• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

@cmgn díky za názor, EX30tkou jsem teď jel, zajímavý auto. EON stojí právě u toho penny.
@zdeneksvarc jetá TM3 je právě ve hře stejně jako bmw i3 - to nabíjení z balkonu si vážně nedovedu představit - s parkovacím místem je to tu tak na prd že bych musel mít na balkoně 200m prodlužovák - občas najdu volné parkovací místo i na parkovišti vzdušnou čarou 150m od balkonu a ještě přes hlavní silnici.

Nevím jestli by se s magistrátem dalo domluvit vyhrazený parkovací stání na EV v rámci - budu si tahat prodlužovák jenom sem.

Koukal jsem a všechny nabíječky které zmiňuji jsou 50kW DC nebo 22kW AC ( chápu li to dobře ).
další otázka ohledně servisu:
Co pneumatiky? Jak to vypadá? S nimi?

    kmotrik Určitě není ulice jako ulice. Někde to jde v pohodě a jinde je to utopie. Ano, většinou se u nákupáků kombinují DC 50 kW + AC 22 kW nebo AC 11 kW. Většina nových aut, včetně Tesel, umí vytáhnout z AC stejně max 11 kW (3 x 16 A).

    Rychlejší nabíječky (>150 kW) jsou většinou až na hlavních tazích, protože tam chce člověk typicky zastavit na 10-20 minut a mazat pryč.

    Sjíždění pneumatik záleží hlavně na převažujícím stylu jízdy a geometrii. Tesly nejsou o moc těžší než srovnatelný spalovák.

      Ja bych presne sel do i3 nebo Model 3 SR. Obě auta jsou relativně nesmrtelný.

      i3 jsem si půjčoval vždycky když jsem měl X5 v servisu a 200km na ni bylo reálných. Navíc už má dneska i neznačkový servis a výměna baterky nestojí ranec.

      A bude taky o dost levnější jak M3 SR

      Pneumatiky nedokazu zatím posoudit, ale na M3 LR mam na letních za těch pár měsíců nějakých 22 tkm a naprosto ok. Víc jak 4mm tam bylo určitě.

      tomcizech a to je předpokládám zase jetá 94Ah ne? Za tu cenu bych funglovku od bmw nečekal.

        dagus ja si myslim ze do tech 0,5Mkc s DPH zadne nove BEV nekoupis (nepocitam nakupni tasky alias citigo atd.).To uz radsi benzinaka a mam AUTO.

        • cmgn replied to this.

          zdeneksvarc hele co musím teď říci a oprávněně, že v Praze na parkovištích u nákupáků je to s AC totální tragédie teď před vánocema, někde jsou jen 2 porty někde 4 porty a je to prostě furt plné, na tak velké parkoviště jako je třeba na OC smíchov nebo i menší OC novodvorská plaza, prostě je to děsně málo na to kolik ten AC stojan stojí jich tam má být minimálně 10...
          Na starém městě v Praze je to také kakastrofa, všechno je to plné, většinou to tedy sejmou PHEV ale to je fuk, je to prostě plné 🙁
          Ten boom EV co byl v tomhle roce prostě zatím vůbec nebyl paritní s výstavbou ACček i když bylo jich tu více než být mělo, ale teď je to už špatný....

            okoun

            zkus se podívat na parkoviště v outlet aréně ve Štěrboholech ... hodně mě překvapilo kolik stojanů tam je.

            okoun To se doufejme pohne s nárůstem počtu BEV. Když si vezmu kolik SC i dalších nabíječek je v Norsku a dalších zemích které mají procento elektromobilů podstatně vyšší, tak bych se toho že nebude kde nabíjet neobával.

              jcltm já doufám protože DC jsou krom Vestce v ČR naprosto dostačující zatím, ale prostě AC což je právě to kouzlo "nekonečného dojezdu" u BEV je to mizérie 🙁

              kozlicek V čem s BEV nemáš auto? :-D
              Problém BEV je dneska jen a pouze cena. Nic jiného... Ale to vyřeší pár let.

                cmgn Cena a zastaralá evropská technika (MEB, STLA). Výběhové platformy, které mají ještě dlouho strašit v nových autech. Tesla a Xiaomi jsou dávno jinde.

                • cmgn replied to this.

                  zdeneksvarc Tak přiznejme si, že gamechanger bude fakt BEV, co bude stát okolo 600 kKč a bude mít real dojezd 400-500 km.

                  A od toho opravdu nejsme daleko :-) A až přijde něco kolem 450 kKč s dojezdem okolo 300 km a ideálně LFP baterkou, tak BEV velmi rychle získají cestu do hodně rodin jako 2. auto. A odtud je již krůček k tomu, aby bylo první auto, neboť v tu chvíli lidi pochopí výhody BEV a ne nějaká ekologie... ale praktické výhody a to, že to nesmrdí pod nos ve městě....

                    cmgn rychle získají cestu do hodně rodin jako 2. auto.

                    Já mám tedy jiný pocit než, že budeme mít druhé nebo třetí auto v rodině. Pokud vidím co se děje, tak maximálně jedno a ani to ne. Směřují to na hromadnou dopravu. 😉

                    • cmgn replied to this.

                      kamilj čím prosím? Reálně. Čím?

                      @cmgn - ano to si myslim ze bude fajn. Jenze pak tu jsou auta stylu dacia spring - levny elektro ktere ale stoji za starou belu ( vykon par kw, dojezd 200km a dilenske zpracovani ). Co s tim udelaji znacly typu BYD jsem zvedav.
                      Nedavno jsme se bavili se znamym ze byd predstavil auto ktere otaci kazdym kolem zvlast ( manevrovaci schopnost ve meste je neuveritelna ) nicmene kolega spravne poznamenal. Ridi lide kteri maji problem ukocirovat auto kteremu se otaci volantem dve kola 😆.

                      Ad myslenka brzo nebude mit rodina zadne auto …. V hospode pry rikali ze se chystaji dane na stare vozidla, ze bude drahy benzin, ze se bude mesicne platit za pouziti, zavedeni silnicni dane …. Vic toho ted asi nevymyslim 🤣 ….

                      Idealni by bylo si elektro na mesic pujcit a vyzkouset si ziti s tim. Jasne lidi kteri tvrdi ze radsi nebudou mit zadne nez elektro asi preju aby si na rok vyzkouseli tramvaj 😅.
                      Znamy se vybodoval, prisel o ridicak a v lete jezdil po meste na elektro kolobezce …. Rikal jak je to bomba, ted tak happy neni.

                      Edit: za sebe asi taky nejsem pripraven mit to jako plnohodnotny auto na denni jezdeni - nemam zkusenosti, nemam odvahu se na to spolehnout…. Zatim
                      Proto jsem v uvodu psal - bral bych to jako auto pro zenu do mesta :-)

                        kmotrik a ja tvuj postoj naprosto chápu. Je to uplne jiná technologie a člověk si na ni musí zvyknout. 100 let se to dělalo nejak a ted najednou to ma byt uplne jinak.

                        A je to presne o tom co píšeš…. Ted auto pro zenu, omakáš si to, zjistíš výhody i nevýhody a z 95% případů se toho přestaneš bát.

                        Taky me bavi plky typu “ani zadarmo” nebo “to radši pěšky” 🤣 ale k tomu se snad neda dodat víc než 🙂

                        Nicmene, problem elektromobility porad je cena. Začínali jsme na částkách kolem 2,5-3M Kc před 12 lety.

                        Nyní jsme někde kolem 0,8-1M…. Kde budeme za 5 let? Natož za 10? Technologie se zlevňují, zlepšují a BEV z roku 2019 jsou úplně něco jiného než z 2024…. Takže i můj model 3 bude za 5 let naprosto zastaralý šrot…

                        Takže ani ceny bych se nebál. A elektriny máme tři prdele, kapacity v přenosové síti ještě víc. I kdybychom switchi ted všechna auta na BEV, tak je bez problémů nabijeme přes noc na 80% vsechny.

                        cmgn Tak přiznejme si, že gamechanger bude fakt BEV, co bude stát okolo 600 kKč a bude mít real dojezd 400-500 km.

                        Nemôžem detaily , lebo NDA , ale v CZ by mal byť marketing postavený na 600 za 600.
                        A nieje to Čína.

                        • cmgn replied to this.

                          hatatitla no, pokud to bude Model 2 nebo Q nebo jak ji Tesla nazývá, super. A pokud to bude Škoda, tak se to stejně přespříští týden dozvím od třípísmenkáče 😁

                          Ale ano, tohle bude prodejní hit. Minimálně v business sektoru určitě.

                          kmotrik S EX30 jsem max spokojenej. Je tam jeden bonus, umi to AC 22kW nabijeni. Teda jen ta plnotucna verze se 2 motory. Takze jsem poridil 22kW wallbox a i doma to nabiju za par hodin. WB mam Teltoniku, ktera jde porad koupit kolem 10k i ve 22kW verzi a pres HA tomu jde hezky ridit vykon.

                          Jo a melo to byt druhy auto do rodiny, ale je s tim takova zabava, ze i kdyz je to trochu mensi, prvnim autem uz nikdo jezdit nechce. Akorat pozor na body, tech 315kW je trochu navykovych.

                          📡 Telekomunikace.cz