Ok, dík, je to tak, tento plán B a C samozřejmě mám. Ale jsem technik, tak bych šel raději touto cestou, člověk nabere zkušenosti. A ty jsou k nezaplacení. Kromě toho 750,- za započatou hodinu servisu a 3-5 tisíc za HW jsou mi proti mysli, když existuje jednodušší možnost... mpcz, 24dec2023
Hledání key-less klíčenky k autu
Co si koupit tu hackerskou sadu na kradení aut na dálku?
Té "klíčence" stejně nestačí jakýkoliv signál na dané frekvenci, takže tak jako tak potřebuješ chytit signál z auta a nahrát. Nějaké zpracování není třeba, asi bude stačit nahrát a uložit. Pak už bude stačit chodit s něčím, co bude ten nahraný signál vysílat a s něčím, co bude čekat na signál "klíčenky". Dobré jsou na to hračky typu Flipper Zero, které je sice potřeba koupit, ale jde je potom používat na XY dalších podobných projektů. Já tímto způsobem dohledával havarovaný dron, nakolik to s tím autem bude stejné netuším, moje auto tuto funkcionalitu nemá.
- Upraveno
OK, dík, tady ovšem tuším zradu v tom, jak to vlastně probíhá. Jedna možnost je, že kontrola probíhá tak, že klíčenka moduluje signál 125kHz a "vrací" kód do vysílače auta a tam proběhne autorizace. Tak totiž probíhá běžná autorizace RFID u běžných bezbateriových klíčenek. Nebo auto opravdu vysílá modulovaný signál ven z auta do klíčenky, která porovná kód z auta s kódem v klíčence. Tím si nejsem jistý. Zatím se kloním k té druhé možnosti. Na Flipper Zero (docela drahá věc s nejistotou potřebné funkce) jsem samozřejmě narazil při studiu problému, ale nikde nejsou podrobnosti o jeho funkcích. Bohužel to vypadá tak, jako vždycky, že autoři příspěvků kopírují informace jeden od druhého, někdy dokonce doslovně a sami o tom nic moc nevědí. Tak to bohužel v praxi bývá.
Zkusím se na výstup z cívky umístěné u auta podívat osciloskopem, jestli z toho nebudu chytřejší.
Může tam být kontrola pohybu klíčenky 3-osým detektorem pohybu, to by bylo pro tuto akci velmi špatné.
Také jsem nenašel nikde nějaký modul vysílače 125kHz, který by šel modulovat vnějším signálem. Musel mít dostatečný výkon na to, aby vytvořil pole dostatečné pro probuzení klíčenky aspoň na 2 metry. Běžně je totiž detekovatelná vzdálenost mezi čtečkou RFID a plackou pár centimetrů. A to je pro tento případ hodně nepraktické. Jinak - díky. mpcz, 25dec2023
mpcz Flipper Zero je taková víceúčelová hračka, věřím tomu že by nebyl problém něco podobného vyrobit jednotlivcem za výrazně nižší cenu. Nicméně sám ho používám, protože to prostě dělá co výrobce tvrdí že to dělá a nemusel jsem vývojem a stavbou něčeho podobného strávit čas a energii které nemám.
Jak přesně funguje ta komunikace klíč/auto ti z logických důvodů nikdo veřejně neřekne, takže ti nezbude než zkoumat. Každopádně přeji šťastné hledání.
mpcz Robíme autoklúče v práci Keyless vozidlá majú antény dookola auta tak, aby videli klúč na istú vzdialenost. Zalezi od modelu vozidla, niekde mate 4 anteny, niekde 10.
Vozidlá po zaspatí vačinou vypínajú antény a majú mikrosnímače alebo hall snímače v klučkách, ak sa dotknete, auto overí či je klúč a odomkne dvere. (pripadne existuje vela variacii a stale nevieme o ake auto sa jedna )
Kluc urcite nevysiela stále, ale bude v nejakom móde v ktorom čaká na auto. Následne si pokecajú
Tento pokec je už dávno šifrovaný tak, že nie je jednoduché to riešiť a preto sa keyless vozidlá kradnú prenesením signálu klúča k autu a podobne... (zjednodušene).
Takže, potrebovali by ste namodulovať presný signál ktorý vysiela ten daný model keyless systému vozidla ..pretože páni haha...každý BRAND automobilky si robí svoj vlastný keyless systém a zabudnite na to že tie klúče sa budia jedným vzorcom....
To či sa vám klúč zobudí alebo nie na nejaké všeliake možné pokusy so signálom vám neodpovie snáď nik...možno keby ste pod krk chytili niekoho z vývoja...
Z mojho pohladu je toto vopred stratený boj...
- Upraveno
Potom už jedině nechat to auto na pokoji a k hledání toho klíče použít detektor nelineárních přechodů, protože v tom klíči zaručeně budou polovodiče. Běžně se to používá na hledání štěnic.
- Upraveno
Dík, tak to asi nebude použitelná cesta. Cena této vychytávky je dost mimo a výsledek nejistý. Také proto, že polovodiče se vyskytují v možných místech prakticky všude a v hojných počtech.
Bohužel jsem dostal informaci, že počáteční probouzecí komunikace na 125kHz je obousměrná, což mě uvedlo ve smutek, protože to mi to značně kříží plány. Ještě to ale zkusím ověřit, protože jsem zatím dospěl k názoru, že je pouze jednosměrná. Třeba to někdo potvrdí nebo vyvrátí na základu věrohodných podkladů, které se ale těžko hledají.
Pokud někdo má Flipper Zero, asi by bylo nejjednodušší zkusit, zda bude reagovat na 125kHz, (a jak), které prakticky nepřetržitě vysílá každé keyless auto, což jsem si ověřil paměťovým osciloskopem, (pokud samozřejmě nečeká na dotek kliky). A těch je v každém okolí dnes plno. To by byl významný posun.
mpcz, 28dec2023
Bohužel dost dobře nerozumím, co máš přesně na mysli. mpcz, 28dec2023
nahodou som narazil na clanok o zabezpeceni a kradnuti vozidiel, typek zjavne vie o com toci. nie su tam podrobnosti, ale pre orientaciu staci:
https://auto.sme.sk/c/23249707/ako-si-chranit-auto-pred-kradezou-radi-expert-z-haka.html
Všetky autá, ktoré sa u nás predávajú, majú svoju frekvenciu, celkovo je ich päť.
Teraz je všetko elektronické a auto vám dokážu ukradnúť za pár sekúnd. Prispieva k tomu bezkľúčové otváranie a štartovanie, ktoré sa stalo bežnou súčasťou výbavy áut. Stačí jeden zlodej s anténou a druhý, ktorý hľadá signál od kľúča.
Auto máte pred domom a kľúč od neho si nechávate v predsieni pri vchodových dverách. Jeden zlodej sa s anténou postaví pred dvere, zachytí signál, zosilní ho, takže kľúč sa správa, ako keby sa s ním majiteľ blížil k autu. Zlodeji si takto auto bez poškodenia otvoria, naštartujú a odchádzajú.
zozen si taku sadu na kradnutie aut, a s nou by si mal ten kluc vediet najst.
keyless frekvencia je 125Khz. Ostatne automotive freq 315/433/434 a 868 sú frekvencie dialkovych ovladani.
- Upraveno
pixall Ten článok je síce z nedávneho obdobia, ale je to už stará informácia. Už my keď sme pred štyrmi rokmi kupovali auto, tak sme vo výbave mali keyless, ktoré sa "uspia" keď nie sú v pohybe - teda zo spomínanej predsiene nič nevysielajú. Nevravím, že ten pán sa nevyzná, no skôr mi to príde ako reklama na VAM. A ten VAM je teda riadny blud, ak som správne pochopil jeho princíp.
Ale k téme, chcem tým povedať, že kľúč, ktorý leží niekde v tráve, môže "mlčať" pretože sa nehýbe.
- Upraveno
mirmo80 ano je to jedna z foriem prace ktoru vyuzivaju keyless kluce. Maju cidlo pohybu. Ten članok zjednodušil pomerne zlozitu problematiku do pár viet. Je to ako keby nejaky novinar pisal o Gpon sietach o ktorych nič nevie a len mu niečo niekto povedal, niečo niekde prečítal. Isto by ste tam našli 100000000000000000000 chyb a nepresnosti.
VAM je pomerne dobre zabezpečenie, ale takých je viac....títo majú akurát promo Všetko "neštandardné" je OK. Zlodej pozná "factory" bezpečnostné systémy. Tie ktoré človek urobí navyše a zlodej o nich nevie sú tie čo mu zachránia auto. Ovčšem platí
ak vám auto chcú ukradnúť, ukradnú.
- Upraveno
je to pár let kdy se na internetu objevilo poměrně dost videí o ukradených BMW primárně z USA a bylo to i na kamerách. Jak se tu píše, dva týpci, jeden s opakovačem, druhý co se pak dostane do auta. Stačí to k tomu aby to na 30 sekund odemklo auto, Týpek nastoupil, nastartoval a odjel na nedaleko zaparkovaný podval kde už byl mimo dosah klíče i opakovače a auto se potom deaktivovalo. Je pravděpodobné že mezi tím než se auto zablokovalo pro jízdu stačili vypnout i alarm tak jak mají "skrytá" tlačítka VW pro deaktivaci poplachu když chcete např. zamknout babičku v autě ale nechcete aby se spustil alarm když třeba na benzínce jdete zaplatit ale nechcete nechat auto odemčené.
Možná že až pak někdo další přidal čidla pohybu do klíčů. Pokud mohu soudit osobní zkušenost tak Seat Ateca 2019 tedy WV ujede 50m i když klíč leží doma kde se NEHÝBE. Pak se musíte projít domu pěšky.
hapi tak to nevím… osobně mám BMW 530xd G30 (rok 2019) a Superb 3 (rok 2022) a pokud to nakopnu a odjedu pryč bez klice tak to maximálně chvíli pi*uje ale normálně jedes.. ne jednou jsem poslal ženu ať mi někam zajede a klice jsem měl v kapse.. vse ok dokud to nechcipla…
potom mi samozřejmě volala ze je problém…
Ano, taky si myslim, ze auto bez problemu pojede. Jen teda na budikach sviti zlutej vykricnik a auto dost rve, ze nema klicek uz pri opusteni auta.
Pokud si to dobre pamatuju, tak na to mysli nejakej zakon nebo norma, ze auto nesmi samovolne chcipnout kvuli nejakemu zabezpeceni/klici. Muze byt znemozneno pouze dalsi nastartovani.
Schvalne to nekdy zkusim u Kodiaqa 2021…
- Upraveno
To asi záleží na tom jak moc vybavené auto máš. Když dokáže samo ject, zastaví. Tohle prostě zastaví. Jako ty BMW v USA.
Ale to není to podstatné. Podstatné je že to nekontroluje jestli se klíč hýbe. Kontroluje se jenom dosah.
Mozem potvrdit, ze auto pokracuje v jazde aj ked kluc opusti palubu.
Dnes rano sme to neplanovane otestovali . Vystupil som z auta, kluce u mna v taske a manzelka pokracovala nez problemov dalej. Zistila to az v momente, ked chcela zamknut. Samozrejme uz nenastartovala. Skor ale nechapem, ze auto nezacalo "kricat" ze nema kluc. Hocikedy inokedy to tak je. Ale mozno je momentalne velmi velka zima
.
Zdravím. Děkuji za potvrzení. To už je ale téměř zbytečné. To, že auto pokračuje v jízdě i bez přítomnosti klíčenky je jasné. Je to i důrazné doporučení výrobcům systémů KESSY keyless. Má to své důvody a drtivá většina výrobců to respektuje. Dotaz vlákna ale zněl poněkud jinak, takže stále budu vděčný za jakékoliv informace v tomto směru. I když jsem již ve výzkumu hodně pokročil, kýženého cíle jsem zatím nedosáhl. mpcz, 10jan2024