Mám takový dojem, že někteří jsou prostě jenom proti elektroautu jako takovému z principu. Vždyť elektroauto, respektive elektronická dodávka má v dost případech smysl podstatně větší než spalovák. Typický právě ISP, ČEZ, Pošta atd. My máme na malém městě a okolí cesty 200m, 1km, 4km, jednou za tyden 20km a podobně, tady mě fakt nesere 200km dojezd.
Stejně tak ČEZák co mění elektroměry. Přijede, 20 minut mění elektroměry v baráku, pak popojede 300m k dalšímu baráku a takhle to jde celou směnu. Pošťáci už dneska taky pěšky nejdou a jedou od domu k domu po 20m. Tady přeci má smysl elektrika, protože cokoliv naftového nebo benzínového půjde po takovych "pár km" srát a čím novější auto, tím to bude horší nejen díky Euro XYZ.
Ano, cena "elektriky" je dneska trochu vyšší, ale například naftový Proace City stojí 790k a Elektrika 940k. 150K rozdíl není moc, když jenom servis na naftovou verzi je každý rok 10+k a díky AdBlue a milionu katalyzátorů bude při popojíždění po 40k km zralé na totální GO.
Náš příklad s náklady na palivo
Stávající Dacia Dokker, 1,6 v benzínu stabilně 10l/100km, 370Kč na 100.
Čerstvě Proace City EV pod 20kWh/100km, 140Kč na 100. Společně se solarem na střeše ještě méně.
Najedu 60000km a jenom rozdíl v ceně paliva mi zaplatí rozdíl ceny vozu.