• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

Mít doma 22 kW (3x32 A) je velký bonus, když uvážíme, že většina domácností má typicky 3x25 A na přívodu.

    Jako adepta na levnější EV bych se ještě podíval na Renault 5. Za 675 s tepelným čerpadlem a dojezdem 311 km. U EV je každý rok znát a tohle je nové.

    Ohledně diskuze 22kw. My máme 3 nabíječky pro 4 auta. Každá má 25A 1f a CT cívkou balancujeme proud aby se nepřetížil jistič. Takže max 5,7kWh. A úplně v pohodě to zvládáme.

    Já mám 22kw wallbox, ale nabíjím na něm dvě BMW i3 současně. Jistič mám 50A kvůli dílně.

    zdeneksvarc Ja mam jistic jen 25A, ale mam 25kW FVE takze od jara do podzimu muzu nabijet klidne 22kW. Druha vec je, ze to vetsinou neni potreba, takze to ridim pres HA jen tak, aby to ukladalo prebytky. Ale je tady moznost, kdyz potrebuju, nabiju to proste rychle.

    zdeneksvarc 32A je to drahotka a bude hůře, nejlepší je ten výkon dohnat sluncem když už je jen někdy chvilkově třeba....

    o 6 dní později

    Na téma životnost baterek.

    Takze, teraz by som mal vyuzit vyhodu stareho domu...hlavny istic nemame a jediny limit su 63A poistky na stlpe, to by sa nabijalo 😋

    o 8 dní později
    • Upraveno

    Vacsi problem ako zatrhnutie opravovania starsich vozidiel je, ze za chvilu nebude mat kto tie auta opravovat. Ved ta technologia spalovacich aut je tak zlozita ze najst dnes technika (z mladej generacie) je nemozne. Oprava takto zlozitej techniky bude samozrejme aj cenovo niekde inde. V tomto zas vyhrava elektromobil. Prechod nas caka skor ci neskor vsetkych, aj zarytych zastancov spalovacich motorov.

    • gemb replied to this.

      coitus ale prosim ta....toto pocuvam pri kazdom odvetvi...ze nebude to mat kto robit...aj ako ISP mozeme povedat, ze je vseobecne ovela tazsie ziskat pracovnu silu a hlavne spolahlivu a nie niekoho, kto len toci cas...a vysledok ako vzdy je taky, ze narazime na problem v ohodnoteni...nieje problem najst ludi, je problem ich zaplatit v tomto pokazenom celkovom cykle.
      EV bude mat tiez svoje opravy ale uplne inych casti. Ja moc na auta nie som, ani olej si nemenim sam hej...ale opravovat EV bude tiez vyzva...teraz sa to mozno tak neriesi, ten vozovy park EV je vlastne uplne novy a kazit by sa nemal. Ale pockaj dalsich 10r a tiez budes mat celu siet opravy a problematiky okolo EV.
      Zrovna nedavno som pozeral ako sa opravuje nejaky spinaci prvok ( "stykac resp vykonove rele") priamo v baterry packu na prvom nissane, ktory ma okolo 10 rokov. Tiez to ma svoju logiku, postupy a diagnostiku. Vo vysledku to nebude o nic lacnejsie ani drahsie len ine a pre mechanika resp skorej elektrikara troska cistejsia praca.

      Ziadny prechod tak skoro nikoho necaka, caka nas (mna nie ale niektorych) vytriezvenie a zdravy usudok pri tejto problematike.

        gemb vytriezvenie a zdravy usudok pri tejto problematike

        Plně s Vámi souhlasím. Čeká nás vystřízlivění z té zelené ideologie. Viz příspěvek výše kde chtějí zakázat opravy starších vozů. 😂 To už je nemoc. Te je diagnóza.
        A ta zelená ideologie, jak tlačí na lidi ze všech směrů je už teď odkázaná k zániku.

        Jako čte vůbec někdo z vás ty směrnice, nebo jen tupě nadáváte na něco, co jste nečetli a máte jenom blbej pocit, že je to zase všechno strašně špatně? (páč svět je přece nahovno, žejo)
        Přijde mi, že se valná většina kritiků rekrutuje ze skupiny, která má v hlavě fakt duto. Neumí číst, nezná fyziku, dějepis, zeměpis, matematiku, ekonomii.... jediný čemu věří jsou "zaručené informace" z hoaxů.
        Placatá země, Rusové slovanský kamarádi, elektrický auta fuj, recyklace fuj, vítr v CZ nefouká, elektřinou zachraňujeme půlku Evropy, CO2 je skvělý, fosilní auta nic nevypouštěj, EU fuj, € není potřeba –> jako tomuhle přece může věřit jen naprostý debil, ne?
        Jako chápu to u lopaty, co celej život cykluje mezi makat –> nažrat se –> ožrat se –> spát –> makat a občas to proloží nějakým fotbalovým zápasem a onanií, ale u člověka co umí číst a dokáže si vyhledat na internetu alespoň nějaké zdroje informací jinak, než že otevře email s "tohle si musíte přečíst - konečně ta jediná jednoduchá univerzální všeobjímající pravda", tomu nerozumím...

          TTT Podepisuji v celém rozsahu 👍

          zdeneksvarc Ja teda nevim, ale ten clanek se me nejak nezda. Letmo jsem precetl tu zmenu o ELV. Puvodne je to smernice z roku 2000 a 2005. V roce 2018 ji zacali revidovat, ale neni tam uplne nic noveho co se u nas nedeje.

          Spis je to o tom, ze chteji vice kontroly co se deje s ojetymi/tedy spis nepojizdnymi vozy, protoze se stava, ze STK v Nemecku oznaci auto za totalni srot (ELV). To je prevezeno do Rumunska a tam na STK zvysoka se... Tam to nejak zflikujou a prorezly/nebezpecny auto udelaji pojizdnym... No super. Pak tam je o tom, ze chteji mit lepsi kontrolu o recyklaci, kdyz ELV vozidlo jde na srotak, tak aby ty kovy byly znovupouzitelny. atd...
          Me se zda, ze nikdo si ani neda praci ty smernice aspon zbezne procist, ale hned nadavat, protoze nejakej autor clanku to bud spatne pochopil a nebo schvalne blbe vysvetluje.

            kybernet autor clanku to bud spatne pochopil a nebo schvalne blbe vysvetluje.

            Řekněme to rovnou, mnozí takoví zkrátka a jednoduše lžou a překrucují fakta. Někteří z osobního přesvědčení, někteří za prachy. Dezinfo jak vyšité.

            zdeneksvarc

            no a myslíš si že je dobré aby tu ve veřejném prostoru, kteří sdílí všici jezdila vozidla, která jsou už několik let za hranou životnosti?
            ono totiž každé auto má napsáno kolik je jeho životnost a to, že drtivá většina to ignoruje a ještě se chlubí jak to krásně jezdí mě připadá trochu mimo zdravý rozum a ignorování základního přírodního pudu sebezáchovy.
            ano já nejsem pro to, aby se furt dělaly nové příkazy a nařízení od vlád, ale jak jinak to chceš řešit když to lidem samo nedochází?
            to tady na vesnici vidím skoro každý den v zimě když někdo topí nějakým produktem, kterým by neměl jak úplně ignoruje lidi kolem sebe a ještě se směje, tak co s takovejma?

              okoun no a myslíš si že je dobré aby tu ve veřejném prostoru, kteří sdílí všici jezdila vozidla, která jsou už několik let za hranou životnosti?

              zivotnost sa neda urcit pausalne od stola. predstavme si dve identicke auta, ktore zliezli z vyrobnej linky v ten isty den. jedno si kupi firma a da ho zamestnancovi, ktory denne najazdi stovky km a riadi sa heslom "najlepsie terenne auto je firemne", parkuje ho pod holym nebom. druhy kus si kupi dochodca, ktory ho strci do garaze pod domom, ktora ma viacmenej stabilnu teplotu po cely rok a semtam ho vytiahne na cestu do obchodu. po desiatich rokoch bude prve auto zjazdene na srot, druhe bude ledva zabehnute. kde je objektivna hranica zivotnosti pre tento model auta?

                pixall kde je objektivna hranica zivotnosti pre tento model auta?

                Ta hranice zivotnosti by prece mela byt a vetsinou i je na posouzeni pri STK (ktera by nemela byt lehce podplatitelna).

                  kybernet s tym sa da plne suhlasit. priebezne posudenie stavu konkretneho vozidla na STK je logicke a malo by viest k objektivnym zaverom. ja reagoval som na prispevok v ktorom bolo napisane "ono totiž každé auto má napsáno kolik je jeho životnost", pretoze si nemyslim, ze sa da pausalne stanovit, aka je zivotnost auta.

                    pixall jak že nedá.
                    pletete si pojem technicky způsobilé auto na jízdu po veřejné komunikaci a pojem životnosti výrobku.
                    pokud máte napsáno, že v automatické převodovce je doživotní náplň oleje tak to neznamená právě, že je na furt ale jen třeba na 350k km protože auto má v technickém listu napsáno, že má takovou životnost...
                    je zajímavé že v jiných státech EU tohle lidi chápou, ale tady jaksi v CZ ne, stává se z nás vrakoviště EU protože právě tahle auta po životnosti tu lidé vesele kupují a provozují dále že 🙂

                      📡 Telekomunikace.cz