• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

zdeneksvarc Ani tomu, až VW jednou oznámí, že v Mladé Boleslavi bude vyrábět nějaké Xiaomi.

Přesun Škodovky někam jinam opravdu někteří předpovídají, tak uvidíme. Je stejně paradox, jak rychle se ty karty s Čínou obrátily a místo toho, kdy Evropa vyráběla u nich, tak teď budou oni vyrábět u nás.

zdeneksvarc
Nic zvlastneho na tom nevidim. U vas uz od roku 2008 vyraba auta Hyundai a u nas Kia od roku 2006. Presun vyroby do EU sa deje kvoli clu. Tak ako napr. Skoda pre Cinu sa od roku 2007 vyraba v Cine.

    zdeneksvarc Nevim co myslis "okopavani kotniku", ale trh ztratili, protoze tam nejsou konkurence schopni. Proste Cinan si radeji koupi mistni BYD (nejlepe elektro). Skodovka tam nic takoveho a levneho nema...

    Stejne jako nikdy nebude mit dobre prodeje ve Vietnamu. Protoze marketing premejsli uplne blbe a nejspis v tom Vietnamu ani nebyli. K cemu je ve Vietnamu zacit nabizet Fabii, kdyz potrebujes na jejich silnice SUV. A diky jejich kupni sile nejake levne. Ale to ne nekdo na porade placne, ze by bylo hezke, kdyby to melo panoramatickou strechu a ty blbci to daji automaticky bez moznosti vyberu a samozrejme se o to zvedne cena.. Ale ty lidi to tam vubec nepotrebujou a tak by se dalo pokracovat.

      kybernet Nevim co myslis "okopavani kotniku"

      Postřeh s vietnamským trhem je trefný. Frčí tam mopedy a raptory. Ani jedno Škodovka nemá. I bez panoramatické střechy.

        zdeneksvarc OK, tohle sice mohli udelat, ale tohle nezpusobilo pad Skoda Auto v Cine. Prodeje jim tam klesali uz predtim a to o dost.

        2018 - 352 000 ks
        2019 – 278 378 ks
        2020 – 151 219 ks
        2021 – 57 505 ks

        Proste nemeli spravny vozovy park pro Cinu a tim spravny myslim elektrovozidla (BYD, NIO atd.). Ty tam byly a nejspis jeste jsou dost zvyhodnene a prodavali se ve velkem.

          kybernet Dejme tomu. Co ale bránilo vyrábět tam Citigo-e, rozvinout tam R&D. Případně nějaký joint venture nebo jinak kapitálově prolnout jako Stellantis s Leapmotor? Odhaduje se, že Mercedes-Benz Group je ze značné části kapitálově čínský. Chápeme se. Tady regulérně běží zádržná agenda.

            zdeneksvarc Marketing a dost utahnute moznosti od VW v Nemecku. Vzdyt zarizli i citigo-e v Evrope, tezko to budou vyrabet v Cine. Citigo-e se vyrabelo jenom kvuli splneni emisi.

            Anti-EV hnojomety budou v Evropě trolit minimálně do roku 2026/2027, než bude mít VW konkurenceschopnou platformu (Project Trinity). Nedá se nic dělat 😄

              VW by mal predovsetkym vyrobit lacne ludove EV strednej velkosti z dojazdom do max. 200km (v zime) bez velkeho skaredeho tabletu v strede. Ten software je tam aj tak na hovno kedze software im nejako nejde. Pri vozeni po meste nepotrebujem vediet kde a kedy dobit bateriu a ani navigaciu. Doma to kazdy pozna a v pripade nutnosti ma telefon a aplikaciu. Proste vozidlo pre obycajnych ludi na denno denne chodenie do prace na nakup, navstevu a samozrejme to musi byt v ludovej cene. 90% ludi aj tak denne nenajazdi viac ako 200km. Vo VW uz asi zabudli na com postavili svoju znacku.

              stouracpetr Google mi pravidelně ukazuje seznam článků podle toho, co si myslí, že mě zajímá. Autoforum.cz jsem ze seznamu webů musel odstranit, protože už jen stačily ty nadpisy, aby člověk věděl, že Autoforum.cz si nenechá ujít sebemenší příležitost, aby si kopl do všeho, co se týká elektromobility. Schválně si projeďte seznam článků za poslední třeba měsíc a zkuste si najít nějaký článek, který by se dotýkal elektromobility a nebylo to jen házení hnoje.

              ,,Toto dění vrhá to správné světlo na absurditu tvrzení o tom, jak bude brzy možné nabíjet elektromobily za pár minut. I kdyby to náhodou jednoho dne dovolily baterie a architektura vozu, ještě jsou tu kapacita sítě a vůbec dostatek elektrické energie.
              Když budete u jedné stanice takto dobíjet 8 aut, potřebujete už skoro 60 MW. A když po celé zemi budete dobíjet 1 000 aut, potřebujete 7,2 GW. Dle ČSÚ se instalovaný výkon všech elektráren v České republice hodnoty pohybuje okolo 21 GW. Chápete? Pouhých 1 000 naráz dobíjených aut „jen” rychlostí dolévání obyčejné nafty do nádrže by „vyžralo” víc než třetinu veškerého technicky dostupného výkonu všech elektráren v Česku ,,

              Jednoduchá matematika,nic víc. Moje Toyota Prius Plug-in hybrid je shodou okolností dovezena z Holandska. Dobíjím ji z vlastní FV.
              Co máte s tím hnojem?

                Stejně absurdní počty můžeme aplikovat na každou jednu uhlovodíkovou čerpací stanici. Každý jeden bankomat. Každého jednoho telekomunikačního operátora.

                Chápeme snad rozložení poptávky v čase. Chápeme snad obrovské rezervy v řízení distrubuční sítě. Chápeme snad, že poptávka elektrické energie může být kladná i záporná, stejně jako u internetové přípojky download a upload. Chápeme snad, že evropské jaderky se dostaví, až si papaláši vyřeší, kdo bude dodávat ideologicky nezávadný uran. Chápeme snad, že vozit si zadky na třicetiprocentní energetické výtěžnosti spalovacího motoru je prostě nesmysl. I bez započtení energie na těžbu, přesun a rafinaci.

                  stouracpetr Když budete u jedné stanice takto dobíjet 8 aut, potřebujete už skoro 60 MW.

                  Jak se dospělo k takovému výpočtu?

                  Přečtěte si článek.
                  Celá elektromobilita je jen další zelená větvička před nosem natvrdlého oslíka.

                    to je hodně špatný výpočet.

                    Rozložení v čase je krásná věc ale já chci jet zrovna teď.

                    stouracpetr Tak jsem se teda podíval, kde se vzal ten údaj. Už předpoklady výpočtu jsou špatné. Počítá se s akumulátorem o kapacitě 215 kWh. Přitom nyní běžně EV mají akumulátor okolo 70-80 kWh. Nepředpokládám, že by bylo cílem jej v budoucnu trojnásobně zvyšovat. Nabíjení během 2 minut je taky nějaký údaj, který je vycucaný z prstu, jen aby to vycházelo co nejhůře pro EV. Ještě se mi teda nastalo, že bych v areálu benzinky strávil jen 2 minuty. Musím tam přijet, vystát frontu před stojanem, natankovat, jít zaplatit, vystát frontu u kasy, zaplatit kartou vč. potvrzení PINu, a pak teprve mohu jít zpátky k autu a odjíždět.

                      📡 Telekomunikace.cz