cmgn No to je nesmysl. Ikdybychom se bavili o hodnotě upsaného kapitálu vs. tržní hodnota, jsou to parametry, které pořád jenom popisují jeden celek. Jediné, co na konglomerátu CETIN O2 má hodnotu jsou sítě. zákazníci bez sítí jsou jako mlíko bez bandasky a to že PPF odrbala minoritní akcináře O2 o tržní hodnotu sítí je stará známá věc, ale to ze 60Mrd nedělá 120Mrd. O2 bez Cetinu nemůže existovat, ale CETIN bez O2 ano, jsou jiné různé kategorie. Zároveň jsou tyto podniky momentálně neprodejné. O2 Nikdo nekoupí, protože je kompletně závislá na CETIN a CETIN nikdo nekoupí, protože je momentálně nerentabilní s ohledem na výši úrokových sazeb.
Představa, že O2 kupovala PPF za 65Mrd a rozdělením vysvlečením spotřebitelských služeb z toho vzniklo 130Mrd je mimo.. Ve skutečnosti to pro CETIN znamenalo, že mohl ručit za úvěry movitým majetkem a nevázaly se na ně rizika poskytování služeb, protože leverage byl zajištěný dlouhodobou smlouvou.
O2 je pouhou svlečkou, na které zůstali připití malí akcionáři ale reálná účetní hodnota O2 nepředstavuje ani hodnotu upsaných akcií.
Když se na to reálně ale podíváte, kam to lze až dovést, kdy O2 nerealizuje v podstatě žádný zisk na nově prodávaných spotřebitelských službách v pevných sítích a zároveň CETIN není schopen naplňovat výnosové kvoty návratu investic zjistíme, že nízká cena je v podstatě jenom nepřímý nákup klientů z cizích infrastruktur bez nákupu jejich sítí. Tedy vysoce rizikové investice do nejistých akvizicí nových klientů, kteří v momentě navýšení ceny změní rybník, stejně ajko to udělali, když se objevily přípojky za 200 a oni utekli od stávajících .. Na konci ale rozhodně nevisí 2x65 Mrd, ale obrovská díra. Představa, že cenovou subvencí nových přípojek se zbaví je najivní. Jedinej, kdo to může vnímat jako problém je VF, kterému ale utíká vlak technologicky, nikoliv marketingově.