• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

midnight_man Dal by som si tú námahu požiadať o cenovú ponuku baterie na niektorý model tesla

však sem to postoval o pár postu výše:

Ja Vám mám postovať vyhlášky Vašej krajiny? Si nájdite....ak potrebujete fakt vidieť legislatívu ktorá nedovoluje pracovať technikom na 400V bez paragrafu. 🙂 alebo neviem teda o čo ide. U vás vo firme technici bez požadovaného paragrafu lezú do elektrickýc rozvodní?

Model S, 2011+, najstaršie ktoré tu jazdia a prvé potrebujú servis....cca 20.000/batt bez prislusenstva a práce.

    midnight_man klidně Slovenskou, počítám že ta legislativa bude podobná. A pokud tím myslíte 194/2022 Sb. tak tu samosebou znám a mám potřebnou kvalifikaci i zkoušky na TIČR.

    vy 😉 ..idete sa tým živiť? Nakúpiť si vybavenie a naštudovať know how? zaplatiť licencie. Kolko bude stáť normohodina? 🙂 Počítam že nie....

    Takže to ostáva na servisoch.....a tam ľudia ako vy nerobia.

    • TTT replied to this.

      midnight_man já reagoval na to, že tím, že si v garáži vyměním HV baterii u Tesly tak poruším zákon... protože přesně to jste mi psal o pár postů výše. Takže neporuším? Ok díky, to sem chtěl slyšet...

      midnight_man Děkujeme za cenu 90 kWh baterie pro maloseriově vyráběný vůz, který stál nový 3 miliony.

      Mě zajímá cena 57 kWh LFP baterie pro masově vyráběný model 3.

      Mimochodem pokud si stejnou kapacitu chci složit pomocí prizmatických LFP článků, tak mě vyjde na cca 150 tisíc i s casingem a BMS.

      Opakuji, že mě baterie minimálně 8 let a 160 tisic km nečeká a myslím, že i potom ne. Ale i kdyby, tak to zas tak drahé nebude. Fakt bych se vsadil, že bude spousty Frantů Vokurků, co to udělají do 100 i s prací. Stejně to bude auto po záruce, tak proč to vozit do značky.

      Zkusím trochu přispět do diskuze o akumulátorech s PHEV. Mám skoro 7mi letou zkusšenost (naprostá spokojenost) s PHEV autem s 9 kWh aku (využitelných 8 kWh). Inzerovaný dojezd na elektřinu až 45 km to nedalo nikdy, ale 30-35 ano. Teď je to v zimě okolo 25 km. Myslím, že akumulátor v PHEV dostává násobně více naloženo, než v BEV. Nabíjí se skoro denně z 0 (8 %) na 100 % a vybíjení je brutálně rychlé - cca půl hodiny. Nabíjení je pomalé (nabíjím po jedné fázi 240 V, což bohatě stačí). Očekávám, že 10 let bude pro aku maximum. Jako příští auto si umím představit BEV, kde má podle mne akumulátor mnohem snažší život a tím i životnost.
      Mirek

        mirek_k máte někde vidět počet cyklů té baterky?

          TTT Počet cyklů neznám, ale chystám se na test Aviloo.

          Na Aviloo trochu pozor, není to úplně přesné ;-)
          Jestli už jsem to sem nedával, tak dávám teď a za mě doporučuji shlédnout celé.

            mirek_k A co to je za PHEV? Chtěl jsem napsat Superb iV ale ten se ještě 7 let neprodává. Takže nějaký Passat?

              honzam PHEV dělají jen německé koncerny? 🙂

              petrbacina To video bylo hodně zajímavé. Jen pan redaktor mne trochu znejistěl svým odmítáním rozlišovat kW a kWH.

                mirek_k lépe se to říká ;-) To máš stejné jako 380V vs 400V, W vs VA. Já to říkám taky, že baterka v autě má 50kW a ano vím, že je to 50kWh.

                  mirek_k to není obhajoba, to je holý fakt :-D Takže ty třeba vždy řekneš že používáš Cat.5e místo "kat 5", "kat 6", Konektory děláš ve standardu T568B místo toho že jsou v "béčku" nebo "áčku"? Ale notak, každej zkracuje, ulehčuje a točit se na kW nebo kWh je fakt úplně to nejmenší ;-) Odborník víc o čem se mluví, amatérovy to je stejně jedno.

                    petrbacina Já jako fakt vnímám to, že se jedná o jednotky dvou naprosto různých a nezaměnitelných fyzikálních veličin (na rozdíl od těch konektorů), které by se narozdíl od seznamu, idnes a novinek měly na technickém fóru ctít.

                      📡 Telekomunikace.cz