• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

petrbacina id3 2021 žere od 20 do 22kWh po městě couračky a min 20min předem výhřev auta co se u VW počítá do spotřeby. Rychlostka 110-130kmh 50km a pak 50km meziměsto 90kmh vkuse a hravě 18kWh. Problém vzniká u mě při -5°C tam už spotřeba leze nahoru, protože výhřev aku a auta žere hodně a 40km rychlostky jsem měl za 25kWh/100km. Každopádně tesla by byla jinde, ale trolejbus prostě bude brát dost. Jinak co se komfortu týče m, tam neustupuju topení na 21°C, výhřev sedačky i volantu na půlku stále nastaveno. Auto má TČ, ale to u nuly výhoda spíš není.

dojímá mne jak všichni řeši spotřebu BEV v zimě, jako naopak bych řešil spotřebu u nafty a hlavně ty srajdy co z to v zimě pouší ve městě když popojíždíte 🙂

    okoun mě ta spotřeba nevadí a jako hlavní vyhodu BEV vidím právě ty lokální emise. Ano staré spalováky ropy a benziňáky ve špatném stavu dokážou smrdět neskutečně. Nové auta ne, ale furt je to dost nato, abych u nastartovanéjo auta nechtěl stát za autem. I když mám služební mladou caddy s močovinou, tak stát u toho není super a to jsou ještě emise na volnoběh bez zátěže. Upřímně nebyl jsem ještě nikde kde to s el auty přehání jako holnd/norsko jestli tam je ten vzduch voňavější, ale i u nás v ČR je rozdíl vzduch v Praze ráno ve špičce a v Jizerkách. Kdyby(haha) měli všichni BEV tak přeci s nadsázkou může být v Praze vzduch jako v Jizerkách. Jasný topí se plynem, a je těch lidí násobně víc, ale věřím že by to vliv mělo. Ale zažité to nemám. Osobně jsem potřeboval vyměnu auta a BEV se mě líbilo a tak jsem přidal 230tis k ceně prodaného auta a bylo BEV. Žádný drama, dokonce to má ještě origo záruku na celé auto rok a půl a pak na aku víc než to chci mít doma. Ta full záruka teda v auto průmyslu není taková výhra a chyba ve výrobě= váš problém a náhradní auto nech si zdát, to ti teda za naši neschopnost stejně nepůjčíme. Rozhodně to nevidím jako nedosažitelné pro střední třídu. Že je to jeté? Jasný na nové nemám ani ve spalováku, záruku i ten fosil má třeba u koncernu běžně 2 roky a pokud bude k.o. motor, nebo převodovka a podobné milé věci, tak to stojí taky svět a štve to všechny. Záruky 7let a bilion kilometrů nevěřím, tam se z toho výrobce vyvleče, že to bylo zničeno špatným užívání.

    midnight_man Takže ne zákon, ale vyhláška? Ok to neva, pošli mi prosím odkaz na tu platnou vyhlášku, děkuji

    midnight_man Dal by som si tú námahu požiadať o cenovú ponuku baterie na niektorý model tesla

    však sem to postoval o pár postu výše:

    Ja Vám mám postovať vyhlášky Vašej krajiny? Si nájdite....ak potrebujete fakt vidieť legislatívu ktorá nedovoluje pracovať technikom na 400V bez paragrafu. 🙂 alebo neviem teda o čo ide. U vás vo firme technici bez požadovaného paragrafu lezú do elektrickýc rozvodní?

    Model S, 2011+, najstaršie ktoré tu jazdia a prvé potrebujú servis....cca 20.000/batt bez prislusenstva a práce.

      midnight_man klidně Slovenskou, počítám že ta legislativa bude podobná. A pokud tím myslíte 194/2022 Sb. tak tu samosebou znám a mám potřebnou kvalifikaci i zkoušky na TIČR.

      vy 😉 ..idete sa tým živiť? Nakúpiť si vybavenie a naštudovať know how? zaplatiť licencie. Kolko bude stáť normohodina? 🙂 Počítam že nie....

      Takže to ostáva na servisoch.....a tam ľudia ako vy nerobia.

      • TTT replied to this.

        midnight_man já reagoval na to, že tím, že si v garáži vyměním HV baterii u Tesly tak poruším zákon... protože přesně to jste mi psal o pár postů výše. Takže neporuším? Ok díky, to sem chtěl slyšet...

        midnight_man Děkujeme za cenu 90 kWh baterie pro maloseriově vyráběný vůz, který stál nový 3 miliony.

        Mě zajímá cena 57 kWh LFP baterie pro masově vyráběný model 3.

        Mimochodem pokud si stejnou kapacitu chci složit pomocí prizmatických LFP článků, tak mě vyjde na cca 150 tisíc i s casingem a BMS.

        Opakuji, že mě baterie minimálně 8 let a 160 tisic km nečeká a myslím, že i potom ne. Ale i kdyby, tak to zas tak drahé nebude. Fakt bych se vsadil, že bude spousty Frantů Vokurků, co to udělají do 100 i s prací. Stejně to bude auto po záruce, tak proč to vozit do značky.

        Zkusím trochu přispět do diskuze o akumulátorech s PHEV. Mám skoro 7mi letou zkusšenost (naprostá spokojenost) s PHEV autem s 9 kWh aku (využitelných 8 kWh). Inzerovaný dojezd na elektřinu až 45 km to nedalo nikdy, ale 30-35 ano. Teď je to v zimě okolo 25 km. Myslím, že akumulátor v PHEV dostává násobně více naloženo, než v BEV. Nabíjí se skoro denně z 0 (8 %) na 100 % a vybíjení je brutálně rychlé - cca půl hodiny. Nabíjení je pomalé (nabíjím po jedné fázi 240 V, což bohatě stačí). Očekávám, že 10 let bude pro aku maximum. Jako příští auto si umím představit BEV, kde má podle mne akumulátor mnohem snažší život a tím i životnost.
        Mirek

          mirek_k máte někde vidět počet cyklů té baterky?

            TTT Počet cyklů neznám, ale chystám se na test Aviloo.

            Na Aviloo trochu pozor, není to úplně přesné ;-)
            Jestli už jsem to sem nedával, tak dávám teď a za mě doporučuji shlédnout celé.

              mirek_k A co to je za PHEV? Chtěl jsem napsat Superb iV ale ten se ještě 7 let neprodává. Takže nějaký Passat?

                honzam PHEV dělají jen německé koncerny? 🙂

                petrbacina To video bylo hodně zajímavé. Jen pan redaktor mne trochu znejistěl svým odmítáním rozlišovat kW a kWH.

                  📡 Telekomunikace.cz