na CNG a LPG a jezdím za velmi slušné celkové náklady. Ještě jednou celkové náklady. Nemusel jsem investovat do auta za 1.200 000,- Kč, do fotovoltaiky a k tomu natahoval ruku ať mu to druzí částečně zaplatí. Ti druzí, kteří si EV nikdy nepořídí, protože ekonomika. Ekonomika, která se rok od roku, měsíc od měsíce zhoršuje to je další fakt. Jsem zvědav jak dokáže někdo i v zimním období jezdit 10x levněji.

                            midnight_man ale to nám řekne až čas jak to bude. Ona ta trojka oktáva s 250ti na hrbu může být taly velký špatný a díra na peníze.

                              kamilj Moc se omlouvám, ale mě to fakt neba vysvětlovat. Ale že jste to vy, dám vám hint, zkuste zarolovat pár příšpěvků výše, tam jsem psal za kolik mám kWh. Z toho si to pak snad už spočítat dokážete sám...

                                📡 Telekomunikace.cz