• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

hapi
Oni procitnou hapi. Procitnou. Ano trh se nasytil a větší počet lidí na pořízeí AV už prostě nebudou mít. Nebudou mít nikdy.

Nejnovější údaje na stránkách Českého statistického úřadu:
Inflace 8,2 %
Hrubý domácí produkt +0,2 %
Průmyslová produkce 0,0 % (to není překlep, opravdu nula)
Stavební produkce -5,9 %
Sekera -105.000.000.000,- Kč v I. čtvrtletí. 2024

Jsou ty údaje o HDP, průmyslové produkci a stavební produkci, jak jsou zveřejněny, OČIŠTĚNY o právě onu inflaci? Pokud ne, šlo by reálně o brutální propad.

A jen tak mimochodem o velkém průšvihu nemluví jen odborníci, ale už vás o tom informuje mainstream.

Temelín, baterky i dotace na uhlí: šest chyb, kvůli kterým se Česko řítí do obřího energetického průšvih
https://byznys.hn.cz/c1-67309460-temelin-baterky-i-dotace-na-uhli-sest-chyb-kvuli-kterym-se-cesko-riti-do-obriho-energetickeho-prusvihu

    hapi ano všechno upadá, doba je silně nejistá.
    Lidé kteří nedokážou zaplatit za elektřinu mají někde velký error, jestli nejsou schopni opustit předražené silové ceny svého distributora a nebo jestli topí pánu bohu do oken pomocí topných spirál?
    EV s noční zásuvkou je kopa starostí? safra to fakt nevím v čem. je úplně jiná doba, pokud máš doma internet tak se vše dělá samo podle denního trhu a pokud to nemusíš nastavit tak si to u někoho objednej, já se také neumím hrabat v motoru a musím s tím do servisu....
    tak trochu se mi zdá že společnost se více a více dělí na dva tábory a to jest jeden tábor který si žije nějak tak v setrvačnosti života kolem a ten druhý se chce posouvat furt někam dále, tohle ale bylo vždycky, bohužel ale řekl bych že se to teď ještě více radikalizuje...

      okoun

      Teď je otázkou, který tábor se vznáší v bublině a který je nohama na zemi.

        kamilj proč jsem furt dáváte ty uhlobarnoské Bakalovské listy?

        Ale okoune, o té krizi nemluví jen Bakalovské listy. Nechtějí slyšet a nechtějí slyšet.

          kamilj pokud se budeš držet při zemi tak nikdy žádnou revoluci neuděláš to je jasný už z historie, všichni co něčeho významného docílili byli blázni, třeba lidi v letectví, Einstein, či sám Tesla 🙂
          opravdu se nezdá divné, že už ty spalováky tu smrdí více jak 100 let? to je jasný že se to tu uměle vydržuje 🙂

            kamilj já krizi nepopírám, jen ten nadpis je tak trochu zavádějící....
            historie se opakuje, před II. světovou v Evropě také nešlapala ekonomika 🙁

              okoun
              Pro mě je spíš divné, že všichni máme jezdit v EV.

                kamilj jo je to možné protože se z toho stává šílené dogma tak podobně jako že člověk nemůže nikdy létat, chce se totiž toho jen nebát....

                okoun A pomalu jak stárneme, tak se všichni dostáváme do stavu:

                to je příspěvek naprosto mimo mísu. EV je stále jenom auto akorát na jiný a drahý pohon. Klíčové slovo je "drahý". Jestli máš v republice průměrné stáří aut 15 let tak to vypovídá o finanční situaci lidí a taky to může říkat i jinou věc a to že 15 let staré auto stále slouží a ty lidi nepotřebují nic víc řešit a utrácet. Navíc ty starší auta jsou praktičtější pro běžné používání auta.

                EV je dobrá věc, špatný jsou lidi kolem nich.

                okoun EV s noční zásuvkou je kopa starostí? safra to fakt nevím v čem. je úplně jiná doba, pokud máš doma internet tak se vše dělá samo podle denního trhu a pokud to nemusíš nastavit tak si to u někoho objednej, já se také neumím hrabat v motoru a musím s tím do servisu....

                to si asi záměrně nepochopil, já tu zásuvku nemám. Auto by neparkovalo tam kde je dostupná zásuvka. Kde jako na sídlišti připojím EV na noční zásuvku? EV bez nabíjení doma je na nic.

                  hapi třeba na lampu, v Praze jsou na lampách zásuvky...
                  pomalé nabíjení na veřejkách stojí 8Kč/kwh
                  když máš třebas model Y tak má 18kWh/100km což je nějakých 144 Kč za 100km jízdy (dražší rychlonabíjení člověk potřebuje jak šafránu)
                  nafta stojí na veřejné benzince 37kč/l
                  když máš třebas naftu spotřeba 6l/100km což je nějakých 222 Kč za 100km jízdy
                  takže kde je prosím ten drahý pohon? EV auto je hlavně efektivní pohon...
                  kolik je taková amortizace nafťáku? spojka+brzdy+voleje+filtry pevnejch částic?
                  a bere vůbec někdo v potaz že dejchá ty srágory z vejfuků jak od sebe tak od vozů co jedou před ním? to je fakt všem jedno? potom nevím proč se tu řešilo tehdy nějaké zákazy kouření na zastávkách a v budovách když tohle zjevně nikomu nevadí 🙁
                  stopa CO2 je totálně sekundární argument, kdo chce být neutrální tak ať chodí pěšky nebo má plně naložené auto, že 🙂

                    hapi 15 let staré auto stále slouží a ty lidi nepotřebují nic víc řešit a utrácet

                    Však takové lidi nikdo teď nenutí utrácet za drahé EV. Nyní si nové EV koupí ti, co na to mají a chcou to. Za pár let je za mnohem méně peněz prodají a koupí si je právě ti, co na nové nemají. Prostě úplně stejně jako nyní u spalováků.

                    hapi EV bez nabíjení doma je na nic.

                    Asi velká část lidí aspoň jednou za pár dní jede na trošku větší nákup, než jen pro rohlíky. Než si stihnou nakoupit, tak už mají nabito a zase můžou týden jezdit bez dalšího nabíjení. Případně někdo může mít možnost nabíjet i v práci. Ale samozřejmě všechno je to vývoj. Když začaly spalovací auta, taky nebyly benzínky na každém kroku.

                      hoši hoši, nejsme v Praze, nebydlím v Praze, jsme 100km od Prahy. Kde si viděl u malého lidl nabíječku? No oni tu tak nějak byly ale už nejsou, zrušili je. A proberte se, malé město nebude dávat na kandelábr nabíječku. Tam není ani jedna žíla stále pod napětím a přívody tomu ani neodpovídají.

                      okoun takže kde je prosím ten drahý pohon?

                      drahé pořízení pohonu, ty fakt ignoruješ a schválně komolíš fakta a vytrháváš je z kontextu. Na náklady za palivo ti kašlu když pořízení EV mě stojí 4x tolik co normální auto (fakt nepotřebuju nové). To se nákladově nikdy nevyrovná. Když už chceš říkat náklady tak bzdy jsou to první kvůli čemu EVčko vyhoději z technické. Kapalina pro chlazení baterií je v servisce výměna po 2 letech, také není zrovna nature. Mě nikdy spojka v autě neodešla, nemusel jsem měnit, nejsem kokot. Filtr pevných částic? Auto má regeneraci pevných částic pokud vím a nehudlám to kolem 1500ot/min?

                      Ty ses nějak moc etabloval na záchranáře. Copak, diagnostikovali ti rakovinu plic že máš problém s dýcháním? Když už chceš vyskakovat tak sis možná všiml že když jedeš EVčkem tak víříš prach co je na silnici a zvyšuješ koncentrace částic v ovzduší a tím že vozíš v průměru 500Kg na víc i víc opotřebováváš pneu které uvolňují také určitě částice obzvláště při té boží akceleraci 😉 jo a nezapomeň že i 3d home tisk generuje spoustu plastových mikročástic ale to říkám jenom tak abych si mohl pořádně s rozběhem kopnout 😀

                      Mimochodem, ty už máš EVčko? Používáš ho nebo si ho jenom půjčuješ? Já jsem si posledních 14 dní zkusil simulovat jízdu benzíňákem ve stylu EV tedy předně nabíjení EV a mě to teda vůbec nevychází. Typicky večer přijedu s hladovým okem a ráno jedu pryč. Noční nabíjení nikde. Je to prostě na h*vno když nemáš zázemí. Jestli tohle nedokážete pochopit tak jste EV kokoti a já tu jenom marním čas.

                        darklogic Než si stihnou nakoupit, tak už mají nabito

                        Hmm, tak u nás by si nenabili. Není kde. 😉

                        u nas tez ne.nejblizzsi verejna nabijecka 12km za 30kc/kwh, kde neustale nabijeji auta z autosalonu...

                        hapi
                        jo nabíječky u vás zrušili protože byly furt volné a ne přeplněné jak píšou na autoforu 🙂 ale já být tebou tak bych si to auto koupil aby měli důvod tam tu nabíječku třeba vrátit a bude jen pro tebe, LIDL má hodně solidní cenu za 1kWh 🙂

                        nevim ale jasně píšeš "EV je stále jenom auto akorát na jiný a drahý pohon. " Pohon, může být elektřina nebo nafta a nebo to může také být motor nebo elektromotor, v obou případech to vychází levněji u EV...

                        brzdy třeba v Tesle po 200tisících km (praxe), problém byl v tom že to bylo silně zarezlé jak je nikdo dlouho neměnil 🙂

                        já a záchranář? 🙂 tvrdit že je to o rakovině plic je hloupost, tohle má dopad na celkové zdraví, myslím že na ministerstvu zdravotnictví jasně píšou, že doprava v Praze má velký vliv na předčasná úmrtí, ono není ani moc o tom diskutovat, stačí se zavřít do garáže s nastartovaným autem že 🙂
                        v tiskárně mám samozřejmě filtr že 🙂

                        každý den najezdíš 300km+ ? když hladové oko? ono tady není co chápat ono je hlavně potřeba přehodit výhybku v myšlení a potom to najednou jde samo...
                        předsudky jsou hrozná věc, to vím sám 🙁

                        hapi drahé pořízení pohonu, ty fakt ignoruješ a schválně komolíš fakta a vytrháváš je z kontextu. Na náklady za palivo ti kašlu když pořízení EV mě stojí 4x tolik co normální auto (fakt nepotřebuju nové). To se nákladově nikdy nevyrovná.

                        Mrkni kolik stojí nová ovce v dýzlu vs. nová tesla. Až tu budou tesly 16 let staré, tak budou podobně drahé. A když budou dražší, bude to znamenat jen to, že jsou lepší.

                          📡 Telekomunikace.cz