• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

miract umíš číst co píšu?! 🤣🤣🤣 auto se nabijí ve chvíli, kdy ho nepotřebuju.

A jestli jsem dobíjel zatím mimo domovskou veřejnou nabíječku 10x? 15x? A? Stojím tam max. 15 minut, během čehož zvládnu wcko a koupit kafe. Tak oukej. I kdyby moc, tak 2 hodiny… od července….. a? Kolikrát jsi měl 5 minutovou zastávku na natankování, která u každé levnější pumpy má 10-15 minut? 🤣

m_k joo, tenhle use case lze pochopit. 3 sedačky vedle sebe je většinou docela kumšt nacpat… i když, těžko říct, zda by se do Y vešly… ale odhadem spíš asi ne no.. a kupovat X nedává pak finančně smysl.

    cmgn Na Youtube se dají najít videa, že to lze. Ale asi je potřeba k tomu koupit správné dětské sedačky.

    puhy Ja zas nechapem, kto si moze teraz kupit EV, hlavne z toho velkeho segmentu beznych ludi... podstatna je vzdy cena.

    rado3105 nic len suhlas....

    Nabijanie z FTV akoze "zadarmo" - zadarmo neexistuje. FTV stoji tiez nieco vybudovat, samozrejme pri tej logike, vyrobenu elektriku pouzit pre auto absolutne chapem a vzdy ma najvyssi zmysel elektriku pouzit pre svoju spotrebu...
    Navratnost aktualne instalovanej FTV je tiez nejaka doba...
    Spocitam si cenu FTV a kludne najlacnejsieho EV a stale mi to neda zmysel.

    Neviem kde vam chlapci hlavy stoja, ked sa tu tak strasne obhajuju a prepocitavaju naklady na EV a pod ale poviem vam jedno. Ludia maju v p*ci nejake EV, ved nemame ani poriadne platy, Vacsina nepremysla ani nad kupou spalovacieho auta (noveho) lebo to neni tema dna.
    Dokazem pochopit, ze niekomu to moze davat zmysel ale vela veci dava zmysel aj hlavne podla toho kedy sa konaju, v akom roku...to je ako s tou FTV...ak ju mate nainstalovanu uz 5r+ tak aj zriadovacie naklady 5r dozadu a dnes su ine...az na to, ze teraz za sucasne prachy splacate nieco co stalo menej, ze...ved to je ako s nehnutelnostami. Ten kto kupil nehnutelnost pred rokom 2021 a po roku 2022 je v uplne inej situacii....ja dneska ked to vidim, ak by som kupil nehnutelnosti pred, tak pri tych povodnych cenach mam uz zaplatenu novostavbu, ale kedze som to nestihol bude to chvilu trvat, nez sa to zaplati a preto sa to neda vobec porovnavat. V case a priestore sa veci hodne zmenili.

    A stale to hovorim, dva tabory ludi...jeden pre a druhy proti...v sekcii na odporucanie 300Mbit spoja to iste...niekto to s kludom riesit na Wave LR a niekto na profi radiu...hej.

      No ale ono to vychazi i s tou navratnosti FVE radove lepe, kdyby sis poradne precetl co jsem psal, tak jsem to tam zahrnul. Nehlede na dalsi synergie.

      gemb Nabijanie z FTV akoze "zadarmo" - zadarmo neexistuje. FTV stoji tiez nieco vybudovat, samozrejme pri tej logike, vyrobenu elektriku pouzit pre auto absolutne chapem a vzdy ma najvyssi zmysel elektriku pouzit pre svoju spotrebu...

      Po postaveni a prevadzkovani FV som zistil, ze zadarmo moze existovat. FV elektraren mam dimenzovanu tak aby pokryvala moju spotrebu aj za horsieho pocasia. Ked svieti slnko cely den, mam plne nabite akumulatory uz okolo obeda a dalsiu cast dna uz nemam ako spotrebovat vyrobenu elektrinu, takze sa menic sam zreguluje a neodobera z panelov vsetko, co sa odobrat da. To co by som odobrat mohol a neodoberam, je elektrina zadarmo. Keby som mal na kabli pripojeny elektromobil s dalsimi baterkami, nabil by sa v slnecny den zadarmo.

      rado3105 Kámo, čti si otázku tak dlouho, dokud ji nepochopíš 😁

      ROFL, tak zas statistika pro nevěřící, tady nabíjení AC vs. DC za dva a půl roku. Ano, nabíjí se furt na AC = přes noc kdy člověk spinká, nebo přes den, kdy pracuje, sportuje a nebo třeba žere...

      gemb FVE elektrárna stojí kulový, pokud nebudeš línej a nekoupíš to ve slevě u nějakých zlatokopů typu Malina, pořídíš elektrárnu za naprostý pakatel. Spočteme si to pro 10kWp, chceš? Cena panelů 0,1€ /W = 1000€ + střídač = 1400€ + lišty a další matroš = 500€. Celkem seš teda pro 10kWp někde na 3000€. Namontovat to zvládne úplný jelito, ale řekněme že to nedáš, tak dejme 1000€. No takže celkem seš na 4000€ a vyrobí ti to 10MWh/ rok.
      Životnost:
      25 let –> 0,016 € /kWh
      20 let –> 0,02 € /kWh
      15 let –> 0,027 € /kWh

      Mam pocit, že na používání kalkulačky by měl být u spousty lidí povinný kurz…

      Vzdyt jsou to vsechno jednoduché kupecké počty…..

        cmgn Většina lidí neumí a nezná ani daleko základnější věci než jsou jednoduché kupecké počty, bohužel...

        😃 je to radosť sledovať.....

        Dajme si troška čísel....

        Počet registrovaných osobných vozidiel na Slovensku: 2.726.639 ks
        Počet EV osobných vozidiel registrovaných na Slovensku: 13.395 ks ( z toho je 17% tesla )

        EV vozidlá tvoria 0,5% vozového parku

        Fakt chcete z toho robiť nejaké závery? z niečoho, čoho je na cestách u nás 0,5%? Až toho bude 20%, 50% budeme hodnotiť ich vplyv. Pri 0,5% hodnotiť nejaké dopady je smiešne...
        Navyše ked majitelia EV sú vačšinou ľudia z najvyššej príjmovej vrstvy.

          cmgn
          Mam passat diesel, zerie mi 4,5l v priemere rocna spotreba max. Ked idem po dialnici 140km/h, tak spotreba nijako vyrazne nestupa, to sa neda povedat o elektrickych autach. Ano v meste moze byt spotreba lepsia, ale my, co chodime dlhe trate...tam tazko.
          Co si tu poslal tie clanky, to nie su pripady samovznietenia spalovacich motorov. A pekne stare.

          Aj napriek cenzure, ked sa posnazis tak najdes kazde 2 tyzdne samovznietenie elektrickeho auta. Napriklad taky "bezpecny" tesla cybertruck, je na tom horsie ako fiat pinto a to uz je co povedat.

          Pohodlie? Ten maly displej a tukanie do neho? Este raz opakujem, spalovaky maju webasto. Este zaujimavejsie bude ked ti niekto poskodi alebo aj ty sam svoju teslu a uvidis kolko stoji vymena nejakeho plechu...nebodaj baterky. A otazne je kde pojdes a kolko bude stat prevoz do toho servisu.

          Co sa tyka tych poziarov, najhorsie na tom je, ze ludia sa skladaju na riesenie poziarov elektrickych aut. Tam nepomoze hasiaci pristroj ako pri spalovaku, ale treba minimalne 2 hasicske auta a kontajner. Je otazka casu, kedy poistovne upravia poplatky a kedy aj porastie cena za nabijanie, resp. to bude obmedzovane

          26.2.2025 Tesla naburala do stromu a zacala horiet, zena mrtva
          https://us8.proxysite.com/process.php?d=2kTsLNa0yYZv3BuVy9oEENnSdMufSS%2BdntAqou32geyzpr4ewQgNTaSBi5NtzkbmHwwJClqV2Yy77Mo%3D&b=1&f=norefer

          4.2.2025 Prevratena Tesla, zacala horiet, jazdec mrtvy na mieste
          https://nypost.com/2025/02/04/us-news/female-driver-killed-as-tesla-flips-and-bursts-into-flames-on-nycs-fdr-drive/

          30.1.2025 tesla naburala, zacala horiet, jazdec mrtvy
          https://hoodline.com/2025/01/fatal-tesla-crash-in-torrance-sparks-concern-over-electric-vehicle-fire-hazards/

          18.2.2025 vdova po zhorenom muzovi zaluje Teslu. auto naburalo do ineho, zacalo horiet, muz sa nemohol dostat von.
          https://www.independent.co.uk/news/world/americas/tesla-battery-fire-elon-musk-design-defect-b2700403.html

          Rozpisane priciny poziarov:
          https://www.electriccaruse.com/2025/02/electric-car-battery-explosions-growing.html

          A tu je tych poziarov:
          https://www.youtube.com/results?search_query=tesla+charger+explosion

          Vybuch elektrickeho auta pocas nabijania, je otazne, ci to prezil aj ten co si nabijal druhe auto.

          Kazdy mame pravo na svoj pohlad na vec. Uvazoval som este pred dvoma rokmi nad elektrickym alebo hybridom. Po novom do takehoto auta nesadnem a ani moja rodina.

            rado3105 Ked idem po dialnici 140km/h, tak spotreba nijako vyrazne nestupa,

            přesně, kluci z VolksWágnu totiž uměj vohnout fyziku....

            já myslím že tohle asi pro představu relevance těch dalších informací stačí, ne?

            TTT 🙂 ano, aj vtedy bolo predčasné hodnotiť vplyv internetu na spoločnosť...hodnotiť môžeme dnes. A internetová pripojka nema tak zasadny technicky vplyv na infraštruktúru štátu a pod... ale to nemalo byť pointou mojho prispevku. Proste si na nejake realne dopady treba počkat.... a samozrejme názor má každý iný. Prečo sa každý snaží svoju pravdu vnútiť všetkým naokolo? ...však kto chce, nech si kúpi..kto nie, nech si kúpi iné.

            • TTT replied to this.

              midnight_man cajk, souhlas. ty co si tenkrát ten inet pořídili, a přišlo jim to super... příběh zná asi každej, ne?

              puhy su ludia, ktori zarabaju 600 eur mesacne, po kolkych rokoch si mozu kupit najlacnejsiu Teslu alebo nejaky elektromobil. Kupia si ojazdeny benzinak alebo naftu a pri starsich rocnikoch maju este spolahlivejsie auto ako su moderne.... Kupovat ojazdeny elektromobil je asi najvacsia hlupost. Clovek nevie v akom stave je auto, bateria - ci nebola potopena (castejsie nahodne horia). Pri spalovaku tie nahradne diely sa daju zohnat aj pouzite a nasobne lacnejsie.
              Co sa tyka toho vlastneho FVE, az tolko ludi nema vlastne domy a velka cast zije na panelakoch. Montaz fotovoltaiky stoji cca 20 000 EUR, uz samotna ma otaznu navratnost a to este pri dufani, ze sa nic nepokazi...

              Este raz opakujem, nemam nic proti EV. Kto na to ma, nech si kupi. Prechadza to vyvojom, v jednej velkej firme vyvijaju elektromotor a stale im hori..nevedia preco. Vyvoj dufajme prinesie lepsie a bezpecnejsie baterie, ale ked si vezmeme posledne desatrocia, nejako sa nezvysila hustota ani technologia. Mozno to je cielene brzdene... tych eugenickych hnuti tu mame vo svete desatrocia dost...

              Hacker hackne Teslu a tu si na dialku ukradne...
              https://www.carexpert.com.au/car-news/how-hackers-could-drive-away-in-your-tesla-without-you-knowing

                rado3105 to uz je moc. O par postu vys mas vypocet kolik realne stoji FVE, proste nestoji 20000EUR a i kdyby, stejne to vyjde. A vyjde to i bez dotace. Jen proste nesmis nalitnout prvni firme, ktera ti to spocita.

                Tak uz nehori jen baterky, ale i elektromotory. Kastle je taky horlava? Neexistujou jen Tesly, spousta hezkych EV aut ma mechanicky klicky na dverich, kdyz se ti nelibi tlacitka. OMG.
                Horeni elektromotoru je snad vyresena vec, proudovou ochranu motoru mel i muj deda na rucne vyrobeny cirkularce z roku 1965.

                Co se tyce passatu se spotrebou 4.5l pri 140km/h … mozna tak z kopce dolu.

                Jeste cekam az vytahnes samovzniceni lidi, myslim ze i takovy pripady jsou.

                  📡 Telekomunikace.cz