• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

darklogic

Ano, všech brněnských 20 (8+12) stojanů je v provozu.

kamilj Jsme rádi, že máme spalováky, které se opět průkazně osvědčily v době silně poškozené infrastruktury.

To přece postrádá logiku. Kolik infrastruktury je potřeba mezi těžebním polem v Kuvajtu a kanystrem v garáži? Oproti FVE na střeše a V2L autem v garáži?

    kamilj Nemyslete jen na sebe. Je tady tisíce lidí, kteří opravd, ale opravdu fotovoltaiku nemají a nikdy už mit nebudou a auto si opravdu ze sítě dnes nenabijí a spalovákem jezdí. Donesli jsme kanystry a jeli si pro věci na přežití.

    Spíš ty nemysli jen na sebe. Lidé si v nouzi vždycky pomáhali. Takže když ti někdo půjčí kanystry, tak ti půjčí i V2G nebo šlauch od wallboxu.

    kamilj Věřte, že umí i bez elektřiny tankovat.

    A to máš auto na kliku, že umí bez elektřiny i startovat?

      zdeneksvarc umí bez elektřiny i startovat?

      Zajímavě jsi logiku otočil, ale stává se to. Asi jsi nepochopil. Ano do auta ti natankují bez elektřiny v centru IZS.

      A mimochodem. Od IZS nepřišla jedna jediná koordinační SMS zpráva. NIC. Až po pěti dnech nám přišla reklama na volby a OP. Po dvou dnech ji zopakovali. 🤣 👏

      zdeneksvarc Kuvajtu a kanystrem v garáži?

      Jednoduchá odpověď. 7 dní.
      Představ si, že když silně prší tak tady bylo v Jeseníkách 7 dní silně zatemněno. Husté mraky ve výšce 150 m, hustý déšť. Prostě šero. Přes den jsi pomalu musel svítit. Dnes jsi mě opravdu rozesmál. 👏
      Ty žiješ na slunečním pobřeží?

      zdeneksvarc šlauch od wallboxu.

      Ten šlauch by jsi musel mít hooodně dlouhý, aby ses mohl připojit do wallboxu (bez elektřiny). Tam kde byly 2 wallboxy, zapnuli elektřinu po 5 dnech, protože byly zelité vodou. Dva u Kauflandu, ale tam někteří nedojeli, protože silnice.
      Pro tuto dobu a místo je nejlepším auto Dustr 4x4 (samozřejmě bez elektřiny) se šesti 20 l kanystry v garáži.

      kamilj
      Ja ale nemyslim jen na sebe, jen na svem prikladu ukazuji, ze je tu i jina cesta a da se to zvladnout. Kdyby byl blackout, tak tu muzu aspon nabijet lidem mobily a jakmile se ukaze vic slunicko, tak i auta. Pro zalohu serverovny mame centraly na lpg, protoze se da dlouhodobe skladovat bez degradace. Nastesti se blizi doba, kdy je moznosti stale vice.

        tomcizech Nastesti se blizi doba, kdy je moznosti stale vice.

        Plně s Vámi souhlasím.

        tomcizech

        Teď bez emocí prosím. Někteří najezdí po okrese v dnešní době i 500 km.

        1. Jak dlouho musím nabíjet auto z FVE, abych mohl jezdit 500 km?

        2. Máme září, sluníčko už je dost dole. Kolik km můžu denně najezdit když si večer budu nabijet auto z FVE (baterie)? Protože jezdím po okrese přes den tak nabíjet můžu přes noc. Já opravdu nevím kolik těch km bude. Nemám FVE.
          Berte, že elektřina není dostupná z elektrárny a superchargery ve městě nemáme.

        Děkuji za příklady.

          Možná vás bude zajímat.

          CETIN fungoval opravdu neskutečně skvěle v době záplav. Večer 22 hod. jsem zavolal obchodníkovi a ráno vypadlo řešení, které bylo fyzicky nachystané, za pár hodin přijel technik a provedl realizaci náhradního propojení!
          Neustála koordinace dnem a nocí!

          ČEZ neskutečný heroický výkon. Chybí zde kilometry a kilometry vysokonapěťových kabelů. Prostě nejsou. I přesto elektřina už je dostupná i v těžce poškozených oblastech.

          kamilj mohu se vás zeptat kolik je vám let, nebo je to přísně tajná informace? díky....

          Pane boze, to jsou zase vyplody. Snad mam auto v garazi nabite vzdy prinejmensim na 250km - pokud nelze nabit v obci, tak si muzu dojet do nejblizsiho mesta, ktere neni postizeno nabit. Pokud bych tam nedojel, kvuli poskozenym silnicim, nedojedu tam ani spalovakem. Vetsina lidi stejne ani tech 250km za tyden neujede. Jako beru, ze hasicska cisterna dava smysl na naftu, ale kupovat dnes novy osobni auto ve spalovaci verzi je fakt totalni nesmysl ve vsech smerech.

            kamilj
            Ono je otazka za jakou dobu myslite. Pokud 500km denne, tak to uz vetsina ev bez nabijeni neda. A 500 km znamena cca 80 kwh nabiti, to uz by byla velka baterie. Kdyby se nabijelo z bezneho menice, tak bych to videl na cca 12 hodin nabijeni.

            Ja mam prumer 80 km denne. Spotrebu mam 16,2 kwh na 100km. Denne tedy potrebuji doplnit cca 13 kwh. Snazim se auto udrzovat na 70% nabiti. Takze kdyz najedu vic, tak to dobiju postupne. Kdyz mene, tak mam rezervu kam davat prebytky. Baterii mam 20 kwh ale snazim se nabijet pres den, napr. pres obed Kdyz to nejde, vybiju baterii v dome a rano se doplni. Nabijim 240V 20A, takze cca 4,8 kwh. Za 3 hodiny nabito.

              puhy

              4-tým dnem tady jezdíme v osobáku 200 až 500 km. Rozvoz potřebných nutných věcí.
              Naftu, benzín si do auta donesu a může jet. Elektřinu si těžko donesu. Kdekoliv na IZS uzlech PHM dostanu. Na EV budou jen koukat.
              Ale spalovákem dojedete. Dustrem jedeme i přes nepřístupný horský teren. Objížďky +25 km.
              Díky za výpočet.

              tomcizech

              Opravdu bych Vám chtěl poděkovat za praktické příklady. Díky i za vstřícnost. Nikdo neví co se tady opravdu stalo a ještě děje. Ano, už toho je méně a méně, ale obnova bude probíhat desítky let. Desítky a desítky domů už nejsou a další půjdou dolů.

              tomcizech Zkoumal jsem včera běžně štítky na Superchargeru V4. Na jednom bylo 1000 V / 1000 A. Na druhém štítku 1000 V / 615 A. Podstatný je samozřejmě výkon toho hubu a schopnosti vozu, ale stojany jako takové jsou zřejmě konstruovány na dobíjecí výkon 615 kW (osobáky) až 1 MW (náklaďáky). To je teoretických 5-8 minut na 80 kWh při ideálně ploché nabíjecí křivce. To je slušný výhled do budoucna.

                puhy jako pokud nastane nějaká extrémní situace, BEV se dá nabít normálně z benzinového generátoru, tak jako musí na té čerpačce také nahodit generátory aby vám vydali benzín a vůbec vám správně napočítali kolik jste si ho vzali...
                každopádně pokud máte FVE tak si ho nabíjete z ní a nezajímá vás jestli jde nebo nejde GRID, problém je však v tom, že benzin prostě sám nevyrobíte a ruku na srdce kdo si doma dělá nějaké strategické zásoby benzinu? Pokud někdo může mít FVE a nemá ji tak si myslím, že je hlupák.

                zdeneksvarc hele zdeňku, 5-8 minut je blbost, ne jako že by to nešlo, ale jde o to že za těch 8 minut se pomalu ani nevrátíš z WC 🙂
                teď jak jsem byl v Itálii tak jsem nabíjel 3x 20 minut a jestli tohle někdo řeší na cestě k moři na dovolené jako nějaké zdržení a důvod proč nepoužívat BEV, tak je fakt už nevím co 🙂

                  Spalovací auto vyžaduje elektroniku k provozní činnosti a rafinované uhlovodíky k pohonu. Pokud si mám vybrat mezi starostí o elekřinu + uhlovodíky a starostí o elektřinu, není těžké si vybrat. Když dojde na SHTF, bude to platit dvojnásob.

                  okoun No jasná věc. Když jedeme rodina, tak nás Tesla vyhání z nabíječky dřív, než děti potřebují. Když jedu sám, tak bych vyrazil od nabíječky dřív já než Tesla, ale těch pět minut navíc je upe v pohodě. Bylo by zajímavé spočítat roční úhrn doby na benzínkách vs roční úhrn doby na rychlonabíječkách, které tvoří třeba 10-20% energie, protože člověk nabíjí převážně doma.

                    zdeneksvarc
                    Presne tak, ja mam 58 kwh na superchargeru a 1801 kwh celkem, to jsou 3%. Celkem jsem za 10 tisic kilometru cekal na nabijecce 30 min. Jinak stoji doma a nabiji se, kdyz ho nepouzivam. Za tu dobu bych s mazdou cx5 tankoval 25x. Takze bych musel jedno tankovani stihnout za 72 vterin a to vcetne cesty na benzinku, zaplaceni atd.

                    Edit: tech 30 minut jsem byl vlastne v Burger Kingu 😃

                      📡 Telekomunikace.cz