• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

stouracpetr Google mi pravidelně ukazuje seznam článků podle toho, co si myslí, že mě zajímá. Autoforum.cz jsem ze seznamu webů musel odstranit, protože už jen stačily ty nadpisy, aby člověk věděl, že Autoforum.cz si nenechá ujít sebemenší příležitost, aby si kopl do všeho, co se týká elektromobility. Schválně si projeďte seznam článků za poslední třeba měsíc a zkuste si najít nějaký článek, který by se dotýkal elektromobility a nebylo to jen házení hnoje.

,,Toto dění vrhá to správné světlo na absurditu tvrzení o tom, jak bude brzy možné nabíjet elektromobily za pár minut. I kdyby to náhodou jednoho dne dovolily baterie a architektura vozu, ještě jsou tu kapacita sítě a vůbec dostatek elektrické energie.
Když budete u jedné stanice takto dobíjet 8 aut, potřebujete už skoro 60 MW. A když po celé zemi budete dobíjet 1 000 aut, potřebujete 7,2 GW. Dle ČSÚ se instalovaný výkon všech elektráren v České republice hodnoty pohybuje okolo 21 GW. Chápete? Pouhých 1 000 naráz dobíjených aut „jen” rychlostí dolévání obyčejné nafty do nádrže by „vyžralo” víc než třetinu veškerého technicky dostupného výkonu všech elektráren v Česku ,,

Jednoduchá matematika,nic víc. Moje Toyota Prius Plug-in hybrid je shodou okolností dovezena z Holandska. Dobíjím ji z vlastní FV.
Co máte s tím hnojem?

    Stejně absurdní počty můžeme aplikovat na každou jednu uhlovodíkovou čerpací stanici. Každý jeden bankomat. Každého jednoho telekomunikačního operátora.

    Chápeme snad rozložení poptávky v čase. Chápeme snad obrovské rezervy v řízení distrubuční sítě. Chápeme snad, že poptávka elektrické energie může být kladná i záporná, stejně jako u internetové přípojky download a upload. Chápeme snad, že evropské jaderky se dostaví, až si papaláši vyřeší, kdo bude dodávat ideologicky nezávadný uran. Chápeme snad, že vozit si zadky na třicetiprocentní energetické výtěžnosti spalovacího motoru je prostě nesmysl. I bez započtení energie na těžbu, přesun a rafinaci.

      stouracpetr Když budete u jedné stanice takto dobíjet 8 aut, potřebujete už skoro 60 MW.

      Jak se dospělo k takovému výpočtu?

      Přečtěte si článek.
      Celá elektromobilita je jen další zelená větvička před nosem natvrdlého oslíka.

        to je hodně špatný výpočet.

        Rozložení v čase je krásná věc ale já chci jet zrovna teď.

        stouracpetr Tak jsem se teda podíval, kde se vzal ten údaj. Už předpoklady výpočtu jsou špatné. Počítá se s akumulátorem o kapacitě 215 kWh. Přitom nyní běžně EV mají akumulátor okolo 70-80 kWh. Nepředpokládám, že by bylo cílem jej v budoucnu trojnásobně zvyšovat. Nabíjení během 2 minut je taky nějaký údaj, který je vycucaný z prstu, jen aby to vycházelo co nejhůře pro EV. Ještě se mi teda nastalo, že bych v areálu benzinky strávil jen 2 minuty. Musím tam přijet, vystát frontu před stojanem, natankovat, jít zaplatit, vystát frontu u kasy, zaplatit kartou vč. potvrzení PINu, a pak teprve mohu jít zpátky k autu a odjíždět.

          darklogic ano 2 minuty sou fakt malo max. 10 uz je realnejsí. Dale za 10 min nenabiju auto na dalsich 600km na ceste aniz bych musel zase nekde na stojan...

            darklogic Záleží v jak velkém městě bydlíš. U nás 10tis obyvatel. Přijedu k samoobslužné - většinou jsem tam sám. Zaplatím kartou u stojanu a rovnou tankuji. Do 5min odjíždím...

            Nedá mi to nepřispět. Vlastním 4 elektromibily (1x TESLA Y, 1x MB EQA, 2x EV dodávka) a - a to zdůrazňuji - pro naše potřeby na mobilitu je EV ideální volba. Dodávkami které mají dojezd cca 150 km a nemají rychlé DC nabíjení se jezdí na servisy/výstavbu - dle zkušenosti tyto stačí dobít 1x až 2x týdně, osobáky 1x týdně. To je má zkušenost po cca ročním fungování firny s EV.
            Jediný problém je s cestováním mimo ČR, ale ruku na srdce kolikrát ročně tam jedete? A když tam už jedete tak např. severní Itálii dojedu s dvěmi zastávkami na chargeru cca 30 min - hranice ČR a GarmischPatekirchen. Opravdu někdo z vás to jedete na jeden zátah? Já kdysi ano (mladý a blbý), ale teď už rozhodně ne.
            Dobíjení - dobíjíme mimo pracovní dobu do druhého dne. Nemáme problém.

              darklogic Tak logicky, dezinfo lze poznat obvykle velice snadno, a to nejen co se týče EV. Bohužel většina lidí co to čte nad tím vůbec nepřemýšlí...

              be like: Spalovací motor spotřebuje na trase Praha - Ostrava kyslíku, jako člověk za celý život. Denně tam projede tisíce aut, celkem za rok 10 milionů. Takže už jsme všichni mrtví, protože nám spálili vzduch. Fyjalo OCTUP!!! 😃

              kozlicek Mně šlo o to, že ten článek si cucá z prstu nějaké nesmyslné předpoklady, na základě kterých pak samozřejmě vycházejí nesmyslné výpočty.

                eagle005
                Super, ale pokud budu nabíjet přes noc na firmě, znamená to pro mě další auto do rodiny na dojíždění do práce a to se mi musí projevit ve mzdě, nebo tam nemůžu zůstat. Lepší by bylo mít možnost nabíjet el auto doma z fve za cenu tržní. Je ale možné vůbec služební auto nabíjet za peníze mimo stanice k tomu určené? Neřešil jste někdo jak tohle vyřešit s finančákem? I kdybych dával v létě ten proud zdarma, tak lze to vůbec? Nebude se pak finančák divit, že půl roku jezdí firma zdarma a půl za peníze? Protože kolik firem nechává flotilu na firmě a kolik má techniky stále připravené se svým služebním autem. Někdy se může vyplácet i to, že daný člověk nejede 30km do práce, ale rovnou ve své lokalitě na servis. Nehledě na příslužby a výjezdy mimo pracovní dobu.

                To že pak na planetě nejezdí další auto co celý den jen čeká je další věc proč mi nedává smysl flotila na firmě přes noc. Osobně jsem schopen každý den od května do září vysypat klidně 25kWh z mé aku do auta, ale muselo by být kam, ale hold není.

                  dagus proč by to možné nebylo, skoro každý wall box má counter spotřeby takže si ti normálně potom jen bez marže (nemáš licenci na prodej elektřiny) přefakturuješ z domácí přípojky na fakturu firmy, ale pozor přijde se o DPH 🙁 naštěstí u těch nočních spotovejch cen je DPH nula nula prdlačky...
                  zdarma bych to ale rozhodně nedělal, zbytečně tak budeš akorát platit daně a nedáš si to do nákladů...

                    zdeneksvarc je jen smutné, že oni raději budou vynakládat docela solidní finanční prostředky na anti kampaň než aby konečně pořádně makali na nových autech 🙁
                    například ty jejich infotainmenty jsou fakt k smíchu, to už lépe funguje čínskej mobil s androidem za 1000 Kč 🙂

                    okoun a viděl jsi, že na to nějaká firma přistoupila? Ono se bude zase hůř kontrolovat, aby firmu někdo neokrádal. Prodej bez zisku znamená mít tedy evidenci nákupu. Když je ale energie z vlastní FVE, tak jaká je prodejní cena? Cena na spotu? Cena na fixu domácnosti, nebo nějak vypočítána cena z ceny fve?

                      dagus účtuji jako za cenu normálního GRIDu

                        📡 Telekomunikace.cz