Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)
- Upraveno
(v předchozím díle jsme poptávali dotaci)
Ještě je dobré zmínit, že už u poptávání úvěru je dobré vědět požadovanou konfiguraci auta, resp. jeho cenu, a tím pádem lze určit akontaci.
Dalším krokem je objednání Tesly. Je dobré si vyhlídnout nějakého oblíbeného Youtubera (nebo svého známého s Teslou), který se zabývá Teslou. U něj se pak najde referral odkaz (mohu poskytnout i můj ), přes který se auto objedná. Důvodem je, že díky tomu Tesla nabídne nějaký bonus navíc. Aktuálně to je pokročilý samořídící systém na 3 měsíce zadarmo a prémiová konektivita na rok zadarmo.
Po nakonfigurování auta se odešle objednávka a uhradí 6 tis. Kč rezervační záloha. V této době je už dobré mít úvěr aspoň předjednaný, protože v Tesle chtějí do 48 hodin od objednávky vědět, jak a kdo bude auto financovat.
No a v tomto bodě se zatím nacházím. Banka by nyní měla začít vyřizovat žádost u NRB na schválení dotace, a pak budou následovat další kroky.
(pokračování příště)
pro co nejlepší využití dotace je třeba zvolit výši úvěru 300k Kč a splátky na 12 měsíců, v takovém případě bance odevzdáte nejméně na úrocích...
okoun Tak pochopitelně, to je to nejnižší povinné minimum. Někomu může ale přijít výhodnější si splátky rozložit na delší období a půjčit si více a ten přeplatek není zase tak hrozný. A další věc je ta, že třeba u ČS Leasing je vyřízení zdarma při splátkách aspoň na 48 měsíců, jinak jednorázový poplatek 10 tis. Kč za vyřízení.
A když už teda, uhradim poplatek za předčasné splacení a mám doplaceno bez úroků :-) ten byl tuším 5000. Ale nejsu si teď jistý. Když to vezmu kolem a kolem, vratka DPH, dotace, to je přes 400 tis. Přidám 150, doplatim za 2 měsíce a mám přeplatek nula nula prd.
Nehledejte problémy kde nejsou. Snad ten poplatek za doplaceni není větší neměl jsem v plánu to tak dělat, matně si něco takového z té smlouvy pamatuju
okoun Tak jako můžeš si to vzít třeba od RB. Tam poplatek za vyřízení nebyl, ale přeplatek na úrocích tam byl tuším o 20 tis. Kč vyšší, tak si vyber
- Upraveno
cmgn A když už teda, uhradim poplatek za předčasné splacení a mám doplaceno bez úroků :-)
Tady tě asi zklamu. Předčasně sice splatit můžeš, ale tuším, že úroky musíš doplatit všechny. Na stopro si ale jistý nejsem.
- Upraveno
True strory z dnešního rána. Koukám na Abarth 695 z poza hrnku s kafem. Říkám si, vůbec nevadí, že se vyrábí v Polsku. Buďme rádi, že se vůbec ještě vyrábí. V tom na mě vyskočí dnešní článek na auto.cz:
Místo fiatů se v Polsku budou vyrábět elektromobily Leapmotor.
Ironie, kterou nevymyslíš
zdeneksvarc Ani tomu, až VW jednou oznámí, že v Mladé Boleslavi bude vyrábět nějaké Xiaomi.
Přesun Škodovky někam jinam opravdu někteří předpovídají, tak uvidíme. Je stejně paradox, jak rychle se ty karty s Čínou obrátily a místo toho, kdy Evropa vyráběla u nich, tak teď budou oni vyrábět u nás.
zdeneksvarc
Nic zvlastneho na tom nevidim. U vas uz od roku 2008 vyraba auta Hyundai a u nas Kia od roku 2006. Presun vyroby do EU sa deje kvoli clu. Tak ako napr. Skoda pre Cinu sa od roku 2007 vyraba v Cine.
- Upraveno
coitus Škodovka se z Číny musela vypakovat v důsledku okopávání čínských kotníků pražskými ratlíky. Teď s tím harampádím zkouší štěstí ve Vietnamu. U vás v Košicích čínské Volvo hezky modernizuje
zdeneksvarc Nevim co myslis "okopavani kotniku", ale trh ztratili, protoze tam nejsou konkurence schopni. Proste Cinan si radeji koupi mistni BYD (nejlepe elektro). Skodovka tam nic takoveho a levneho nema...
Stejne jako nikdy nebude mit dobre prodeje ve Vietnamu. Protoze marketing premejsli uplne blbe a nejspis v tom Vietnamu ani nebyli. K cemu je ve Vietnamu zacit nabizet Fabii, kdyz potrebujes na jejich silnice SUV. A diky jejich kupni sile nejake levne. Ale to ne nekdo na porade placne, ze by bylo hezke, kdyby to melo panoramatickou strechu a ty blbci to daji automaticky bez moznosti vyberu a samozrejme se o to zvedne cena.. Ale ty lidi to tam vubec nepotrebujou a tak by se dalo pokracovat.
kybernet Nevim co myslis "okopavani kotniku"
- https://www.info.cz/nazory/vysoka-cena-za-vystrcilovu-navstevu-je-v-podstate-jen-jeden-zpusob-jak-mohou-cinane-cesko-zasahnout
- To můžeme být rádi, že jsme nedopadli jak Litevci. Způsobů, jak nám to klucí z Číny můžou vrátit je víc než jen přes Škodovku, https://denikn.cz/793396/cina-blokuje-obchod-s-litvou-dalsi-na-rade-muze-byt-cesko-nasledky-by-mohly-byt-mnohem-horsi
Postřeh s vietnamským trhem je trefný. Frčí tam mopedy a raptory. Ani jedno Škodovka nemá. I bez panoramatické střechy.
zdeneksvarc OK, tohle sice mohli udelat, ale tohle nezpusobilo pad Skoda Auto v Cine. Prodeje jim tam klesali uz predtim a to o dost.
2018 - 352 000 ks
2019 – 278 378 ks
2020 – 151 219 ks
2021 – 57 505 ks
Proste nemeli spravny vozovy park pro Cinu a tim spravny myslim elektrovozidla (BYD, NIO atd.). Ty tam byly a nejspis jeste jsou dost zvyhodnene a prodavali se ve velkem.
- Upraveno
kybernet Dejme tomu. Co ale bránilo vyrábět tam Citigo-e, rozvinout tam R&D. Případně nějaký joint venture nebo jinak kapitálově prolnout jako Stellantis s Leapmotor? Odhaduje se, že Mercedes-Benz Group je ze značné části kapitálově čínský. Chápeme se. Tady regulérně běží zádržná agenda.
zdeneksvarc Marketing a dost utahnute moznosti od VW v Nemecku. Vzdyt zarizli i citigo-e v Evrope, tezko to budou vyrabet v Cine. Citigo-e se vyrabelo jenom kvuli splneni emisi.