- Upraveno
OK, dík, tady ovšem tuším zradu v tom, jak to vlastně probíhá. Jedna možnost je, že kontrola probíhá tak, že klíčenka moduluje signál 125kHz a "vrací" kód do vysílače auta a tam proběhne autorizace. Tak totiž probíhá běžná autorizace RFID u běžných bezbateriových klíčenek. Nebo auto opravdu vysílá modulovaný signál ven z auta do klíčenky, která porovná kód z auta s kódem v klíčence. Tím si nejsem jistý. Zatím se kloním k té druhé možnosti. Na Flipper Zero (docela drahá věc s nejistotou potřebné funkce) jsem samozřejmě narazil při studiu problému, ale nikde nejsou podrobnosti o jeho funkcích. Bohužel to vypadá tak, jako vždycky, že autoři příspěvků kopírují informace jeden od druhého, někdy dokonce doslovně a sami o tom nic moc nevědí. Tak to bohužel v praxi bývá.
Zkusím se na výstup z cívky umístěné u auta podívat osciloskopem, jestli z toho nebudu chytřejší.
Může tam být kontrola pohybu klíčenky 3-osým detektorem pohybu, to by bylo pro tuto akci velmi špatné.
Také jsem nenašel nikde nějaký modul vysílače 125kHz, který by šel modulovat vnějším signálem. Musel mít dostatečný výkon na to, aby vytvořil pole dostatečné pro probuzení klíčenky aspoň na 2 metry. Běžně je totiž detekovatelná vzdálenost mezi čtečkou RFID a plackou pár centimetrů. A to je pro tento případ hodně nepraktické. Jinak - díky. mpcz, 25dec2023