• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

  • Upraveno

Chtelo by to BAN vsem tem trolum tady, ale opravdu vsem, to je diskuze o EV, vy vsichni co se tu rozcilujete a sirite sve nazory nikoho nezajimaji, tak se uklidnete a jdete vsichni jinam.

Mam ve svem okoli a na firme nekolik EV jak Skoda tak Tesla a postavili jsme jednu verejnou DC nabijecku na firme a uz je docela vytizena, nastesti mame vlastni trafacku, tak to neni problem, ale cena te DC je brutus. To nepocitam, ze tam mame jeste nekolik AC a k veceru je DC stale plna a to je male mestecko (Straznice).
Jsem zasadne proti dotacim (maji jit do statu, jsou to dane a nikam jinam) a tem debilnim nesmyslnym narizenim zelenych mozku, ktere ve vetsine pripadu jdou proti sobe.

    • Upraveno

    ladik Jsem zasadne proti dotacim

    Jsem rád, že se na něčem shodneme.

    ladik ale cena te DC je brutus.

    Taky se shodneme a lepší to nebude.
    Takže v zárodku je něco hodně špatně. Naslibují a pak je vše jinak. Tak jak ve Finsku.
    Ale takhle se opravdu nedá podnikat.

    Ceny energií nadále drtí české firmy
    Proti roku 2020 platí sklárna v Harrachově dvakrát více za elektřinu a třikrát více za plyn. Výrobce skla Crystalex, jemuž v roce 2022 vzrostly účty za energie z původních 150 milionů na 350 milionů korun ročně, zaplatil i přes následný loňský pokles stále částku ve výši 240 milionů.

    Ale vlastně se taky rozčiluješ, že to je brurus! Má mě zajímat tvůj názor, že je to brutus?

    ladik 👏 Jihomoravska Straznice? Kolik kW? ⚡️

      TTT Myslím, že o ruských zvycích toho víš tak málo, že budu pokorně mlčet a věnovat se tématu.

      Vcelku zajímavou zkušenost mám z Malorky, kde existuje síť veřejných nabíjecích stanic, které jsou zdarma.. Většinou to má výkon pár kW, maximální doba stání je tam tuším 2 hodiny a jsou to obyčejné sloupky na ulici s modrým šrafováním. jako primárně je příjemné, že máte stání zdarma ve středech měst, ale problém je, že je to nějaký municipialitní program, který asi tak trochu zafungoval jako pumpa na peníze a po čase a v celkem významném počtu byly tyto stanice, ačkoliv byly vcelku nové, nefunkční. Výkon od 7 do 14kW na sloupek, takže když si tam stouply 2 auta, tak se člověk dostal občas na 3,5kW, ale zase bylo v aplikaci vidět, kolik to tam hrne.
      Když měl člověk trochu drzosti, tak tam auto nechal přes noc a to už šlo dobít cca 40kWh. Měl jsem tam Mach E a faktem je, že to auto skutečně na nabití dalo to, co mělo deklarované a za celý pobyt jsem nabíjel zadarmo kromě jedné nabíječky, kde jsem pro dojezd musil natlačit pár kilometrů. Dobrý taky bylo, že se auto mohlo vrátit v rámci programu vybité free of charge. Ekvivalentem k tomu bylo Maseratti Levante GT a po cca 400 km v Golfkart jsem vcelku litoval, že jsem si nevzal jeho. Na druhou stranu, když jsem si půjčoval Teslu poprvé vcelku mě mile překvapil počet nabíječek na východním pobřeží a skutečně byly k dispozici v podstatě u každého většího obchodního centra nebo na parkovištích, naopak u hotelů byly nabíječky akorát tak pro vztek, protože to mělo většinou do 3 kW výkonu a ani přes noc se kolikrát auto nenabilo ani z poloviny. Takže po přeletu na západ rychle zase do benzínu a byl klid, protože středozápad je na tom co se týče nabíječek fakt blbě a Tesla care s benzínovým generátorem tam byly na každém rohu 🙂

      zdeneksvarc Ano, jinou Strážnici ani neznám :-D Dojeď si nabít mame 75kw DC https://www.eon-drive.cz/mapa/stanice/119057 a nejbližší další je ve Veselí nad Moravou a předtím v Hodoníně, my jsme na půli cesty. Včera si u nás nabíjel ID Buzz a ten ze všech aut co tu byly nabíjel na max 75kW. Ale ty ostatní asi měly studenou baterku nebo měli SW omezené nabíjení. Ještě tu jezdi nějaké nové Mercedesy s tuším 100kWh bateriemi a ty vypadají dost dobře.

      • Upraveno

      Je to jako u narkotik - první dávka je zdarma.

      EU zvažuje dotace na nákup elektromobilů
      Mají sehrát významnou roli ve snižování emisí, ale jejich prodeje se poslední dobou propadly. A tak by Evropská unie mohla zájem o elektroauta podpořit příspěvkem na jejich koupi. Listu The Financial Times to na Světovém ekonomickém fóru ve švýcarském Davosu řekla místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová. K plánu se přihlásilo Německo.
      https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/cholz-leyenova-elektromobil-dotace-davos-trump.A250123_114518_automoto_fdv

      Kdo nevěří v elektroauta, poškozuje Evropu, hřímá Scholz. Chce unijní dotace
      „Elektrická mobilita je budoucnost a každý, kdo tvrdí opak, nedělá nic jiného, než že poškozuje náš průmysl,“ prohlásil na ekonomickém fóru v Davosu německý premiér Olaf Scholz. Své krajance v čele Evropské komise Urusule von der Leyenové doporučil zavedení celoevropských dotací na jejich nákup.
      https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/cholz-leyenova-elektromobil-dotace-davos-trump.A250123_114518_automoto_fdv

      Wir schaffen das. To zas bude průšvih, který už známe jak dopadl.

      • Upraveno

      Energetik ing Hynek Beran - závažný rozhovor o ENERGETICE!

      Z důvodu, že jezdíte, "jezdíme" na elektřinu, chtěl bych se podělit o důležité informace od uznávaného energetika
      ing. Hynka Berana.

      Možná pochopíte kdo za co může, a proč jsme tam kde jsme v ENERGETICE a kam to může ještě zajít. Leckdo se může něco málo dovzdělat o energetice.

      Kdyby chtěl i jeho někdo zpochybnit tak předkládám kdo je ing. Hynek Beran?

      Vystudoval České vysoké učení technické v oboru automatické řídicí systémy. Na počátku 90. let spolupracoval s ETH Zürich, byl manažerem mezinárodních konferencí v Praze a Asconě. Od roku 1997 vede sesterskou high-tech společnost Cygni zaměřenou na energetickou transformaci, prognózy a optimalizaci systémů.
      Odkazy na klíčové přednášky:

      • Standardy spolehlivosti elektrizační soustavy (bezpečnosti dodávek) v ČR.
      • Nová legislativa a tržní pravidla na Slovensku.
      • Obchodní energetický dispečink v Praze, západních Čechách a severních Čechách.
      • Tajemník Nezávislé energetické komise při vládě ČR.
      • Revize státní energetické politiky pro Hospodářskou komoru.
      • Revize výkonnosti energetické soustavy v nových podmínkách ekologické strategie EU pro českou přenosovou soustavu, Modernizační fond a Energetickou společnost Praha.
      • Řídil energetický komunitní projekt Jablonec nad Nisou. Město má asi 45 tisíc obyvatel, projekt zahrnuje asi 100 budov sdílejících a akumulujících solární energii.

      Hynek Beran je výkonným tajemníkem České energetické společnosti. Na částečný úvazek pracuje na Českém vysokém učení technickém.

      Delka trvání rozhovoru 120 min.
      Upozorňuji, jen pro silné jedince. Někteří můžou až nahlas si zakřičet!
      24. 01. 2025 Rozhovor s energetikem Hynkem Beranem

        kamilj jak mě vaše diskuze donekonečna nebaví, tak představení tohoto videa mě pobavilo, jako výplň to někdy zkusím pustit. Každopádně že je někdo erudovaný, neznamená, že musí mít nutně správný pohled na svět (jako já 😅).

        o 11 dní později

        dal to nekdo, mam smysl tomu venovat 2h casu?

          ladap Já to dal a některé absurdity jsou tam pěkně vysvětleny.

          1. 2. 2025 VELT
            Porsche si uvědomuje elektrickou realitu - a stává se průkopníkem k návratu spalovacího motoru

          Porsche překvapivě oznamuje radikální změnu strategie: Nové miliardy budou směřovat především do spalovacích modelů. Nejde o nic jiného než o odklon od myšlenky brzkého opuštění tohoto pohonu - a o plán, který budou následovat všichni konkurenti.

          Zdroj zprávy:
          VELT 7. 2. 2025
          Porsche erkennt die Elektro-Realität – und wird Vorreiter für das Verbrenner-Comeback
          https://www.welt.de/wirtschaft/plus255367026/Porsche-erkennt-die-Elektro-Realitaet-und-wird-Vorreiter-fuer-das-Verbrenner-Comeback.html

          Čas ukáže kdo bude další...

            no když už tak je to WELT a ještě že tu máme AI:

            WELT (welt.de) často přistupuje k tématu elektromobility kritičtěji než některá jiná média. V jeho článcích se mohou objevovat například:

            Skeptické názory na elektromobily – upozorňuje na jejich vysoké ceny, omezenou infrastrukturu nabíjení nebo ekologické dopady výroby baterií.
            Podpora syntetických paliv a vodíku – někdy prezentuje alternativy k elektromobilitě jako lepší cestu pro dekarbonizaci dopravy.
            Kritika politických regulací – například německé i evropské politiky, které tlačí na rychlou elektrifikaci dopravy.

            To může souviset s celkovou orientací deníku WELT, který je považován za konzervativně-liberální médium s důrazem na volný trh a kritický přístup k vládním zásahům.

              okoun takže něco jako české autoforum, prostě medium s jiným názorem.

                dagus spíše clickbaitové médium... přednáhní se s ostatníma kdo napíše větší ptákoviny 🙂

                • Upraveno

                Dobrá Welt smrdí. Tak ještě jinak. Zdroj: Novinky

                Naše elektromobilní cíle byly příliš ambiciózní, přiznává Porsche
                Porsche kvůli menší poptávce po elektromobilech slevuje ze svých původních cílů. Společnost chtěla, aby elektrická vozidla tvořila do konce dekády více než 80 procent prodejů. Porsche si ale nyní není tak jisté, že tohoto cíle dosáhne.
                https://www.novinky.cz/clanek/auto-nase-elektromobilni-cile-byly-prilis-ambiciozni-priznava-porsche-40481612


                Ještě, že tu máme AI, jak píšete.

                Celkové hodnocení novinky.cz z AI ChatGPT.

                Obecně se Novinky.cz považují za kvalitní médium pro každodenní zpravodajství, a to jak pro domácí, tak pro zahraniční témata. Pokud hledáš hlubší analýzy, může být lepší zaměřit se i na jiné specializované noviny nebo zpravodajské portály. Na druhou stranu, pro rychlé, aktuální informace je to solidní volba.
                Novinky.cz tedy k elektromobilitě přistupují celkově pozitivně, ale nezamlčují ani její výzvy a problémy. Elektromobilita je prezentována jako jeden z klíčových trendů pro udržitelnou budoucnost, přičemž zůstává realistická a informuje o všech aspektech tohoto rychle se rozvíjejícího odvětví.

                  kamilj tenhle článek je úplně v pohodě, nic proti němu nemám.
                  ta závěrečná věta to myslím vystihuje velmi dobře:
                  "Více automobilek v posledních měsících varuje, že cíle, které si v posledních letech stanovily v souvislosti s přechodem na elektromobily, jsou příliš ambiciózní, protože zákazníci zůstali zdrženliví."

                  ono se totiž něco velmi těžce prodává pokud jsou na to neustálé hejty všude kam se podíváš a to i přímo od prodejců aneb "kupte si raději to spalovací auto pane"
                  za poslední rok jsem se nesetkal s dealerem, který by mi nabídnul jako první auto to elektrické, je vám snad jasné proč....
                  nejednoduší to mají ty automobilky, které mají na prodej jen ty elektrické verze 🙂

                    okoun nejednoduší to mají ty automobilky, které mají na prodej jen ty elektrické verze

                    ...a nemají zkostnatělé dealerství ;-)

                      darklogic ...a nemají zkostnatělé dealerství ;-)

                      Klidně to zkraťme na "nemají dealerství". V Americe už se VW s modelem Scout snaží dealery úplně obcházet.

                      📡 Telekomunikace.cz