darklogic (Pro ty, co to zajímá, je tady pokračování o tom, jak se vyvíjí nákup Tesly na dotaci)
Úvěrovce (ČS Leasing) trvalo cca. týden vytvoření žádosti o dotaci pro NRB. Poté ji i sama na NRB odeslala, takže žádání z mé strany bylo takřka bezpracné a obnášelo jen vyplnění nějakého dotazníku, na základě kterého se žádost připravovala.
V NRB trvalo 3 týdny, než dotace byla schválena. Dle předpokladu byla schválena na plnou částku 200.000 Kč + dotace na nabíjecí stanici 15.000 Kč. Tady bohužel jsem si dobře nepohlídal znění žádosti, kterou posílala úvěrovka na NRB, protože požádala pouze o tuto výši na nabíječku. Přitom lze požádat o maximální částku 50.000 Kč,, i když by se třeba nakonec plně nevyužila, a mohla se z toho zafinancovat i montáž, což je možné. Jakmile dala NRB vědět, že je dotace odsouhlasena, je potřeba zajet na její pobočku a osobně podepsat připravené dokumenty k dotaci.
Následně Záruční listinu z NRB stačí vyskenovat a poslat jak do úvěrovky, tak do Tesly. To je pro Teslu poslední nutný krok, aby začala řešit dodání objednaného auta. Na dodání si od té chvíle vyhradila 2 - 3 týdny.
Takže to je aktuální situace. Určitým překvapením je pouze Tesla, u které bych čekal trochu více komunikace. Ačkoliv má člověk u ní zaregistrovaný účet vč. e-mailové adresy, tak jediná komunikace proběhla automatizovanou SMSkou, ve které sdělili, jaké dokumenty budou potřebovat postupně poslat a na jaký e-mail. Když člověk e-mail s dokumentem odešle, nepřijde ani žádná potvrzující zpráva, že třeba e-mail dorazil a dokumenty skutečně převzali. Člověk tak neví, na na čem je a zda opravdu vše probíhá, jak má. O plánovaném termínu dodání jsem se pro změnu dozvěděl jen v aplikaci Tesly, když jsem ji náhodou otevřel, tzn. žádná SMS, žádný e-mail. Když si vezmu, jak jiné eshopy vyloženě zbytečně spamují ("Vytvořili jsme objednávku", "Objednávku jsme převzali do zpracování", "Objednávku zítra předáme dopravci", "Objednávka je na cestě" atd.), tak tady je to druhý extrém a čekal bych více komunikace.