- Upraveno
midnight_man Tak ve Škodovce tvrdí, že TČ v autě je neefektivní? Řekli důvod? Není důvod ten, že prostě zaspali dobu? V Tesle totiž tvrdí, že na CoP 1 se dostanou teprve u -10 C. Není ten rozpor spíš způsobený tím, že Tesla má všechny svoje vychytávky v Octovalve dobře zapatentované? Mám v autě TČ. Mám praktickou zkušenost. Můžu ujistit, že do nějakých -5 C mám výrazně nižší spotřebu, než jiné podobně velké EV bez tepelného čerpadla.
Doplněno úvahou:
Pokud má spalovák efektivitu okolo 30%, zbytek je odpadní teplo, tak je logické, že se použije pro ohřev kabiny. @okoun měl na mysli předehřev kabiny před nastartováním spalovacího vozu, což z toho až tak nevyznělo. Tam vidím problém v palubní olověné 12 V baterce, která by musela vydávat okolo 1 kW po dobu několika minut, aby TČ aspoň trochu ohřálo kabinu. Neutáhla by kompresor čerpadla. BEV a PHEV by to TČ utáhl. MHEV nedokážu říct.