OKU kód a praxe u ISP
jcltm
OKU kód mám být součástí smluvní dokumentace a ne na vydání. Podal bych podnět k regulátorovi ...
Aspoň bude mít miň času buzerovat slušný operátory.
- Upraveno
Tak jsem poprvé zkoušel "přenášet" (tzn ukončovat) O2 DSL k nám na bezdrát. V neděli odpoledne jsem napsal na O2 mail s údaji, v pondělí odpoledne se vrátilo potvrzení, celé viz printscreen mailové komunikace níže.
Tak jenom ostatním, aby věděli, jak to funguje.
A případně můj dotaz pro zkušenější - tímto je to hotové? Co si představit pod frází "služba je jen v dělitelném baličku" - mám toto nějak dál řešit? V tuto chvíli už kontaktovali i zákazníka / budou ho kontaktovat?
Děkuji.
Tak jenom pro archivaci a budoucí generace - na tento mail je jim potřeba ještě v den přenosu odepsat, že přenos služby byl ze strany přejímajícího operátora úspěšný a že to mohou u sebe zrušit. :-)
arrabbella Jak během toho probíhá výpovědní lhůta? Případně doplacení za poskytnuté služby a nebo vrácení přeplatku?
martas nijak, konec, finito, zero, nada. Zákazník prostě končí ke dni přenosu.
stepan_benes Služba jako taková ano, ale zákazník musí třeba vrátit setopbox, modem, případně zaplatit smluvní pokuty atd. Je to tak?
stepan_benes K čemu teda ve smlouvě uvádíme těch 30 dní výpovědní lhůty?
hafieror To samozrejme ano. Nejvetsi problém samozřejmě ale je, když má přenášený internet v nějakém supervýhodném balíčku, pak mu samozřejmě ty zbylé služby původní poskytovatel i zdraží. Prostě se k němu opouštěný poskytovatel chová jako kdyby službu klasicky ukončil. Výhoda je v tom, že zákazník vůbec nemusí podávat výpvěď u původního poskytovatele (vyřídí za něj nový poskytovatel) a nemusí platit těch 30 dní výpovědní lhůty.
- Upraveno
darklogic Aktuální ZoEK umožňuje asi 7 druhů výpovědí a je v tom takovej maglajz, že se nevyzná ani pes.
Btw. odst. 1 p) par. 63 kterej definoval 30 denní výpovědní lhůtu jim omylem při poslední novelizaci vypadl a aktuální ZoEK délku výpovědní doby nijak nereguluje (pokud se jedná o smlouvu na dobu neurčitou).
Ale pokud zákazník přechází k jinému poskytovateli podle par. 34a) pak se s výpovědní lhůtou prostě nepočítá. Sic to tam nijak explicitně napsaný není, zákonodárce to tak myslel a Úřad to tak vykládá.
- Upraveno
Dle našeho názoru, přenesením služby za pomoci OKU kódu, nezbavuje ho to závazků ktery má ve smlouvě.
Nemůže prostě odejít, nevrátit zařízení, neuhradit výpovědní lhůtu atp...
orel005 ano, zákazník Vám musí vrátiz zařízení a další, ale brzdit ho nemůžete a k zániku závazku ze smlouvy dojde dnem, kdy došlo k ukončení postupu změny poskytovatele služby přístupu k internetu. Na žádost účastníka může být okamžik zániku závazku ze smlouvy stanoven odlišně.
Kde je ten další "my" v tom "dle našeho názoru" ? Někdo s právní praxí ?
Lenze ja vidim jeden joke. Zakaznik poziada o zmenu skrz noveho ISP, zmena sa spravi, tym padom uz nema zavazok voci staremu ISP, stary ISP vsak potrebuje vratit HW alebo nieco doplatit (napr rozdiel so zvyhodnenej akcie) a ked mi to zakaznik nezaplati, nevrati veci tak na zaklade coho to mame vymahat, ked uz zmluvny vztah zanikol prenosom? Alebo mi nieco unika?
ano... unika ti to, ze skoncenim zmluvy zanika povinnost poskytovat sluzby (po termine zaniku zmluvy) a platit odplatu za tieto sluzby, ale nezanika pravo vysporiadat zavazky, ktore vznikli pocas trvania zmluvy. samozrejme ze sluzbu odobratu pocas trvania zmluvy je potrebne zaplatit, a rovnako aj je potrebne vratit majetok, ktory bol zapozicany/prenajaty na dobu trvania zmluvy.
z nespravnej logickej uvahy uvedenej vyssie (zanikla zmluva, tak na zaklade coho to mame vymahat) by si musel dospiet aj k tomu, ze ked mas neplatica a zrusis mu zmluvu, tak po zaniku zmluvy uz nemozes nedoplatok vymahat. co je uplny nezmysel.
- Upraveno
pixall chapem, avsak jedna podstatna vec. Ked uz nema sluzbu, a ty vymahas od neho napr HW tak zakaznik si s tebou vytrie prdel a tam to skonci...vymahat odkoncakov je problem nebudeme si klamat. Pointa co chcem povedat ale je, ze ked ma zmluvu a poskytujes mu sluzbu tak ked ti nezaplati tak mu aspon vypnes sluzbu...takto bude mat sluzbu novu, ty mu nevypnes nic a veci ti nevrati...ja vidim tento problem, ze tak ako si urcite skupina ludi s tymto nerobila hlavu, im to este viac nahra...dalsia vec, uz vidim trn problem u nas na sk, ked toto bude uvedene do praxe u nas ako to budu zneuzivat velke firmy...t, or, ovtu. Bude najazd obchodnikov, ti nakecaju ako vybavia prenos a zrusenie zmluvy, ludia nebudu riesit viazanosti ani pridruzene zavazky...sluzba sa prenesie, zmluva zanikne a povodny isp zacne riesit vyplatenie ci vratenie hw...ludia budu platit sumy pricom budu istotne ukecavany obchodnikom ako to bude bez sankcii...nakoniec ako vzdy budr stary isp ten zly, lebo bude chciet osklbat koncaka. Napr ak pripajame optiku do siete distribucky, tak pripojku mame v nasom majetku, ak to klient zrusi v zavazku kde to bolo dotovane, vyuctovavame aspon material na pripojku atd...daco sa tam nazbiera, uz v tomto vidim ako bude koncak vyskakovat. Mali sme isty cas dobu, kedy isp xy bol lenivy spravit pripojku, tak si koncak dal zriadit od nas, potom to zrusil a dal si to od isp xy lebo pripojka zostala......bude to chaos....
- Upraveno
Legislativu vymyslanim na fore nezmenis. A ani ludi. Zostava len sa nejak tomu prisposobit, v ramci moznosti.
Vratenie zariadeni si osetri v zmluve, napriklad v podobe povinnosti zakaznika vratit zariadenia poskytovatelovi na adresu jeho sidla/prevadzky do 30 dni od skoncenia zmluvy, v pripade porusenia zmluvna pokuta 100 eur + nahrada sposobenej skody. V pripade nevratenia vyuctovat, v pripade nezaplatenia vymahat. Cely proces co najviac zautomatizovat.
O drop pripojkach z elektrickeho stlpa ako o niecom hodnotnom mam velku pochybnost. Ako vlastnik toho drop kabla (ktoreho cena je par eur) si v situacii, ze zo strany domu ti ho po skonceni zmluvy pokojne odcvikne noznicami pan domaci a mas po majetku. A z druhej strany ti to moze jedneho dva strihnut alebo spoplatnit distribucka, lebo je to ich stlp, a bezodplatne dozivotne uzivanie ti na papier urcite nedali, len ti to tam tak visi a teraz neriesia.
stepan_benes Názor našeho právního zastoupení.
Pro nás měsíční cena tarifu není jen samotný přístup k internetu. Je to souhrn všeho co k tomu je potřeba.
Tedy prijimac, kabel, zdroj, wifi atp... pokud tedy nedojde k vrácení našeho HW, stále službu zakaznik cerpa a já za ní chci zaplatit.
Ten OKU kód dle našeho názoru slouží pouze pro zjednodušení přechodu, tedy aby spotřebitel nezůstal bez připojení ( ikdyz se to tak snad děje i bez tohoto nastroje ), protože je snad běžné, že si domluvím někoho jineho, ten mi službu aktivuje a poté ukončuji starou službu.
Každopádně až nastane situace, kdy budeme nuceni trvat na dodržení VOP a smluvních podmínek, půjdeme do sporu a uvidíme zda si svůj názor obhajime, nebo ne.
Pokud ne, prostě při tarifu za 500Kc, dáme k dotované ceně +500Kc, který pokryje výpovědní lhůtu, ve které nám bude vrácen náš HW.