• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

Vždyť jsme tady většina z nás ISP, kteří řeší prakticky ten stejný problém - kapacita sítě vs. uživatelské nároky. Když začali přicházet IPTV, Netflix apod., také se debatovalo, jak to naše sítě neutáhnou. Ale zákazníci si tyto služby pořizovali postupně, sítě se také postupně inovovaly a nakonec všechno jede a tento provoz zvládáme obsloužit. Nevidím důvod, proč by to v případě EV vs. elektrická síť mělo být jinak

    okoun No přesně. Teslácké TČ má CoP 2-3. Nemyslím si, že jiné automobilky na tom budou zásadně hůř. Domácích CoP 3-5 to sice není, ale i tak je tam minimálně dvojnásobná efektivita. Mně ty poslední příspěvky od @midnight_man připadnou jak záměrný trolling 😄

    To nechajte na automotive inžinierov..čo je výhodné kam dať 😉 Tiež by ste nechceli aby Vám z vývoja škodovky rozprávali ako máte stavať telko siete, nemyslíte?

    Tak logicke že moje príspevky vyčnievajú...kolko z vás z prostredia ISP máte ako svoju druhú činnosť prácu v automotive elektro sektore?...

      midnight_man o vývoji ve škodovce bych pomlčel, ty jsou tam tak pružní až mi padá huba a to se nebavím ani o EV ale o klasickejch spalovákách, u EV řekli na rovinu že se ani nebudou snažit 🙂
      halt někdo spoléhá na lobbisty druhu Vondry a Skopečka že jim to nějak v tom EU parlamentu dojednají přeci....

        okoun myslel som to obrazne....škodovka uz davno nema vyvoj, všetko majú z VW. Načo by sa snažili keď celá EV škodovka je ID3/4 v inom obale. 🙂

        darklogic neviem ako distribucne spolocnosti u vas v CZ ale tu na SK su niektore lokality radi, ze su radi. Stacilo jedno snezenie a po par hodinach sme mali kalamitu taku, ze na vianocne sviatky niektore lokality nemali elektriku 2 dni. To len svedci o kvalite distribucnych sieti a to na urovni NN aj VN. Siete su a budu este dlhe roky nepripravene. Ved len VN cast je vo vacsine pripadov stara 50 a viac rokov. NN cast detto ta trpi este viac. Nehovorim, ked sa nieco meni, nieco zakopava tak uz sa dneska dimenzuje na ovela viac ale toto by sa muselo robit intenzivnejsie co sa nerobi...a to co sa robi stoji miliony uz teraz. Uz len to, ze viac a viac ludi migruje domy kompletne na elektriku aj ked maju plyn, novostavby len elektrika. Uz toto maju problem zvladat tie siete. Masivne rozsirenie EV to proste nejde...aby to ako tak stihali a EV by sa rozvijalo samostatne bez vynucovania, politiky, dotacii...tak pocitajme tak 30 rokov. To by mozno ako tak vychadzalo - prirodzeny prirastok EV, prirodzeny update distribucnych sieti. Porovnavat to so sietami ISP je tazko. Tu ideme vo velkej miere prirodzenym vyvojom a pri takej optike tento problem vlastne ani neexistuje. Medium mas, pomenis len aktivne prvky a vystarane, nemusi to dokonca stat tak vela penazi. Ale masivne nadimenzovat distribucnu siet, to su daleko ine palky financne. A pokial do toho zaratam este aj tu fotovoltiku, ktora vo vacsine pripadov bude pripojena do distribucnej siete, tak opat je nutne aby siet na to bola pripravena...na "slabu"siet ftv uz teraz nepripajaju.

        midnight_man Tak ve Škodovce tvrdí, že TČ v autě je neefektivní? Řekli důvod? Není důvod ten, že prostě zaspali dobu? V Tesle totiž tvrdí, že na CoP 1 se dostanou teprve u -10 C. Není ten rozpor spíš způsobený tím, že Tesla má všechny svoje vychytávky v Octovalve dobře zapatentované? Mám v autě TČ. Mám praktickou zkušenost. Můžu ujistit, že do nějakých -5 C mám výrazně nižší spotřebu, než jiné podobně velké EV bez tepelného čerpadla.

        Doplněno úvahou:
        Pokud má spalovák efektivitu okolo 30%, zbytek je odpadní teplo, tak je logické, že se použije pro ohřev kabiny. @okoun měl na mysli předehřev kabiny před nastartováním spalovacího vozu, což z toho až tak nevyznělo. Tam vidím problém v palubní olověné 12 V baterce, která by musela vydávat okolo 1 kW po dobu několika minut, aby TČ aspoň trochu ohřálo kabinu. Neutáhla by kompresor čerpadla. BEV a PHEV by to TČ utáhl. MHEV nedokážu říct.

        okoun Nerad to říkám, ale Škoda nemá žádnou solidní lobbistickou strukturu. Za to má vynikající škůdce, kteří zničili dokonale čínská aktiva. Úprk do Vietnamu skončí stejně mizerně, ačkoliv bych si přál opak. ASEAN je čínský dvorek, který si Česko svým imbecilním aktivismem zavřelo. Jak chce škodovka konkurovat MG, Vinfastu, korejským a japonským automobilkám, které tam už působí? To je asi jako prodávat VHS kazety před Cinema City.

        Jen pro upřesnění, Hertz a podej elektroaut.

        Půjčovna Hertz prodává část svých elektromobilů, nahradí je spalovacími vozy
        Autopůjčovna Hertz Global Holding kvůli vysokým nákladům na opravy a slabé poptávce prodá třetinu své americké flotily elektromobilů. Získané prostředky z prodeje 20 tisíc elektroaut investuje do vozů poháněných spalovacím motorem. S odvoláním na oznámení firmy pro burzovního regulátora o tom informovala agentura Reuters.
        https://www.e15.cz/byznys/obchod-a-sluzby/pujcovna-hertz-prodava-cast-svych-elektromobilu-nahradi-je-spalovacimi-vozy-1412889

        Asi si spočítali co je pro ně momentálně výhodné.

        Pro mnohé bude výhodná koupě.

          kamilj je otázka vlastně proč prodává jen část a ne všechno? není to náhodou tak že auta mají už nalítáno tolik že v případě spalováků by měli už dávno nové?

            Taky to může být prostě důvod, že zákazníci, kteří si auta půjčují, se zatím bojí jít do elektromobilu. Sami s tím nemusí mít zkušenost, nechce se jim učit něco nového a obávají se třeba dojezdnosti nebo kde budou dobíjet.

              Není pravda že škodovka nemá vývoj. Možná to někomu přijde archaické ale naopak VW celý vývoj spalováků (možná i DSG) přesunul do čech. Ano dnes frčí elektroauta, ale myslíte si že ze 100% přejdeme na elektroauta? Včetně dodávek, náklaďáků a kamionů? Já tento názor nesdílím

                honzam pridaj k tomu este stavebne stroje roznych kategorii...tie tiez nebudu len tak ev...

                honzam Ano dnes frčí elektroauta, ale myslíte si že ze 100% přejdeme na elektroauta? Včetně dodávek, náklaďáků a kamionů?

                Kia má zajímavý koncept pro modulární dodávky s názvem PBV (Platform Beyond Vehicle). Tesla maká na tom svém Semi, včetně 1MW megachargeru. Vize jsou. Otázka času, kdy to dotáhnout do konkurenceschopné podoby.

                darklogic Za mě je to především nejistota, kde si to půjčený auto nabijou. Úplně vidím sebe, jak si půjčím elektromobil a pak budu chodit půl kiláku od hotelu k nejbližší nabíječce a ještě čekat ve frontě, protože tento nápad budou mít všichni v okolí.

                  Alois Souhlas, auto z půjčovny si bereš většinou v lokalitě, kde to neznáš, a hustota místní sítě nabíječek je přímo úměrná tvojí ochotě vzít si EV místo spalováku.

                    svestka to že lokalitu zneznáš v dnešní době není ale vůbec problém když každé rozumné EV má vyhledávač a plánovač nabíjení, hele to bych netvrdil, pokud seš někde v domku tak to určitě dáš do zásuvky a neřešíš a pokud seš ve městě tak v ČR máme jednu z nejlepších poměrů počtů nabíječek na počet EV, takže není problém s obsazeností...
                    Pokud děláš každý den cestu praha brno tak asi úplně po EV nešáhneš, já bych tedy spíše šáhnul po pohodlném vlaku.

                      📡 Telekomunikace.cz