• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

  • Upraveno

Vacsi problem ako zatrhnutie opravovania starsich vozidiel je, ze za chvilu nebude mat kto tie auta opravovat. Ved ta technologia spalovacich aut je tak zlozita ze najst dnes technika (z mladej generacie) je nemozne. Oprava takto zlozitej techniky bude samozrejme aj cenovo niekde inde. V tomto zas vyhrava elektromobil. Prechod nas caka skor ci neskor vsetkych, aj zarytych zastancov spalovacich motorov.

  • gemb replied to this.

    coitus ale prosim ta....toto pocuvam pri kazdom odvetvi...ze nebude to mat kto robit...aj ako ISP mozeme povedat, ze je vseobecne ovela tazsie ziskat pracovnu silu a hlavne spolahlivu a nie niekoho, kto len toci cas...a vysledok ako vzdy je taky, ze narazime na problem v ohodnoteni...nieje problem najst ludi, je problem ich zaplatit v tomto pokazenom celkovom cykle.
    EV bude mat tiez svoje opravy ale uplne inych casti. Ja moc na auta nie som, ani olej si nemenim sam hej...ale opravovat EV bude tiez vyzva...teraz sa to mozno tak neriesi, ten vozovy park EV je vlastne uplne novy a kazit by sa nemal. Ale pockaj dalsich 10r a tiez budes mat celu siet opravy a problematiky okolo EV.
    Zrovna nedavno som pozeral ako sa opravuje nejaky spinaci prvok ( "stykac resp vykonove rele") priamo v baterry packu na prvom nissane, ktory ma okolo 10 rokov. Tiez to ma svoju logiku, postupy a diagnostiku. Vo vysledku to nebude o nic lacnejsie ani drahsie len ine a pre mechanika resp skorej elektrikara troska cistejsia praca.

    Ziadny prechod tak skoro nikoho necaka, caka nas (mna nie ale niektorych) vytriezvenie a zdravy usudok pri tejto problematike.

      gemb vytriezvenie a zdravy usudok pri tejto problematike

      Plně s Vámi souhlasím. Čeká nás vystřízlivění z té zelené ideologie. Viz příspěvek výše kde chtějí zakázat opravy starších vozů. 😂 To už je nemoc. Te je diagnóza.
      A ta zelená ideologie, jak tlačí na lidi ze všech směrů je už teď odkázaná k zániku.

      Jako čte vůbec někdo z vás ty směrnice, nebo jen tupě nadáváte na něco, co jste nečetli a máte jenom blbej pocit, že je to zase všechno strašně špatně? (páč svět je přece nahovno, žejo)
      Přijde mi, že se valná většina kritiků rekrutuje ze skupiny, která má v hlavě fakt duto. Neumí číst, nezná fyziku, dějepis, zeměpis, matematiku, ekonomii.... jediný čemu věří jsou "zaručené informace" z hoaxů.
      Placatá země, Rusové slovanský kamarádi, elektrický auta fuj, recyklace fuj, vítr v CZ nefouká, elektřinou zachraňujeme půlku Evropy, CO2 je skvělý, fosilní auta nic nevypouštěj, EU fuj, € není potřeba –> jako tomuhle přece může věřit jen naprostý debil, ne?
      Jako chápu to u lopaty, co celej život cykluje mezi makat –> nažrat se –> ožrat se –> spát –> makat a občas to proloží nějakým fotbalovým zápasem a onanií, ale u člověka co umí číst a dokáže si vyhledat na internetu alespoň nějaké zdroje informací jinak, než že otevře email s "tohle si musíte přečíst - konečně ta jediná jednoduchá univerzální všeobjímající pravda", tomu nerozumím...

        TTT Podepisuji v celém rozsahu 👍

        zdeneksvarc Ja teda nevim, ale ten clanek se me nejak nezda. Letmo jsem precetl tu zmenu o ELV. Puvodne je to smernice z roku 2000 a 2005. V roce 2018 ji zacali revidovat, ale neni tam uplne nic noveho co se u nas nedeje.

        Spis je to o tom, ze chteji vice kontroly co se deje s ojetymi/tedy spis nepojizdnymi vozy, protoze se stava, ze STK v Nemecku oznaci auto za totalni srot (ELV). To je prevezeno do Rumunska a tam na STK zvysoka se... Tam to nejak zflikujou a prorezly/nebezpecny auto udelaji pojizdnym... No super. Pak tam je o tom, ze chteji mit lepsi kontrolu o recyklaci, kdyz ELV vozidlo jde na srotak, tak aby ty kovy byly znovupouzitelny. atd...
        Me se zda, ze nikdo si ani neda praci ty smernice aspon zbezne procist, ale hned nadavat, protoze nejakej autor clanku to bud spatne pochopil a nebo schvalne blbe vysvetluje.

          kybernet autor clanku to bud spatne pochopil a nebo schvalne blbe vysvetluje.

          Řekněme to rovnou, mnozí takoví zkrátka a jednoduše lžou a překrucují fakta. Někteří z osobního přesvědčení, někteří za prachy. Dezinfo jak vyšité.

          zdeneksvarc

          no a myslíš si že je dobré aby tu ve veřejném prostoru, kteří sdílí všici jezdila vozidla, která jsou už několik let za hranou životnosti?
          ono totiž každé auto má napsáno kolik je jeho životnost a to, že drtivá většina to ignoruje a ještě se chlubí jak to krásně jezdí mě připadá trochu mimo zdravý rozum a ignorování základního přírodního pudu sebezáchovy.
          ano já nejsem pro to, aby se furt dělaly nové příkazy a nařízení od vlád, ale jak jinak to chceš řešit když to lidem samo nedochází?
          to tady na vesnici vidím skoro každý den v zimě když někdo topí nějakým produktem, kterým by neměl jak úplně ignoruje lidi kolem sebe a ještě se směje, tak co s takovejma?

            okoun no a myslíš si že je dobré aby tu ve veřejném prostoru, kteří sdílí všici jezdila vozidla, která jsou už několik let za hranou životnosti?

            zivotnost sa neda urcit pausalne od stola. predstavme si dve identicke auta, ktore zliezli z vyrobnej linky v ten isty den. jedno si kupi firma a da ho zamestnancovi, ktory denne najazdi stovky km a riadi sa heslom "najlepsie terenne auto je firemne", parkuje ho pod holym nebom. druhy kus si kupi dochodca, ktory ho strci do garaze pod domom, ktora ma viacmenej stabilnu teplotu po cely rok a semtam ho vytiahne na cestu do obchodu. po desiatich rokoch bude prve auto zjazdene na srot, druhe bude ledva zabehnute. kde je objektivna hranica zivotnosti pre tento model auta?

              pixall kde je objektivna hranica zivotnosti pre tento model auta?

              Ta hranice zivotnosti by prece mela byt a vetsinou i je na posouzeni pri STK (ktera by nemela byt lehce podplatitelna).

                kybernet s tym sa da plne suhlasit. priebezne posudenie stavu konkretneho vozidla na STK je logicke a malo by viest k objektivnym zaverom. ja reagoval som na prispevok v ktorom bolo napisane "ono totiž každé auto má napsáno kolik je jeho životnost", pretoze si nemyslim, ze sa da pausalne stanovit, aka je zivotnost auta.

                  pixall jak že nedá.
                  pletete si pojem technicky způsobilé auto na jízdu po veřejné komunikaci a pojem životnosti výrobku.
                  pokud máte napsáno, že v automatické převodovce je doživotní náplň oleje tak to neznamená právě, že je na furt ale jen třeba na 350k km protože auto má v technickém listu napsáno, že má takovou životnost...
                  je zajímavé že v jiných státech EU tohle lidi chápou, ale tady jaksi v CZ ne, stává se z nás vrakoviště EU protože právě tahle auta po životnosti tu lidé vesele kupují a provozují dále že 🙂

                    Nastaví životnost uměle třeba na 15 let a potom šmitec

                    Plátek Chip - to ještě existuje, dělá teď i do aut? Ale tam chci dělat. To musel být večírek Silvestr 2023/2024 a tolik drog, že se z toho probrali až v lednu 2025... Aspoň dle toho článku, takové články a zvěsti snad letěli před rokem a ne teď. :-)
                    Hele, ta směrnice je primárně o odpadech a recyklaci. To nejhorší pro jedince z ní platí už dávno - že zrušené auto si nemůžu nechat na díly, ale odevzat na autorizovaný šroťák.
                    Co po novu v podstatě vnucuje, že nemohu prodat, převést přes hranice něco, co budí dojem naplnění definice o ukončené životnosti. Pokud mám něco, co budí dojem toho ELV, tak musím dokázat, že to není pravda. A dokazuji ultimativně tím, že to má platnou technickou. Pokud ji nemám, tak dokazuji, že v místě, kde je to auto teď registrované, že je tam zaplatitelná jeho oprava tak, aby to tam pak zase dostalo technickou.
                    Na STK mi nemohou normálně přímo auto označit za ELV (pokud tam aspoň nějak samo dojelo a půlka ho nechybí) - jen řeknou, zda splňuje/nesplňuje podmínky pro provoz. Pokud splňuje, tak mám dokázáno, že to není ELV. ELV se z toho stane až když to bude mít 2 roky propadlou technickou nebo to odchytí celníci a spol a nedokážu vyvrátit domněnku, že jde o ELV. Do té doby si to mohu flikovat jak chci a zkoušet STK prorazit opakovaně... Jak posuzovat, že to je ELV, tak to je v příloze té směrnice, viz zde.

                    Je jiná věc, zda přes STK projde něco, co dávno nemělo, ale přidávání další legislativy tomu asi nezabrání, spíše vymáhání toho, co už existuje. Tak snad nám v Česku nastane ráj na zemi od letošního léta, co nám na silnice se vyrojí chlapci od Inspekci silniční dopravy, kteří budou zajisté řádit jak černá ruka a posílat vraky na nejbližší STK nebo přímo odebírat RZ na místě (bývalý CSPSD, ale pod novým názvem a novou pravomocí zastavovat všechna auta a kontrolovat technický stav i bez asistence Policie?). :-)

                    Jinak přiznávám, že jsem starej jadernej petrolhead, snažil jsem se teď najít něco pozitivního na celém Green Deal, věnoval tomu čas, peníze, zdraví, ... - to se nedá, vracím se k lety ověřeným klasikám. Ale plně potvrzuji obavu kamilj, že GD nakonec znamená konec s řízením - a je jedno, zda jemně bublající V8 nebo otravně bzučící vysavač, vždyť je to přímo v Informacích o Green Deal, v části o omezeních z něj plynoucích.

                      coitus v norsku neřádil bolševník 40 let a nezasahuje do něj vlivná SSSR která má jedinou ekonomiku plyn a ropu 🙂

                        coitus Tak to Norsko je trochu specifikum tím, že tam je už zákaz prodeje nových klasických spalováků od letoška? Plus k tomu bylo dost různých pobídek a asi stále platí minimálně osvobozené od platby DPH u menších aut, k tomu nějaké ty daně navíc pro spalováky, takže tam už jsi v té fázi, že nemáš moc možností. :-)

                        okoun v jiných státech EU tohle lidi chápou, ale tady jaksi v CZ ne, stává se z nás vrakoviště EU protože právě tahle auta po životnosti tu lidé vesele kupují a provozují dále že

                        U příkladu oleje v převodovce ten olej vyměním a mohu jezdit dál. Ne každý jezdí autem 50 tis. km ročně, někomu vydrží auto klidně 15 a více let a nevidím důvod si kupovat nové, pokud to stávající ještě obstojně funguje, tzn. nedám za servis nějakou raketu, jak se mi bude všechno sypat. Možná když má člověk fungující firmu s dostatečným ziskem, vidí to pravidelné nakupování aut jinak, to chápu.

                          okoun Hele, Norsko má podíl exportu plynu/ropy ve svém zahraničním obchodu přes 60%, Rusko jen asi 40%. :-)
                          Spíše Norsko plně využilo to rozumně, plus vlastní energii mají v podstatě totálně z vody, export ropa/plyn drží ve státních rukách a platí z toho rozvoj země, v podstatě z něj i dotovali ten přechod na elektormobilitu. Na rozdíl od těch kreténů na východě, tak ten fosilní potenciál plně využili pro sebe v nejlepším možném. Takové podmínky moc dalších zemí nemá, budou to muset řešit nějak jinak.

                            dacesilian mechanický stroj přeci hlavně stárne opotřebením a ne v čase, pokud tedy je rozumě uložen 🙂

                            📡 Telekomunikace.cz