- Upraveno
solární ohřev vody není velká FVE. bože, hrušky jabka teď i švestky. Najdi si raději podmínky pro konkrétní věc a to je auto na tuškovky.
solární ohřev vody není velká FVE. bože, hrušky jabka teď i švestky. Najdi si raději podmínky pro konkrétní věc a to je auto na tuškovky.
hapi můžeš si koupit e-rifter v kategorii N1 kde nejsou zadní okénka, je ale otázka jestli se to vyplatí...
jinak e-rifter je skutečně těžší oproti naftové verzi, ale furt ta dynamika je daleko lepší jak nafta, takže tam je to jednoznačně přínos a mít těžiště u země je do zatáček bomba, e-rifter jsem měl několik dnů v ruce na řízení a nemohu si tedy rozhodně stěžovat na řízení a dynamiku jízdy...
co mi ale hodně vadilo u e-rifteru byl ten infotainment protože to je jak z roku 2000 a to prostě v moderním EV nemá co dělat, prý to snad bude lepší v modelu, který bude až někdy v září 2024?
jinak auta PSA jsou bohužel jako elektro na nic prostě kuchlej petrol, dobré EV musí být od základu EV tak jako je Tesla a potom se stejnou baterkou dojedeš reálně o 150km více
hapi Ano, dotaci na EV dostaneš až zpětně po koupi. Nicméně to nevyvrací, co jsem říkal. Když si vyjednáš úvěr a banka to zprocesuje s NRB, tak na tebe dotace bude čekat, i když se mezitím vyčerpají pro zájemce, kteří o úvěr žádali až po tobě.
darklogic přesně tak. Rozhodující okamžik je podání žádosti.
Jinak dneska po Praze s modelem 3 bez tepelného čerpadla a ne zrovna opatrnou jízdou za 13.2 kWh/100 km. Úžasná spotřeba.
Hele, než začnete hejtik, aspoň si do toho zkuste sednout. ;-) vyzvedával jsem pak spalovak na 2 měsíce, než přijde nový model 3 a po předsednutí z elektra zpět to bylo šílený.
Ten one pedal driving je fakt boží věc.
cmgn Přesně tak. A když se na ně zatlačí, tak se dá přes ně sehnat i výhodné pojištění u Allianz, na které jsem se jinde parametrově a cenově ani nepřiblížil.
v podmínkách je jasně uvedeno že dotace bude schválena mimo jiné až po doložení dokumentů o registraci vozidla a po vydání osvědčení o registraci vozidla dokládající vlastnictví. Stejně tak je v podmínkách bank napsáno že nezodpovídají za případné nepřiznání dotace. Samotné dotace mají i podmínku podání do 30.9.2025 nebo do vyčerpání prostředků na dotace.
Nemáš auto, nesplňuješ podmínky.
Můžeš si dopředu podávat kolik žádostí chceš. Podaná žádost neznamená schválená žádost protože v tu dobu nesplňuješ podmínky pro schválení protože nemáš auto. Rozhodující je až stav při převzetí vozu tedy až potom co splníš podmínky pro dotaci. Nikde nic čekat nebude. Čekat bude leda tak vyplněná žádost a úvěr, nikoli schválená/předschálená dotace.
Prostě když to nestihneš, máš smůlu.
Tesla řeší pokles objednávek pro Model Y, protože lidi oddalují nákup z důvodu očekávání modernizace Juniper. Přitom jestli někdo nutně potřebuje ambientní osvětlení palubovky, stačí si nacvakat LED s proximity senzorem https://share.temu.com/STdOvtaw3FA Každopádně vypouštět bubliny, že ceny půjdou nahoru, je jedna z možností akcelerace poptávky.
1) Pokud napíšeme, že k dobíjení EV je nutných 50A, zní to dost masochisticky. Ve skutečnosti je 3x16A (11 kW) dostupných skoro všude. Pro samostatně stojící garáže existuje dvojtarifní D27d. Akorát bacha na cenu distribuce za 1 MWh ve vysokém tarifu (aktuálně Kč 2 059,79 u EG.D). Takže nabíjet opravdu v čase NT.
2) Fungoval jsem pár týdnů na zásuvce jištěné 10A (2.3 kW). Taky to šlo. Pokud se člověk většinu času loudá po městě, potřebuje denně dobít 5-10 kWh.
3) Pokud se budeme bavit o benzinové motorařině, tak musíme začít od Colomba. Jestli toužíme nutně zůstat v Mnichově, tak S85. Mně naprosto stačí nezničitelný oturbený FIRE. A někdo to rád HEMI.
4) Pořádné EV v Evropě pouze od Tesly. Bohužel to tak je. Bohužel to tak nějaký čas zůstane. Protože velkohliník, TČ, 12 tisíc superchargerů v Evropě a žádní hladoví dealeři na krku.
.
zdeneksvarc jenže Juniper má přijít až další rok, je otázka jestli tak dlouho čekat a za další Juniper není jen o ambientním osvětlení palubovky
cmgn Běžně na pojištění od Allianz dávají slevu 10 %. Mně se podařilo dostat slevu 30 %.
okoun Přesně tak. Osvětlení je asi to poslední. Očekával bych hlavně lepší podvozek, HW v4, větrané sedačky, pro někoho hezčí design díky jiným předním světlům apod. Na druhou stranu jako lehce konzervativní člověk bych asi neocenil blinkry ve formě tlačítek na volantu.
Pár WTF momentů při poptávání úvěru na EV, kdy bylo osloveno několik institucí, které byly vedeni jako spolupracující partneři NRB:
zdeneksvarc
Tak jistě M-Power motory.. Jako daily to není to pravý ořechový.
Zásadním předpokladem pro volbu auta je způsob používání. Auto používám v podstatě jenom na dlouhé přesuny, pokud potřebuju něco převízt. Spíš na to koukám, že když skočím v pátek nad ránem do auta, tak jsem v Tirolech za 3,5hodiny s průměrem 145km/h, v Berlíně za necelý 3 hodiny, Frankfurt za 4 hodiny, Nice, Livorno, Pula atd. na jeden zátah, maximálně s jedním dotankováním. Na tohle jsou prostě baterky pro mě nepoužitelný a k tomuhle auto potřebuju. To ostatní, na to mi stačej nohy nebo hromada (ano jsem specifický případ).
Samozřejmě když někam letím, vemu si tam klidně Teslu, za pět minut se v tom vyblbnu, vymlatím půlku baterky a pak je mi vcelku jedno, jestli je tech 300kW v baterce nebo v nádrži. Dobiječka je v hotelu a to je všechno co mě zajímá. V Číně mi auto nepůjčí. Abych si zajel nakoupit jak já řikám tramvají, na to už mám malou garáž. Jakmile bude dojezd 1000+km, jako to mám na stávajícím, začnu přemýšlet.
okoun jenže Juniper má přijít až další rok, je otázka jestli tak dlouho čekat
Odpověď je nečekat, protože Juniper Performance, nebo jak to nazvou, bude přece ještě později
Jinak berlínské Y mají HW4. Díry v sedačkách ne. Našly by se i další nedostatky, ale pořád je to bezkonkurenčně nejlepší rodinné auto na trhu. Pokud je domácí nabíjení Jinak za mě bude tipuju Juniper ještě letos.
📡 Telekomunikace.cz