No pánové gemb okoun , ono je to podle mého názoru všechno opravdu hlavně o efektivní energii paliva.
Pokud počítám naftu ( 9,8kWh/l) nebo benzín ( 8,6 kWh/l ), tak je vidět ta obrovská "účinnost" ( spíš neúčinnost ) spalovacích motorů, které se běžně počítá někde okolo 30-35% ( což je mimochodem hrůza )
Na druhé straně účinnost elektromobilů je cca 75-82% ( počítáno se ztrátou 20% při nabíjení, ale naopak 17% navíc při rekuperačním brždění ). Všechno jsou to údaje z veřejných zdrojů.
Nevím proč všichni tvrdíte, že na auta nikdo nebude mít. Podle statistik, je průměrné stáří auta v ČR ( 16 let ) a SR ( 14,5).
Tzn. pokud dobře počítám, zákaz prodeje spalovacích aut je v roce 2035, tzn. většina lidí, kteří jezdí ve starších autech budou jezdit úplně stejně jako dnes až do roku cca 2050, aniž by poznali rozdíl a vzhledem k tomu jaký vývoj prodělaly EV za posledních 5let si ani nedokážeme představit, co bude v roce 2040 natož v roce 2050.
Co se týká baterií a jejich kapacity, další možnou cestou, kterou se možná vydá např. BMW je hybridní akumulátor One Gemini