• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

kozlicek V čem s BEV nemáš auto? :-D
Problém BEV je dneska jen a pouze cena. Nic jiného... Ale to vyřeší pár let.

    cmgn Cena a zastaralá evropská technika (MEB, STLA). Výběhové platformy, které mají ještě dlouho strašit v nových autech. Tesla a Xiaomi jsou dávno jinde.

    • cmgn replied to this.

      zdeneksvarc Tak přiznejme si, že gamechanger bude fakt BEV, co bude stát okolo 600 kKč a bude mít real dojezd 400-500 km.

      A od toho opravdu nejsme daleko :-) A až přijde něco kolem 450 kKč s dojezdem okolo 300 km a ideálně LFP baterkou, tak BEV velmi rychle získají cestu do hodně rodin jako 2. auto. A odtud je již krůček k tomu, aby bylo první auto, neboť v tu chvíli lidi pochopí výhody BEV a ne nějaká ekologie... ale praktické výhody a to, že to nesmrdí pod nos ve městě....

        cmgn rychle získají cestu do hodně rodin jako 2. auto.

        Já mám tedy jiný pocit než, že budeme mít druhé nebo třetí auto v rodině. Pokud vidím co se děje, tak maximálně jedno a ani to ne. Směřují to na hromadnou dopravu. 😉

        • cmgn replied to this.

          kamilj čím prosím? Reálně. Čím?

          @cmgn - ano to si myslim ze bude fajn. Jenze pak tu jsou auta stylu dacia spring - levny elektro ktere ale stoji za starou belu ( vykon par kw, dojezd 200km a dilenske zpracovani ). Co s tim udelaji znacly typu BYD jsem zvedav.
          Nedavno jsme se bavili se znamym ze byd predstavil auto ktere otaci kazdym kolem zvlast ( manevrovaci schopnost ve meste je neuveritelna ) nicmene kolega spravne poznamenal. Ridi lide kteri maji problem ukocirovat auto kteremu se otaci volantem dve kola 😆.

          Ad myslenka brzo nebude mit rodina zadne auto …. V hospode pry rikali ze se chystaji dane na stare vozidla, ze bude drahy benzin, ze se bude mesicne platit za pouziti, zavedeni silnicni dane …. Vic toho ted asi nevymyslim 🤣 ….

          Idealni by bylo si elektro na mesic pujcit a vyzkouset si ziti s tim. Jasne lidi kteri tvrdi ze radsi nebudou mit zadne nez elektro asi preju aby si na rok vyzkouseli tramvaj 😅.
          Znamy se vybodoval, prisel o ridicak a v lete jezdil po meste na elektro kolobezce …. Rikal jak je to bomba, ted tak happy neni.

          Edit: za sebe asi taky nejsem pripraven mit to jako plnohodnotny auto na denni jezdeni - nemam zkusenosti, nemam odvahu se na to spolehnout…. Zatim
          Proto jsem v uvodu psal - bral bych to jako auto pro zenu do mesta :-)

            kmotrik a ja tvuj postoj naprosto chápu. Je to uplne jiná technologie a člověk si na ni musí zvyknout. 100 let se to dělalo nejak a ted najednou to ma byt uplne jinak.

            A je to presne o tom co píšeš…. Ted auto pro zenu, omakáš si to, zjistíš výhody i nevýhody a z 95% případů se toho přestaneš bát.

            Taky me bavi plky typu “ani zadarmo” nebo “to radši pěšky” 🤣 ale k tomu se snad neda dodat víc než 🙂

            Nicmene, problem elektromobility porad je cena. Začínali jsme na částkách kolem 2,5-3M Kc před 12 lety.

            Nyní jsme někde kolem 0,8-1M…. Kde budeme za 5 let? Natož za 10? Technologie se zlevňují, zlepšují a BEV z roku 2019 jsou úplně něco jiného než z 2024…. Takže i můj model 3 bude za 5 let naprosto zastaralý šrot…

            Takže ani ceny bych se nebál. A elektriny máme tři prdele, kapacity v přenosové síti ještě víc. I kdybychom switchi ted všechna auta na BEV, tak je bez problémů nabijeme přes noc na 80% vsechny.

            cmgn Tak přiznejme si, že gamechanger bude fakt BEV, co bude stát okolo 600 kKč a bude mít real dojezd 400-500 km.

            Nemôžem detaily , lebo NDA , ale v CZ by mal byť marketing postavený na 600 za 600.
            A nieje to Čína.

            • cmgn replied to this.

              hatatitla no, pokud to bude Model 2 nebo Q nebo jak ji Tesla nazývá, super. A pokud to bude Škoda, tak se to stejně přespříští týden dozvím od třípísmenkáče 😁

              Ale ano, tohle bude prodejní hit. Minimálně v business sektoru určitě.

              kmotrik S EX30 jsem max spokojenej. Je tam jeden bonus, umi to AC 22kW nabijeni. Teda jen ta plnotucna verze se 2 motory. Takze jsem poridil 22kW wallbox a i doma to nabiju za par hodin. WB mam Teltoniku, ktera jde porad koupit kolem 10k i ve 22kW verzi a pres HA tomu jde hezky ridit vykon.

              Jo a melo to byt druhy auto do rodiny, ale je s tim takova zabava, ze i kdyz je to trochu mensi, prvnim autem uz nikdo jezdit nechce. Akorat pozor na body, tech 315kW je trochu navykovych.

              Mít doma 22 kW (3x32 A) je velký bonus, když uvážíme, že většina domácností má typicky 3x25 A na přívodu.

                Jako adepta na levnější EV bych se ještě podíval na Renault 5. Za 675 s tepelným čerpadlem a dojezdem 311 km. U EV je každý rok znát a tohle je nové.

                Ohledně diskuze 22kw. My máme 3 nabíječky pro 4 auta. Každá má 25A 1f a CT cívkou balancujeme proud aby se nepřetížil jistič. Takže max 5,7kWh. A úplně v pohodě to zvládáme.

                Já mám 22kw wallbox, ale nabíjím na něm dvě BMW i3 současně. Jistič mám 50A kvůli dílně.

                zdeneksvarc Ja mam jistic jen 25A, ale mam 25kW FVE takze od jara do podzimu muzu nabijet klidne 22kW. Druha vec je, ze to vetsinou neni potreba, takze to ridim pres HA jen tak, aby to ukladalo prebytky. Ale je tady moznost, kdyz potrebuju, nabiju to proste rychle.

                zdeneksvarc 32A je to drahotka a bude hůře, nejlepší je ten výkon dohnat sluncem když už je jen někdy chvilkově třeba....

                o 6 dní později

                Na téma životnost baterek.

                Takze, teraz by som mal vyuzit vyhodu stareho domu...hlavny istic nemame a jediny limit su 63A poistky na stlpe, to by sa nabijalo 😋

                o 8 dní později
                • Upraveno

                Vacsi problem ako zatrhnutie opravovania starsich vozidiel je, ze za chvilu nebude mat kto tie auta opravovat. Ved ta technologia spalovacich aut je tak zlozita ze najst dnes technika (z mladej generacie) je nemozne. Oprava takto zlozitej techniky bude samozrejme aj cenovo niekde inde. V tomto zas vyhrava elektromobil. Prechod nas caka skor ci neskor vsetkych, aj zarytych zastancov spalovacich motorov.

                • gemb replied to this.

                  coitus ale prosim ta....toto pocuvam pri kazdom odvetvi...ze nebude to mat kto robit...aj ako ISP mozeme povedat, ze je vseobecne ovela tazsie ziskat pracovnu silu a hlavne spolahlivu a nie niekoho, kto len toci cas...a vysledok ako vzdy je taky, ze narazime na problem v ohodnoteni...nieje problem najst ludi, je problem ich zaplatit v tomto pokazenom celkovom cykle.
                  EV bude mat tiez svoje opravy ale uplne inych casti. Ja moc na auta nie som, ani olej si nemenim sam hej...ale opravovat EV bude tiez vyzva...teraz sa to mozno tak neriesi, ten vozovy park EV je vlastne uplne novy a kazit by sa nemal. Ale pockaj dalsich 10r a tiez budes mat celu siet opravy a problematiky okolo EV.
                  Zrovna nedavno som pozeral ako sa opravuje nejaky spinaci prvok ( "stykac resp vykonove rele") priamo v baterry packu na prvom nissane, ktory ma okolo 10 rokov. Tiez to ma svoju logiku, postupy a diagnostiku. Vo vysledku to nebude o nic lacnejsie ani drahsie len ine a pre mechanika resp skorej elektrikara troska cistejsia praca.

                  Ziadny prechod tak skoro nikoho necaka, caka nas (mna nie ale niektorych) vytriezvenie a zdravy usudok pri tejto problematike.

                    📡 Telekomunikace.cz