Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)
- Upraveno
Teď bez emocí prosím. Někteří najezdí po okrese v dnešní době i 500 km.
Jak dlouho musím nabíjet auto z FVE, abych mohl jezdit 500 km?
Máme září, sluníčko už je dost dole. Kolik km můžu denně najezdit když si večer budu nabijet auto z FVE (baterie)? Protože jezdím po okrese přes den tak nabíjet můžu přes noc. Já opravdu nevím kolik těch km bude. Nemám FVE.
Berte, že elektřina není dostupná z elektrárny a superchargery ve městě nemáme.
Děkuji za příklady.
Možná vás bude zajímat.
CETIN fungoval opravdu neskutečně skvěle v době záplav. Večer 22 hod. jsem zavolal obchodníkovi a ráno vypadlo řešení, které bylo fyzicky nachystané, za pár hodin přijel technik a provedl realizaci náhradního propojení!
Neustála koordinace dnem a nocí!
ČEZ neskutečný heroický výkon. Chybí zde kilometry a kilometry vysokonapěťových kabelů. Prostě nejsou. I přesto elektřina už je dostupná i v těžce poškozených oblastech.
Pane boze, to jsou zase vyplody. Snad mam auto v garazi nabite vzdy prinejmensim na 250km - pokud nelze nabit v obci, tak si muzu dojet do nejblizsiho mesta, ktere neni postizeno nabit. Pokud bych tam nedojel, kvuli poskozenym silnicim, nedojedu tam ani spalovakem. Vetsina lidi stejne ani tech 250km za tyden neujede. Jako beru, ze hasicska cisterna dava smysl na naftu, ale kupovat dnes novy osobni auto ve spalovaci verzi je fakt totalni nesmysl ve vsech smerech.
kamilj
Ono je otazka za jakou dobu myslite. Pokud 500km denne, tak to uz vetsina ev bez nabijeni neda. A 500 km znamena cca 80 kwh nabiti, to uz by byla velka baterie. Kdyby se nabijelo z bezneho menice, tak bych to videl na cca 12 hodin nabijeni.
Ja mam prumer 80 km denne. Spotrebu mam 16,2 kwh na 100km. Denne tedy potrebuji doplnit cca 13 kwh. Snazim se auto udrzovat na 70% nabiti. Takze kdyz najedu vic, tak to dobiju postupne. Kdyz mene, tak mam rezervu kam davat prebytky. Baterii mam 20 kwh ale snazim se nabijet pres den, napr. pres obed Kdyz to nejde, vybiju baterii v dome a rano se doplni. Nabijim 240V 20A, takze cca 4,8 kwh. Za 3 hodiny nabito.
4-tým dnem tady jezdíme v osobáku 200 až 500 km. Rozvoz potřebných nutných věcí.
Naftu, benzín si do auta donesu a může jet. Elektřinu si těžko donesu. Kdekoliv na IZS uzlech PHM dostanu. Na EV budou jen koukat.
Ale spalovákem dojedete. Dustrem jedeme i přes nepřístupný horský teren. Objížďky +25 km.
Díky za výpočet.
- Upraveno
tomcizech Zkoumal jsem včera běžně štítky na Superchargeru V4. Na jednom bylo 1000 V / 1000 A. Na druhém štítku 1000 V / 615 A. Podstatný je samozřejmě výkon toho hubu a schopnosti vozu, ale stojany jako takové jsou zřejmě konstruovány na dobíjecí výkon 615 kW (osobáky) až 1 MW (náklaďáky). To je teoretických 5-8 minut na 80 kWh při ideálně ploché nabíjecí křivce. To je slušný výhled do budoucna.
puhy jako pokud nastane nějaká extrémní situace, BEV se dá nabít normálně z benzinového generátoru, tak jako musí na té čerpačce také nahodit generátory aby vám vydali benzín a vůbec vám správně napočítali kolik jste si ho vzali...
každopádně pokud máte FVE tak si ho nabíjete z ní a nezajímá vás jestli jde nebo nejde GRID, problém je však v tom, že benzin prostě sám nevyrobíte a ruku na srdce kdo si doma dělá nějaké strategické zásoby benzinu? Pokud někdo může mít FVE a nemá ji tak si myslím, že je hlupák.
zdeneksvarc hele zdeňku, 5-8 minut je blbost, ne jako že by to nešlo, ale jde o to že za těch 8 minut se pomalu ani nevrátíš z WC
teď jak jsem byl v Itálii tak jsem nabíjel 3x 20 minut a jestli tohle někdo řeší na cestě k moři na dovolené jako nějaké zdržení a důvod proč nepoužívat BEV, tak je fakt už nevím co
Spalovací auto vyžaduje elektroniku k provozní činnosti a rafinované uhlovodíky k pohonu. Pokud si mám vybrat mezi starostí o elekřinu + uhlovodíky a starostí o elektřinu, není těžké si vybrat. Když dojde na SHTF, bude to platit dvojnásob.
okoun No jasná věc. Když jedeme rodina, tak nás Tesla vyhání z nabíječky dřív, než děti potřebují. Když jedu sám, tak bych vyrazil od nabíječky dřív já než Tesla, ale těch pět minut navíc je upe v pohodě. Bylo by zajímavé spočítat roční úhrn doby na benzínkách vs roční úhrn doby na rychlonabíječkách, které tvoří třeba 10-20% energie, protože člověk nabíjí převážně doma.
- Upraveno
zdeneksvarc
Presne tak, ja mam 58 kwh na superchargeru a 1801 kwh celkem, to jsou 3%. Celkem jsem za 10 tisic kilometru cekal na nabijecce 30 min. Jinak stoji doma a nabiji se, kdyz ho nepouzivam. Za tu dobu bych s mazdou cx5 tankoval 25x. Takze bych musel jedno tankovani stihnout za 72 vterin a to vcetne cesty na benzinku, zaplaceni atd.
Edit: tech 30 minut jsem byl vlastne v Burger Kingu
zdeneksvarc Ano, všech brněnských 20 (8+12) stojanů je v provozu.
Tak to je velká paráda. Tím pádem je to největší supercharger v ČR a taky větší než ve Vídni, kde je 16 stanic.
kamilj Já opravdu nevím jak vy, ale my jsme dostali co jsme potřebovali. Asi je to o koordinaci a taky myslet na zadní vrátka.
Což o to, zadní vrátka v podobě velkého kanystru s benzínem připravena byla, ale bohužel zrovna ve vedlejším v objektu, na který spadly dráty VN. Tam jsem se fakt neodvážil jít, zvlášť, když to pak zlověstně cvakalo No a kvůli těm spadlým drátům nešla ani elektřina, takže nebylo kde natankovat.
Přiznám se, že jít za hasiči pro benzín do elektrocentrály, abych udržel v chodu síť, mě ani nenapadlo. Možná by mi to bylo i trochu blbé, abych neubíral na potřebnější věci.
V tomto momentě mě ale hodně štvala Tesla, že neumožňuje dodávat elektřinu zpátky do sítě. Mám velké bateriové úložiště na kolech a nemůžu ho použít na dodávku proudu I blbá Kia to umí.
- Upraveno
V tahačích začíná být taky pěkně vymalováno, jestli do toho MAN, Volvo, Iveco, Scania a Mercedes pořádně nešlápnou. Parametrově se trochu chytá eAcros 600, ale dizajnem je to jak Sergej vs L0 šinkansen
Zatím to brzdí nedostatek průjezdných MCS nabíječek, ale něco mi říká, že se to brzo začne měnit. Jednak je to budoucí zlatý důl a jednak stačí pokrýt jen dálniční tahy. A dost možná přibudou MCS nabíječky na heliportech
Dobře si to rozdělili limonádovníci. Pepsi objednává Tesla Semi a Coca Cola objednává Windrose
zdeneksvarc ten Windrose Truck je dobrá kopie Semi
Lepší dobrá kopie než špatný originál