- Upraveno
Dokud bude clovek sedet na lithiu, byt v sebelepsim kontejneru, nepovazuji to za bezpecne. Kremace po autonehode kdy dojde napriklad k prorazeni plaste akumulatoru )
To se ale s casem zlepsi, viz cinska firma Betavolt a jeji nikl-63 clanek se zivotnosti 50 let (urcite nic aktualniho pro EV, ale mohlo by to nasmerovat budouci vyvoj)
Jako elektrotechnikovi me ale vadi velka proudova zatez, at uz je to pri dobijeni nebo pri provozu. Klade to obrovske naroky na kvalitu prace a materialu, a to nejde ruku v ruce se starnutim vozidla. Bude potreba obrovske mnozstvi kvalifikovanych lidi, a trend je uplne opacny a to dlouhodobe.
Na druhou stranu jde vsechno. V takovem Ulanbaataru v Mongolsku jezdi hromada hybridu (Prius nejcasteji) pritom ze pred par lety to bylo same SUV typu kruzak (Land Cruiser). Danove ulevy atd. delaji sve i v dalekych stepich.
Ale ze zkusenosti muzu rict, ze pri -35°C to nikdy poradne nezatopi takze vsechna teorie je prenositelna pouze tam, kde jsou nase zkusenosti - moje trochu vice umisteny na vychod, a proto nejsem prilis optimista v soucasnosti.
Edit: myslim celosvetovy trend. U nas to samozrejme smysl dava. V Evrope je pomerne kvalitni distribucni sit, prisne normy... Ale to plati jen pro Evropu. Ani Amerika at uz severni nebo jizni cast, ani Asie (krome mest typu Ccheng-du atd.), ani Afrika atd. Vsude tam budete zavisly na evakuatorech, kteri dojedou s elektrocentralou nebo rovnou odtah v pripade problemu.