Tlak co ukazuje zafukovačka není až tak podstatný. Podstatný je dostatečný průtok aby vzduch kabel po celé délce unášel. Tenká trubka o velké délce ale představuje pro vzduch určitý odpor a odpor roste i s tím, jak se postupně ve stále větší a větší délce zmenšuje volný prostor v trubce. Aby se udržel potřebný průtok, je do trubky potřeba nacpat více vzduchu a jediná možnost je zvýšit tlak na začátku.
Čísla která píšu berte orientačně, spíše teoreticky. Mějme třeba Kaeser M17. který má relativně velký tlak ale relativně malý průtok a trubku 12/8, kompresor do ní pustím naplno:
- 100m prázdná trubka, na začátku budu mít tlak pod 6bar protože vše co kompresor vyrobí stíhá odtéct, průtok bude dostatečný, kabel půjde dobře
- 500m prázdná trubka, na začátku budu mít tlak třeba 8bat protože odpor trubky je už o něco vyšší a tak tlak stoupne, pořád je ale dostatečný průtok pro záfuk.
- 500m trubka skoro v celé své délce zaplněná 5mm kabelem. Tlak během záfuku pořád stoupá, ke konci se už přibližuje na limit kompresoru ale díky tomu že kaser dá 16bar udrží se dostatečný průtok a záfuk je OK
Pokud bych měl 5ti tunový kompresor za auto co dá sice obrovský průtok, ale tlak má max. 6bar, tak to nezafouknu. Tlak je moc malý na to, aby protlačil dost vzduchu "obsazenou trubkou".