Já vás chápu, taky bych mnohem raději viděl proaktivní přístup, nicméně - na rovinu - náš ředitel je člověk, co pořádně ani neví, co ten počítač vlastně je. Na konci příštího školního roku má jít definitivně do důchodu, takže možná trochu naivně společně s učitelským sborem doufáme v někoho progresivnějšího.
Problém je převážně v tom, že jako škola máme díky dotacím několik notebooků a tabletů a učitelé by je rádi využívali v hodinách. Takto je to nemožné a jen se na ně práší na poličce. Bohužel ředitel je tvrdohlavý a i kdyby mu tam celý pedagogický sbor napsal X peticí, tak s tím nic neudělá. Potřebujeme to tedy nějak na tu chvíli vyřešit, hlavně aby to fungovalo ve třídách.
Ping na router je úplně stejně vysoký jako speedtest ping a navíc podle winboxu se snižují raty - klidně i na 26 Mbps - i s velmi dobrým signálem, takže se to tam musí opravdu hodně rušit.
To s tím firewallem na ředitele je docela zajímavé řešení, ačkoliv si to budu muset asi vnitřně obhájit, nicméně s poctivostí nejdál dojdeš v realitě opravdu neplatí, takže mi asi nic jiného nezbyde.
Konektivita sama o sobě je zcela funkční, na kabelech naměřím všude kolem 150 Mbps, co má škola k dispozici.
Aktuálně se mi povedlo docílit toho, že díky nějakému naplánování vysílání, snížení výkonu a zprovoznění 5GHz mi žáci o přestávce využili celou dostupnou rychlost do internetu. Opravdu nechápu, co ten pán přede mnou dělal, když s tím mikrotikem pracuji sotva 2 týdny a už to funguje použitelně. Momentálně musím vymyslet nějaký způsob QoS a dát přednost učitelům a stolním PC.