• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

darklogic uvazoval jsem úplně stejně. Taky ČS Leasing, 5.38%. To pojištění ještě prozkoumam. Dík za tip! 30% sleva je pěkná

(v předchozím díle jsme poptávali dotaci)

Ještě je dobré zmínit, že už u poptávání úvěru je dobré vědět požadovanou konfiguraci auta, resp. jeho cenu, a tím pádem lze určit akontaci.

Dalším krokem je objednání Tesly. Je dobré si vyhlídnout nějakého oblíbeného Youtubera (nebo svého známého s Teslou), který se zabývá Teslou. U něj se pak najde referral odkaz (mohu poskytnout i můj 🙂 ), přes který se auto objedná. Důvodem je, že díky tomu Tesla nabídne nějaký bonus navíc. Aktuálně to je pokročilý samořídící systém na 3 měsíce zadarmo a prémiová konektivita na rok zadarmo.

Po nakonfigurování auta se odešle objednávka a uhradí 6 tis. Kč rezervační záloha. V této době je už dobré mít úvěr aspoň předjednaný, protože v Tesle chtějí do 48 hodin od objednávky vědět, jak a kdo bude auto financovat.

No a v tomto bodě se zatím nacházím. Banka by nyní měla začít vyřizovat žádost u NRB na schválení dotace, a pak budou následovat další kroky.

(pokračování příště)

    pro co nejlepší využití dotace je třeba zvolit výši úvěru 300k Kč a splátky na 12 měsíců, v takovém případě bance odevzdáte nejméně na úrocích...

      okoun Tak pochopitelně, to je to nejnižší povinné minimum. Někomu může ale přijít výhodnější si splátky rozložit na delší období a půjčit si více a ten přeplatek není zase tak hrozný. A další věc je ta, že třeba u ČS Leasing je vyřízení zdarma při splátkách aspoň na 48 měsíců, jinak jednorázový poplatek 10 tis. Kč za vyřízení.

        okoun hele za 4 roky přeplatim nějakých 60 tisíc. Při úvěru 549 tis. To není vůbec zlý.

        A když už teda, uhradim poplatek za předčasné splacení a mám doplaceno bez úroků :-) ten byl tuším 5000. Ale nejsu si teď jistý. Když to vezmu kolem a kolem, vratka DPH, dotace, to je přes 400 tis. Přidám 150, doplatim za 2 měsíce a mám přeplatek nula nula prd.

        Nehledejte problémy kde nejsou. Snad ten poplatek za doplaceni není větší 😃 neměl jsem v plánu to tak dělat, matně si něco takového z té smlouvy pamatuju 😁

          okoun Tak jako můžeš si to vzít třeba od RB. Tam poplatek za vyřízení nebyl, ale přeplatek na úrocích tam byl tuším o 20 tis. Kč vyšší, tak si vyber 🙂

          cmgn A když už teda, uhradim poplatek za předčasné splacení a mám doplaceno bez úroků :-)

          Tady tě asi zklamu. Předčasně sice splatit můžeš, ale tuším, že úroky musíš doplatit všechny. Na stopro si ale jistý nejsem.

          • cmgn replied to this.

            darklogic Je to možný.. já to doplácet stejně nechci. Radši ty peníze otočím jinde :-)

            zdeneksvarc Ani tomu, až VW jednou oznámí, že v Mladé Boleslavi bude vyrábět nějaké Xiaomi.

            Přesun Škodovky někam jinam opravdu někteří předpovídají, tak uvidíme. Je stejně paradox, jak rychle se ty karty s Čínou obrátily a místo toho, kdy Evropa vyráběla u nich, tak teď budou oni vyrábět u nás.

            zdeneksvarc
            Nic zvlastneho na tom nevidim. U vas uz od roku 2008 vyraba auta Hyundai a u nas Kia od roku 2006. Presun vyroby do EU sa deje kvoli clu. Tak ako napr. Skoda pre Cinu sa od roku 2007 vyraba v Cine.

              zdeneksvarc Nevim co myslis "okopavani kotniku", ale trh ztratili, protoze tam nejsou konkurence schopni. Proste Cinan si radeji koupi mistni BYD (nejlepe elektro). Skodovka tam nic takoveho a levneho nema...

              Stejne jako nikdy nebude mit dobre prodeje ve Vietnamu. Protoze marketing premejsli uplne blbe a nejspis v tom Vietnamu ani nebyli. K cemu je ve Vietnamu zacit nabizet Fabii, kdyz potrebujes na jejich silnice SUV. A diky jejich kupni sile nejake levne. Ale to ne nekdo na porade placne, ze by bylo hezke, kdyby to melo panoramatickou strechu a ty blbci to daji automaticky bez moznosti vyberu a samozrejme se o to zvedne cena.. Ale ty lidi to tam vubec nepotrebujou a tak by se dalo pokracovat.

                kybernet Nevim co myslis "okopavani kotniku"

                Postřeh s vietnamským trhem je trefný. Frčí tam mopedy a raptory. Ani jedno Škodovka nemá. I bez panoramatické střechy.

                  zdeneksvarc OK, tohle sice mohli udelat, ale tohle nezpusobilo pad Skoda Auto v Cine. Prodeje jim tam klesali uz predtim a to o dost.

                  2018 - 352 000 ks
                  2019 – 278 378 ks
                  2020 – 151 219 ks
                  2021 – 57 505 ks

                  Proste nemeli spravny vozovy park pro Cinu a tim spravny myslim elektrovozidla (BYD, NIO atd.). Ty tam byly a nejspis jeste jsou dost zvyhodnene a prodavali se ve velkem.

                    kybernet Dejme tomu. Co ale bránilo vyrábět tam Citigo-e, rozvinout tam R&D. Případně nějaký joint venture nebo jinak kapitálově prolnout jako Stellantis s Leapmotor? Odhaduje se, že Mercedes-Benz Group je ze značné části kapitálově čínský. Chápeme se. Tady regulérně běží zádržná agenda.

                      zdeneksvarc Marketing a dost utahnute moznosti od VW v Nemecku. Vzdyt zarizli i citigo-e v Evrope, tezko to budou vyrabet v Cine. Citigo-e se vyrabelo jenom kvuli splneni emisi.

                      📡 Telekomunikace.cz