ano... unika ti to, ze skoncenim zmluvy zanika povinnost poskytovat sluzby (po termine zaniku zmluvy) a platit odplatu za tieto sluzby, ale nezanika pravo vysporiadat zavazky, ktore vznikli pocas trvania zmluvy. samozrejme ze sluzbu odobratu pocas trvania zmluvy je potrebne zaplatit, a rovnako aj je potrebne vratit majetok, ktory bol zapozicany/prenajaty na dobu trvania zmluvy.

z nespravnej logickej uvahy uvedenej vyssie (zanikla zmluva, tak na zaklade coho to mame vymahat) by si musel dospiet aj k tomu, ze ked mas neplatica a zrusis mu zmluvu, tak po zaniku zmluvy uz nemozes nedoplatok vymahat. co je uplny nezmysel.

    pixall chapem, avsak jedna podstatna vec. Ked uz nema sluzbu, a ty vymahas od neho napr HW tak zakaznik si s tebou vytrie prdel a tam to skonci...vymahat odkoncakov je problem nebudeme si klamat. Pointa co chcem povedat ale je, ze ked ma zmluvu a poskytujes mu sluzbu tak ked ti nezaplati tak mu aspon vypnes sluzbu...takto bude mat sluzbu novu, ty mu nevypnes nic a veci ti nevrati...ja vidim tento problem, ze tak ako si urcite skupina ludi s tymto nerobila hlavu, im to este viac nahra...dalsia vec, uz vidim trn problem u nas na sk, ked toto bude uvedene do praxe u nas ako to budu zneuzivat velke firmy...t, or, ovtu. Bude najazd obchodnikov, ti nakecaju ako vybavia prenos a zrusenie zmluvy, ludia nebudu riesit viazanosti ani pridruzene zavazky...sluzba sa prenesie, zmluva zanikne a povodny isp zacne riesit vyplatenie ci vratenie hw...ludia budu platit sumy pricom budu istotne ukecavany obchodnikom ako to bude bez sankcii...nakoniec ako vzdy budr stary isp ten zly, lebo bude chciet osklbat koncaka. Napr ak pripajame optiku do siete distribucky, tak pripojku mame v nasom majetku, ak to klient zrusi v zavazku kde to bolo dotovane, vyuctovavame aspon material na pripojku atd...daco sa tam nazbiera, uz v tomto vidim ako bude koncak vyskakovat. Mali sme isty cas dobu, kedy isp xy bol lenivy spravit pripojku, tak si koncak dal zriadit od nas, potom to zrusil a dal si to od isp xy lebo pripojka zostala......bude to chaos....

    Legislativu vymyslanim na fore nezmenis. A ani ludi. Zostava len sa nejak tomu prisposobit, v ramci moznosti.

    Vratenie zariadeni si osetri v zmluve, napriklad v podobe povinnosti zakaznika vratit zariadenia poskytovatelovi na adresu jeho sidla/prevadzky do 30 dni od skoncenia zmluvy, v pripade porusenia zmluvna pokuta 100 eur + nahrada sposobenej skody. V pripade nevratenia vyuctovat, v pripade nezaplatenia vymahat. Cely proces co najviac zautomatizovat.

    O drop pripojkach z elektrickeho stlpa ako o niecom hodnotnom mam velku pochybnost. Ako vlastnik toho drop kabla (ktoreho cena je par eur) si v situacii, ze zo strany domu ti ho po skonceni zmluvy pokojne odcvikne noznicami pan domaci a mas po majetku. A z druhej strany ti to moze jedneho dva strihnut alebo spoplatnit distribucka, lebo je to ich stlp, a bezodplatne dozivotne uzivanie ti na papier urcite nedali, len ti to tam tak visi a teraz neriesia.

      pixall asi tak nejak, kopat kopat kdyz to jde...

      stepan_benes Názor našeho právního zastoupení.

      Pro nás měsíční cena tarifu není jen samotný přístup k internetu. Je to souhrn všeho co k tomu je potřeba.
      Tedy prijimac, kabel, zdroj, wifi atp... pokud tedy nedojde k vrácení našeho HW, stále službu zakaznik cerpa a já za ní chci zaplatit.
      Ten OKU kód dle našeho názoru slouží pouze pro zjednodušení přechodu, tedy aby spotřebitel nezůstal bez připojení ( ikdyz se to tak snad děje i bez tohoto nastroje ), protože je snad běžné, že si domluvím někoho jineho, ten mi službu aktivuje a poté ukončuji starou službu.

      Každopádně až nastane situace, kdy budeme nuceni trvat na dodržení VOP a smluvních podmínek, půjdeme do sporu a uvidíme zda si svůj názor obhajime, nebo ne.

      Pokud ne, prostě při tarifu za 500Kc, dáme k dotované ceně +500Kc, který pokryje výpovědní lhůtu, ve které nám bude vrácen náš HW.

        orel005
        tak to je hodně expresivní výklad, mám takovej dojem, že ten právník tak nějak ignoruje Evropskej telekomunikační kodex, ale neznám konkrétní textaci smluvní dokumentace. Jsem zvědavej jestli to dotáhnete až ke správnímu soudu.

        P.S. Jedna poznámka - právník nikdy neprohráva. Nezávisle na výsledku dostane zaplaceno.

        o 15 dní později

        Nevím zda neumím hledat, ale nenašel jsem to tady, jakou podobu musí mít ten 14 místný OKU kód? Je nějaký klíč jak ho mám generovat? Momentálně ho generuji náhodně, ale nevím zda je to špatně, respektive ne náhodně, ale podle předem daného mnou vytvoreneho klice. Děkuju.

          pepulis no vzali jsme číslo smlouvy a přidali k němu tolik nul aby to mělo 14 míst, tím je to pro nás unikátní a ani žádný další balast generovat nemusíme. Jestli to je správné nevíme. Každopádně aktuálně u nás probíhá kontrola, tak se to asi brzo dozvíme 😃

          pepulis Klidne severska runa, zakon to nestanovuje. Je to tajemstvi mezi tebou a uzivatelem.

          TLDR: OKU kód nemusí mít 14 míst.

          Mám za sebou spor s ČTÚ, kdy se úřednice snažila klientovi vytknout, že OKU kód musí být 14-místný. Vím asi jak to i vzniklo, na začátku se na platformě s účastí ČTÚ řešil nějaký centrální systém a 14-místný OKU kód je v Kodexu APMS, které se toho zúčastnilo. Jenže to není žádný právně závazný dokument. To jednání nakonec usnulo a úřad řekl, že to nechá samoregulaci.
          Bohužel někteří úředníci v tom mají guláš a nevěřte všemu co kde napíšou ... 😉

          Aktualne resim klienta, ktery byl puvodne nej.cz, ted je od 01.06. klientem O2. Chce odejit a blbec si nasel, ze existuje OKU kod, no budiz, uz mohl byt davno u nas, ale sel touto cestou. K veci, zjistil si nejaky jako ze OKU kod co ma sest cisel, ten jsem poslal do O2, vratilo se, ze OKU kod je nespravny. Tak zakaznik sel na pobocku, kdysi nej.cz, tam mu bylo sdeleno, ze to je opravdu ten OKU kod a jiny fakt mu nedaji ... takze patovka, neresitelna :-(
          Me nekdy prijde, ze se tak strasne "pomaha" tomu chudakovi koncakovi, az se mu to spis cele posere, tak jako pomoc s DPP, no kdo takovou pomoc chtel ze ..

            viktornovotny ale prdlajz neřešitelná. Naopak zákazník si od O2 může přijit na pěkný peníze.

            Pokud jsme právní stát, což se s přihmouřením očí dá říct, řeš věci prostě podle zákona. Pokud ho neznáš, tak si na to někoho najmi a nebo se ho nauč. Tak jednoduchý to je, ty "neřešitelná" 😉

            Pokud jsi jim poslal OKU s datumem převodu, tak od toho data začínají běžet “paušální náhrady” které začínají na 200,- Kč /den.

            No jo, ale oni tvrdi, ze to neni spravny ten OKU kod, chapete ? Jak ja mam zjistit zda je ?

              viktornovotny To se mně taky stalo/zkoušeli to na mě u O2. Pak vydali po dalším přesvědčování nový a ten už vzali.
              Chtělo by to dát na ty šmejdy stížnost k ČTÚ.

              viktornovotny tak tobě, respektive zákazníkovi ho vydal opouštěný operátor a ty víš že je správný. Respektive jestli není, udělal chybu opuštěný operátor a cálovat bude on.

              Zavolej mi, nechce se mi tu psát romány, řeknu ti co máš dělat a jak.

                stepan_benes Ale mozno heslovite by ste to tu mohli napisat 🙏🏻.
                Viem, ze vy to tu vsetci riesite cisto pracovne, no tema je to zaujimava aj pre mna.
                Ď.

                o měsíc později

                V půlce černva jsem tu psal návod, jak přes OKU kód zrušit internet u O2 "za zákazníka" - aby s nima nemusel řešit on.
                Mám teď zákazníka, který má na jednom vyúčtování u O2 kromě internetu i pevnou linku, zrušit chce oboje. Nevíte prosím, jestli lze postup aplikovat i na tu pevnou linku, tzn zjistit od O2 OKU kód i pro pevnou a nahlásit na O2, že chceme pevnou linku přenést k nám, přestože u nás další kroky nepodnikneme a to číslo si "nepřevezmeme" (podobně jako internet)?

                  Já třeba právě před 2 dny psal na mop@o2.cz a jako obvykle u O2 - bez reakce. Půjde stížnost na ČTU.

                    arrabbella Jako chápu, že chceš zákazníkovi pomoct od pakárny s O2, ale ono se ti to taky nemusí vyplatit. Když jsem kdysi pročítal velkoobchodní ceníky různých VoIP operátorů, několikrát jsem v nich narazil na položku "vrácení tlf. čísla původnímu vlastníkovi čísla podle přídělu ČTÚ".
                    Taková věc se do ceníku nedostane sama, někdo ji tam musí napsat. Z toho usuzuji, že takový proces nejspíš někdy může proběhnout a někdo ho pak zaplatí.
                    Na rovinu říkám, že vůbec netuším, co se má podle zákona (a určitě na to někde nějaké nařízení existuje), co se může dělat s geografickými čísly, které už nikdo nepoužívá a které si k tobě zákazník přeportoval od jiného operátora.

                      📡 Telekomunikace.cz