Spousta věcí bylo vymyšleno, experimentálně lehce někde i vyzkoušeno. Ale jenom nám to pak ve větším nevychází ekonomicky....
Ano, smart grid a spol, doporučuji si sednout se Siemens/ABB/AEG a probrat, jaké jsou jejich možnosti a nabídky na přebudovování distribuční soustavy NN a v jaké době reálně jsou schopni dodat něco. Pak budeš chvíli počítat, budeš se hádat s bankou a pak půjdu na ERU s tím, že bych potřeboval tak 27 Kč/kWh platbu za distribuci (za NN číst, ta VVN pod ČEPSem je relativně OK), abych to dal v řádu 15 let. :-(
Gravitační baterie? Myslíš Dlouhé stráně? Kolik jich máme? Nebo budeme zvedat ty hlinikové čepičky na hlavách? Možná by byl lepší beton? Dobře, úloha ze středoškolské fyziky: do jaké výšky musím zvednout 1 tunu vážící betonový blok, aby to akumulovalo 1 kWh? Počítejte stoprocentní účinnost cyklu a gravitační zrychlení 10 m/s2, ať je to jendodušší. Pak se rozhlédni kolem. Památkáři nám nedovolí postavit hřiště na basket na kraji obce, protože ten 5 metrů drátěný plot znehodnotí pohled na obec. Z toho betonového sila, aby to třeba zálohovalo jeden větrník 2 MW by je muselo hrábnout.... Apropo, 1 tuna betonu je jen na tvrdnutí a umíchání skoro 200 kg CO2 (bez těžby a dopravy)=ekologie jak sviňa.
S nabíječkami problém nevidím. Hasiči mají představu odstupu nabíjeného auta od venkovní zdi obytného domu 15 metrů (pro objekty s 4+ patry, u rodinných domů 5 metrů, pokud nemám garáž jako samostatný požární úsek z litého betonu, v které bych pak mohl nabíjet). U vícepatrových garáží nabíjení jen na úrovni přizemí, aby šlo případně hořící auto vytáhnout rovně ven z objektu (nebo v posledním patře, pokud je to nadzemní garáž a nahoře už nic není). Plus odvětrávací a protipožární systém jak pro těžký chemický průmysl. Takže kdo jen bude moci, tak bude nabíječkami šetřit a až přiskočí spotřební daň na elektřinu, tak se naplno pochopí letošní prozíravost OSN...
Takže psi štěkají a karavana jede dál. Že nám OSN vyhlásilo rok velbloudů víme? Nemělo by se spíše začít řešit, čím je budeme krmit? Chovatelů a instruktorů jízdy na nich už máme v EU možná i nadbytek. :-)