zdeneksvarc Myslíš mainstream Turek?
Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)
zdeneksvarc pro lepší kondici energetiky?
Pro lepší kondici energetiky podporuji obchodování s energonosiči napřímo s Ruskem.
Zde je vysvětleno proč jsme energetičtí otroci. Uvnitř je 15 min. video.
15 minut Kateřiny Perknerové s Petrem Fialou
https://www.denik.cz/z_domova/debata-deiku-petr-fiala-rusky-plyn-nemecke-platy.html
O závislosti na ruských nerostných surovinách
Pleteš se, já nefňukám já jen poukazuji, že se to Evropě sype a hlavně v řízení a v energetice. Sám jsi tady dával výmluvnou tabulku s platbou za kwh v Evropě.
Hlavní je, že víte, že jdete tou správnou jedinou cestou s nálepkami v ruce.
- Upraveno
kamilj cena elektřiny je níž než před válkou na Ukrajině. Máme nezávislost na Ruskem diktátorském režimu, stabilní dodávku a pokud něco roste, jsou to distribuční ceny. Na investice do sítí, které jsou dlouhodobě podinvestované. A to že ty zisky šly ven, to je zase jiná písnička.
Takže ceny energií opravdu nejsou problém. Problem je přeregulace Evropy a až moc demokracie…..
A paradoxně zelene zdroje cenu elektřiny tlačí dolů. Protože sluníčko opravdu fakturu nepošle. Nicméně je to o tom mít správný mix. Správně umístěný vítr, dobré jádro a jako doplněk a decentralizace FVE a akumulace.
A jsme v pohodě. Jenže to by tu nesměli být kostlivci, kteří nevidí kolem sebe a melou sracky o Rusku… místo toho, abychom se o tu energetickou soběstačnost a levnou energii snažili svépomocí, tak vymýšlíme kraviny, že to nefunguje, že ten větrník tady nechci, že jádro je nebezpečné apod., ale žebrám o to, abych měl elektřinu ideálně zdarma… to prostě takhle nejde….
Jinými slovy, trošku diktatury v tomto vůbec není na škodu. Proto je Čína tam kde je. Přehršel demokracie proste skodi…. A kdyz regulace střídá regulaci, tak to vede tam, kde jsme.
A to neni jen energetika. Telco a regulace to je taky kapitolka sama pro sebe.
kamilj Pro lepší kondici energetiky podporuji obchodování s energonosiči napřímo s Ruskem.
Podporuj si co chceš, ale pro energetiku neděláš nic. Kdybys to myslel vážně, tak řekneš, že máš aspoň blbej dvojtarif, abys odlehčil distribuční soustavě. Nebo že jsi vyměnil užraný Intel za ARM. Nebo cokoliv, kde bude vidět snaha.
Teraz pri budovani optickych sieti po stlpoch el. na Slovensku pekne v tych projektoch vidite :-D...... drevene stlpy zo 60tych rokov.....trafostanice co patria snad do muzea..atd. Kam sli peniaze za tych 50 rokov?! Svet potrebuje zmenu, takto to večne nepojde... mosty a cesty to iste...( teraz nam na SR padaju mosty po dedinach pretoze maju 70 rokov)
okoun Myslíš mainstream Turek?
Zlatej Filip Taky to jako předseda Jaguar Clubu nemá dvakrát snadné, když musí koukat na růžovoučký osmisetvoltový budoucí Jaguar 00, https://forbes.cz/nejsilnejsi-v-historii-jaguar-00-nebude-pro-kazdeho-pripousti-automobilka
zdeneksvarc jako jeho problém, možná je čas změnit názory....
midnight_man teraz nam na SR padaju mosty po dedinach pretoze maju 70 rokov
Jsou stavby staré dva tisíce let a padat se jim nechce
okoun Však taky první bod desatera Motoristů je "1. Automobil není nepřítel." Nerozlišují mezi spalovacím a elektrickým.
zdeneksvarc Jenže to nebylo stavěné za bolševika...
zdeneksvarc ne vůbec nerozlišují jen mají jako lákadlo levnější PHM, myslím že je to dost očividné co borci prosazují...
okoun A kdo by neslyšel na levné PHM? Na levném benzinu je postavena polovina vnitropolitického úspěchu v USA. U nás podobně. Levné PHM se nevylučuje se skrytou, otevřenou nebo pasivní podporou EV. Očividný je akorát nový sponzor IVK, který se zhmotnil do bodu číslo 5 "Uhlí není nepřítel". Ale mají pravdu, uhlí fakt není nepřítel. Akorát ho nemusíme pálit napořád.
- Upraveno
zdeneksvarc ten kdo nemá na první místě money tak na to neslyší, asi tak....
ale trochu mi to zavání tím, že před 60 lety soudruzi lákali na párky s pívem a o koblihách už raději vůbec nemluvit
"Levné PHM se nevylučuje se skrytou, otevřenou nebo pasivní podporou EV" to já netvrdím
Myslet si však že někdo z motoristů (české politické strany) podporuje BEV je trochu úsměvné to jsou všecho lidi co hltají autoforum a autolživě, že
pozorne pocuvat, hlavne casti o energetickej hodnote uhlika vs....ostatku.
midnight_man A ty jsi pozorně poslouchal? Protože jestli ano, tak jsme se oba dozvěděli, jak obtížné a neefektivní je mezikontinentálně přenášet vodík a syntézní plyny. Jak slabou energetickou hustotu má baterie i budoucí technologie baterií. Plus nějaká omáčka okolo. A hlavně, že bez dalších miliard napumpovaných do výzkumu s tím elektrochemici moc nezmůžou. Takže pořád myšlení ve starých vzorcích. Do Evropy budeme odněkud dovážet energii, skladovat ve stabilních úložištích a dejte nám finance. Ani slovo o decentralizaci, ani slovo o řízení sítě, ani slovo o V2G. Ale to je v pořádku. Byla to přednáška elektrochemika z akademického prostředí.
Je to tak. Vzdyt jen v bojlerech je zhruba 10 GWh kapacity, se kterou se dá flexibilně hýbat…
Co teprve BEV, tepelka, baterky ve FVE… mame tu nějakých by oko 200k domácích FVE. I kdyby byla průměrná baterie 5 kWh, což je samozřejmě víc, tak je to další 1 GWh služby aFRR+-….nemluvě o další spoustě zdrojů….
Těch šancí je… jenom nad tím mít správné řízení.
cmgn řízení je super, ale to co chybí jsou (budou) zdroje. Pokud se v CZ budeme neustále stavět k větrníkům podle hesla NIMBY, tak nám nic jiného, než draze dovážet ele nezbyde. Bohužel fosilní strejdové mají pořád silný hlas, a jejich "u nás vítr není - nejde to" vyvolává v hlavách většiny pepíků pocit, že jediná spása je jaderka za 20 let... Jenže elektrifikace, která nás čeká, tu nebude za 20 let, ale mnohem dříve. Jedna z cest jsou úspory a mimochodem to je důvod, proč se dotace z "FVE" v létě přesunuly na "Zateplení" v zimě.