miract No vidíš. Já mám Teslu jako primární auto, a dávám tolik běžně. Ale nájezd na to nemá na výpočet žádný vliv. Je jedno, jestli něco najedeš za 4 roky nebo 8 let...
Netvrdím, že elektroauto je už teď pro každého.... ale pro 90% lidí bez problému. Jediný problém je akorát pořád vyšší cena. To jo. Mně se vyplatí, i proto, že mám rád svoje tělo, nebudu čuchat sračky a radši si jízdu užiju v klidu a tichu. Za ty peníze mi to stojí. A jako bonus neztrácím čas servisem a cestami do a z něj....
Nicméně, použitelná elektromobilita je tu 10 let... za dalších 5 - 10 let budeme úplně ale úplně jinde... SSB baterie, vyšší hustota, levnější i ekologičtější materiály, recyklace... Není o čem...
Každopádně, jezděte si v tom, co uznáte každý za vhodné :-) Já jen říkám, že ekonomicky, ergonomicky ani pohodlím mě spalovák nevyhovuje a těším se na to, jaká auta tu budou za 5 let. Doufám jen, že budou třeba česká nebo obecně evropská... Škoda v tom má trošku naději, tak uvidíme....
cmgn No a ted at si rado3105 zkusi predstavit jeste situaci s vlastni FVE, spotovou cenou a vlastnim 22kW wallboxem. Kdyz budu pocitat prumernou cenu za kWh / rok nekde kolem 2Kč, tak i kdybych zapocetl cenu FVE a bral to třeba x 2, jsem porad nekde kolem 4Kc. Jako fakt nechapu, kdo pricetnej si muze v soucasny dobe koupit spalovak ...
miract Ne, neztracim. Z domu vyjizdim vzdy nabitej a nemusim cekat a cuchat smrad na benzince ... Prahu s tim otocim a do Ostravy dojedu taky na jedno nabiti. Delsi streky tak mozna jednou za rok a zastavit cestou na dovolenou 3x na 20min na nabijecce me fakt zily netrha. Kdybych mel lehkou nohu, ani tolikrat nemusim zastavovat. Tohle jsou realny zkusenosti. Jo mam i naftaka, ale nikdo s nim jaksi uz nechce jezdit a je to jen nouzovka.
Kupuju novej spalovák(Caddy Maxi 7 míst). Mám syna a k tomu teď přibudou dvojčata. Řešení tří autosedaček vedle sebe je boj, hodně aut to neumí a s věcma a kočárem pro dvojčata se velkej kufr dost hodí.
miract umíš číst co píšu?! auto se nabijí ve chvíli, kdy ho nepotřebuju.
A jestli jsem dobíjel zatím mimo domovskou veřejnou nabíječku 10x? 15x? A? Stojím tam max. 15 minut, během čehož zvládnu wcko a koupit kafe. Tak oukej. I kdyby moc, tak 2 hodiny… od července….. a? Kolikrát jsi měl 5 minutovou zastávku na natankování, která u každé levnější pumpy má 10-15 minut?
m_k joo, tenhle use case lze pochopit. 3 sedačky vedle sebe je většinou docela kumšt nacpat… i když, těžko říct, zda by se do Y vešly… ale odhadem spíš asi ne no.. a kupovat X nedává pak finančně smysl.
Nabijanie z FTV akoze "zadarmo" - zadarmo neexistuje. FTV stoji tiez nieco vybudovat, samozrejme pri tej logike, vyrobenu elektriku pouzit pre auto absolutne chapem a vzdy ma najvyssi zmysel elektriku pouzit pre svoju spotrebu...
Navratnost aktualne instalovanej FTV je tiez nejaka doba...
Spocitam si cenu FTV a kludne najlacnejsieho EV a stale mi to neda zmysel.
Neviem kde vam chlapci hlavy stoja, ked sa tu tak strasne obhajuju a prepocitavaju naklady na EV a pod ale poviem vam jedno. Ludia maju v p*ci nejake EV, ved nemame ani poriadne platy, Vacsina nepremysla ani nad kupou spalovacieho auta (noveho) lebo to neni tema dna.
Dokazem pochopit, ze niekomu to moze davat zmysel ale vela veci dava zmysel aj hlavne podla toho kedy sa konaju, v akom roku...to je ako s tou FTV...ak ju mate nainstalovanu uz 5r+ tak aj zriadovacie naklady 5r dozadu a dnes su ine...az na to, ze teraz za sucasne prachy splacate nieco co stalo menej, ze...ved to je ako s nehnutelnostami. Ten kto kupil nehnutelnost pred rokom 2021 a po roku 2022 je v uplne inej situacii....ja dneska ked to vidim, ak by som kupil nehnutelnosti pred, tak pri tych povodnych cenach mam uz zaplatenu novostavbu, ale kedze som to nestihol bude to chvilu trvat, nez sa to zaplati a preto sa to neda vobec porovnavat. V case a priestore sa veci hodne zmenili.
A stale to hovorim, dva tabory ludi...jeden pre a druhy proti...v sekcii na odporucanie 300Mbit spoja to iste...niekto to s kludom riesit na Wave LR a niekto na profi radiu...hej.
gemb Nabijanie z FTV akoze "zadarmo" - zadarmo neexistuje. FTV stoji tiez nieco vybudovat, samozrejme pri tej logike, vyrobenu elektriku pouzit pre auto absolutne chapem a vzdy ma najvyssi zmysel elektriku pouzit pre svoju spotrebu...
Po postaveni a prevadzkovani FV som zistil, ze zadarmo moze existovat. FV elektraren mam dimenzovanu tak aby pokryvala moju spotrebu aj za horsieho pocasia. Ked svieti slnko cely den, mam plne nabite akumulatory uz okolo obeda a dalsiu cast dna uz nemam ako spotrebovat vyrobenu elektrinu, takze sa menic sam zreguluje a neodobera z panelov vsetko, co sa odobrat da. To co by som odobrat mohol a neodoberam, je elektrina zadarmo. Keby som mal na kabli pripojeny elektromobil s dalsimi baterkami, nabil by sa v slnecny den zadarmo.
ROFL, tak zas statistika pro nevěřící, tady nabíjení AC vs. DC za dva a půl roku. Ano, nabíjí se furt na AC = přes noc kdy člověk spinká, nebo přes den, kdy pracuje, sportuje a nebo třeba žere...
gemb FVE elektrárna stojí kulový, pokud nebudeš línej a nekoupíš to ve slevě u nějakých zlatokopů typu Malina, pořídíš elektrárnu za naprostý pakatel. Spočteme si to pro 10kWp, chceš? Cena panelů 0,1€ /W = 1000€ + střídač = 1400€ + lišty a další matroš = 500€. Celkem seš teda pro 10kWp někde na 3000€. Namontovat to zvládne úplný jelito, ale řekněme že to nedáš, tak dejme 1000€. No takže celkem seš na 4000€ a vyrobí ti to 10MWh/ rok.
Životnost:
25 let –> 0,016 € /kWh
20 let –> 0,02 € /kWh
15 let –> 0,027 € /kWh
Počet registrovaných osobných vozidiel na Slovensku: 2.726.639 ks
Počet EV osobných vozidiel registrovaných na Slovensku: 13.395 ks ( z toho je 17% tesla )
EV vozidlá tvoria 0,5% vozového parku
Fakt chcete z toho robiť nejaké závery? z niečoho, čoho je na cestách u nás 0,5%? Až toho bude 20%, 50% budeme hodnotiť ich vplyv. Pri 0,5% hodnotiť nejaké dopady je smiešne...
Navyše ked majitelia EV sú vačšinou ľudia z najvyššej príjmovej vrstvy.
cmgn
Mam passat diesel, zerie mi 4,5l v priemere rocna spotreba max. Ked idem po dialnici 140km/h, tak spotreba nijako vyrazne nestupa, to sa neda povedat o elektrickych autach. Ano v meste moze byt spotreba lepsia, ale my, co chodime dlhe trate...tam tazko.
Co si tu poslal tie clanky, to nie su pripady samovznietenia spalovacich motorov. A pekne stare.
Aj napriek cenzure, ked sa posnazis tak najdes kazde 2 tyzdne samovznietenie elektrickeho auta. Napriklad taky "bezpecny" tesla cybertruck, je na tom horsie ako fiat pinto a to uz je co povedat.
Pohodlie? Ten maly displej a tukanie do neho? Este raz opakujem, spalovaky maju webasto. Este zaujimavejsie bude ked ti niekto poskodi alebo aj ty sam svoju teslu a uvidis kolko stoji vymena nejakeho plechu...nebodaj baterky. A otazne je kde pojdes a kolko bude stat prevoz do toho servisu.
Co sa tyka tych poziarov, najhorsie na tom je, ze ludia sa skladaju na riesenie poziarov elektrickych aut. Tam nepomoze hasiaci pristroj ako pri spalovaku, ale treba minimalne 2 hasicske auta a kontajner. Je otazka casu, kedy poistovne upravia poplatky a kedy aj porastie cena za nabijanie, resp. to bude obmedzovane
Vybuch elektrickeho auta pocas nabijania, je otazne, ci to prezil aj ten co si nabijal druhe auto.
Kazdy mame pravo na svoj pohlad na vec. Uvazoval som este pred dvoma rokmi nad elektrickym alebo hybridom. Po novom do takehoto auta nesadnem a ani moja rodina.