zdeneksvarc hele co musím teď říci a oprávněně, že v Praze na parkovištích u nákupáků je to s AC totální tragédie teď před vánocema, někde jsou jen 2 porty někde 4 porty a je to prostě furt plné, na tak velké parkoviště jako je třeba na OC smíchov nebo i menší OC novodvorská plaza, prostě je to děsně málo na to kolik ten AC stojan stojí jich tam má být minimálně 10...
Na starém městě v Praze je to také kakastrofa, všechno je to plné, většinou to tedy sejmou PHEV ale to je fuk, je to prostě plné
Ten boom EV co byl v tomhle roce prostě zatím vůbec nebyl paritní s výstavbou ACček i když bylo jich tu více než být mělo, ale teď je to už špatný....
Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)
cmgn Cena a zastaralá evropská technika (MEB, STLA). Výběhové platformy, které mají ještě dlouho strašit v nových autech. Tesla a Xiaomi jsou dávno jinde.
zdeneksvarc Tak přiznejme si, že gamechanger bude fakt BEV, co bude stát okolo 600 kKč a bude mít real dojezd 400-500 km.
A od toho opravdu nejsme daleko :-) A až přijde něco kolem 450 kKč s dojezdem okolo 300 km a ideálně LFP baterkou, tak BEV velmi rychle získají cestu do hodně rodin jako 2. auto. A odtud je již krůček k tomu, aby bylo první auto, neboť v tu chvíli lidi pochopí výhody BEV a ne nějaká ekologie... ale praktické výhody a to, že to nesmrdí pod nos ve městě....
- Upraveno
@cmgn - ano to si myslim ze bude fajn. Jenze pak tu jsou auta stylu dacia spring - levny elektro ktere ale stoji za starou belu ( vykon par kw, dojezd 200km a dilenske zpracovani ). Co s tim udelaji znacly typu BYD jsem zvedav.
Nedavno jsme se bavili se znamym ze byd predstavil auto ktere otaci kazdym kolem zvlast ( manevrovaci schopnost ve meste je neuveritelna ) nicmene kolega spravne poznamenal. Ridi lide kteri maji problem ukocirovat auto kteremu se otaci volantem dve kola .
Ad myslenka brzo nebude mit rodina zadne auto …. V hospode pry rikali ze se chystaji dane na stare vozidla, ze bude drahy benzin, ze se bude mesicne platit za pouziti, zavedeni silnicni dane …. Vic toho ted asi nevymyslim ….
Idealni by bylo si elektro na mesic pujcit a vyzkouset si ziti s tim. Jasne lidi kteri tvrdi ze radsi nebudou mit zadne nez elektro asi preju aby si na rok vyzkouseli tramvaj .
Znamy se vybodoval, prisel o ridicak a v lete jezdil po meste na elektro kolobezce …. Rikal jak je to bomba, ted tak happy neni.
Edit: za sebe asi taky nejsem pripraven mit to jako plnohodnotny auto na denni jezdeni - nemam zkusenosti, nemam odvahu se na to spolehnout…. Zatim
Proto jsem v uvodu psal - bral bych to jako auto pro zenu do mesta :-)
kmotrik a ja tvuj postoj naprosto chápu. Je to uplne jiná technologie a člověk si na ni musí zvyknout. 100 let se to dělalo nejak a ted najednou to ma byt uplne jinak.
A je to presne o tom co píšeš…. Ted auto pro zenu, omakáš si to, zjistíš výhody i nevýhody a z 95% případů se toho přestaneš bát.
Taky me bavi plky typu “ani zadarmo” nebo “to radši pěšky” ale k tomu se snad neda dodat víc než
Nicmene, problem elektromobility porad je cena. Začínali jsme na částkách kolem 2,5-3M Kc před 12 lety.
Nyní jsme někde kolem 0,8-1M…. Kde budeme za 5 let? Natož za 10? Technologie se zlevňují, zlepšují a BEV z roku 2019 jsou úplně něco jiného než z 2024…. Takže i můj model 3 bude za 5 let naprosto zastaralý šrot…
Takže ani ceny bych se nebál. A elektriny máme tři prdele, kapacity v přenosové síti ještě víc. I kdybychom switchi ted všechna auta na BEV, tak je bez problémů nabijeme přes noc na 80% vsechny.
cmgn Tak přiznejme si, že gamechanger bude fakt BEV, co bude stát okolo 600 kKč a bude mít real dojezd 400-500 km.
Nemôžem detaily , lebo NDA , ale v CZ by mal byť marketing postavený na 600 za 600.
A nieje to Čína.
- Upraveno
kmotrik S EX30 jsem max spokojenej. Je tam jeden bonus, umi to AC 22kW nabijeni. Teda jen ta plnotucna verze se 2 motory. Takze jsem poridil 22kW wallbox a i doma to nabiju za par hodin. WB mam Teltoniku, ktera jde porad koupit kolem 10k i ve 22kW verzi a pres HA tomu jde hezky ridit vykon.
Jo a melo to byt druhy auto do rodiny, ale je s tim takova zabava, ze i kdyz je to trochu mensi, prvnim autem uz nikdo jezdit nechce. Akorat pozor na body, tech 315kW je trochu navykovych.
Mít doma 22 kW (3x32 A) je velký bonus, když uvážíme, že většina domácností má typicky 3x25 A na přívodu.
Jako adepta na levnější EV bych se ještě podíval na Renault 5. Za 675 s tepelným čerpadlem a dojezdem 311 km. U EV je každý rok znát a tohle je nové.
Ohledně diskuze 22kw. My máme 3 nabíječky pro 4 auta. Každá má 25A 1f a CT cívkou balancujeme proud aby se nepřetížil jistič. Takže max 5,7kWh. A úplně v pohodě to zvládáme.
Já mám 22kw wallbox, ale nabíjím na něm dvě BMW i3 současně. Jistič mám 50A kvůli dílně.
zdeneksvarc Ja mam jistic jen 25A, ale mam 25kW FVE takze od jara do podzimu muzu nabijet klidne 22kW. Druha vec je, ze to vetsinou neni potreba, takze to ridim pres HA jen tak, aby to ukladalo prebytky. Ale je tady moznost, kdyz potrebuju, nabiju to proste rychle.
zdeneksvarc 32A je to drahotka a bude hůře, nejlepší je ten výkon dohnat sluncem když už je jen někdy chvilkově třeba....