- Upraveno
to je hodně špatný výpočet.
Rozložení v čase je krásná věc ale já chci jet zrovna teď.
to je hodně špatný výpočet.
Rozložení v čase je krásná věc ale já chci jet zrovna teď.
stouracpetr Tak jsem se teda podíval, kde se vzal ten údaj. Už předpoklady výpočtu jsou špatné. Počítá se s akumulátorem o kapacitě 215 kWh. Přitom nyní běžně EV mají akumulátor okolo 70-80 kWh. Nepředpokládám, že by bylo cílem jej v budoucnu trojnásobně zvyšovat. Nabíjení během 2 minut je taky nějaký údaj, který je vycucaný z prstu, jen aby to vycházelo co nejhůře pro EV. Ještě se mi teda nastalo, že bych v areálu benzinky strávil jen 2 minuty. Musím tam přijet, vystát frontu před stojanem, natankovat, jít zaplatit, vystát frontu u kasy, zaplatit kartou vč. potvrzení PINu, a pak teprve mohu jít zpátky k autu a odjíždět.
Nedá mi to nepřispět. Vlastním 4 elektromibily (1x TESLA Y, 1x MB EQA, 2x EV dodávka) a - a to zdůrazňuji - pro naše potřeby na mobilitu je EV ideální volba. Dodávkami které mají dojezd cca 150 km a nemají rychlé DC nabíjení se jezdí na servisy/výstavbu - dle zkušenosti tyto stačí dobít 1x až 2x týdně, osobáky 1x týdně. To je má zkušenost po cca ročním fungování firny s EV.
Jediný problém je s cestováním mimo ČR, ale ruku na srdce kolikrát ročně tam jedete? A když tam už jedete tak např. severní Itálii dojedu s dvěmi zastávkami na chargeru cca 30 min - hranice ČR a GarmischPatekirchen. Opravdu někdo z vás to jedete na jeden zátah? Já kdysi ano (mladý a blbý), ale teď už rozhodně ne.
Dobíjení - dobíjíme mimo pracovní dobu do druhého dne. Nemáme problém.
be like: Spalovací motor spotřebuje na trase Praha - Ostrava kyslíku, jako člověk za celý život. Denně tam projede tisíce aut, celkem za rok 10 milionů. Takže už jsme všichni mrtví, protože nám spálili vzduch. Fyjalo OCTUP!!!
kozlicek Mně šlo o to, že ten článek si cucá z prstu nějaké nesmyslné předpoklady, na základě kterých pak samozřejmě vycházejí nesmyslné výpočty.
eagle005
Super, ale pokud budu nabíjet přes noc na firmě, znamená to pro mě další auto do rodiny na dojíždění do práce a to se mi musí projevit ve mzdě, nebo tam nemůžu zůstat. Lepší by bylo mít možnost nabíjet el auto doma z fve za cenu tržní. Je ale možné vůbec služební auto nabíjet za peníze mimo stanice k tomu určené? Neřešil jste někdo jak tohle vyřešit s finančákem? I kdybych dával v létě ten proud zdarma, tak lze to vůbec? Nebude se pak finančák divit, že půl roku jezdí firma zdarma a půl za peníze? Protože kolik firem nechává flotilu na firmě a kolik má techniky stále připravené se svým služebním autem. Někdy se může vyplácet i to, že daný člověk nejede 30km do práce, ale rovnou ve své lokalitě na servis. Nehledě na příslužby a výjezdy mimo pracovní dobu.
To že pak na planetě nejezdí další auto co celý den jen čeká je další věc proč mi nedává smysl flotila na firmě přes noc. Osobně jsem schopen každý den od května do září vysypat klidně 25kWh z mé aku do auta, ale muselo by být kam, ale hold není.
dagus proč by to možné nebylo, skoro každý wall box má counter spotřeby takže si ti normálně potom jen bez marže (nemáš licenci na prodej elektřiny) přefakturuješ z domácí přípojky na fakturu firmy, ale pozor přijde se o DPH naštěstí u těch nočních spotovejch cen je DPH nula nula prdlačky...
zdarma bych to ale rozhodně nedělal, zbytečně tak budeš akorát platit daně a nedáš si to do nákladů...
zdeneksvarc je jen smutné, že oni raději budou vynakládat docela solidní finanční prostředky na anti kampaň než aby konečně pořádně makali na nových autech
například ty jejich infotainmenty jsou fakt k smíchu, to už lépe funguje čínskej mobil s androidem za 1000 Kč
okoun a viděl jsi, že na to nějaká firma přistoupila? Ono se bude zase hůř kontrolovat, aby firmu někdo neokrádal. Prodej bez zisku znamená mít tedy evidenci nákupu. Když je ale energie z vlastní FVE, tak jaká je prodejní cena? Cena na spotu? Cena na fixu domácnosti, nebo nějak vypočítána cena z ceny fve?
dagus já jedu spot, mám všechno udělané pomocí HA, tedy HA říká aktuální cenu spotu a k tomu mám hodnoty z wall boxu kolik tu danou hodinu si sosal ze sítě, mám vypočítaný přebytkový proud i proud, který to dotahuje třeba z gridu, autentifikace není, pač je jen jedno auto a jeden wall box
celý systém i s wall boxem je na victronu
zdeneksvarc Ale ona 30 procentní účinnost není vůbec problém. Třeba mě 30 procentní využití mojí postele taky vůbec nevadí a už vůbec necílím na to, abych jí využíval ze 100 procent. Fosilní paliva nejsou problém, problém jsou jiné odpadní látky než je CO2, tedy NOx, drobné částice, síra, polyuhlovodíky. To se dá ale řešit, například lihem, methanolem a jinými syntetckými palivy bez příměsí. Mluví se o uhlíkové stopě a nikdo si neuvědomuje, že CO2 je nezbytnou součástí fotosyntézy a čim více ho v přírodě je, tím rychlejší je i fotosynéza. Náš ekologický systém je na tomhle založený, že pod určitou úroveň CO2 se fotosyntéza spomaluje a mám li být vysloveně odporný, tak zvýšenou hladinu CO2 chlorochromatické organismy hravě dohání vyšší vegetativní funkcí za účasti slunečního záření - ano roste to rychleji, rychleji to kultivuje půdu atd. Daleko horší je dle mého pokrytectví, kdy radostně naskáčeme do el. aut, ale jediný důsledek, který to bude mít, bude to, že můj výfuk bude v Opatovicích, Počeradech, Chvaleticích, Tušimicích a podobně.. Žádná z tepelných el. se nevystavěla po revoluci kromě Počerad II. a Vřesové. Fotovoltaika na střeše není řešení od listopadu do dubna a i teď nevyrobím přes den kdy jsem v řiti víc než 50kWh energie, takže taky netáhlo.. Jadernou energetiku dnes z 80 procent obsahuje izotopy nesvobody a Evropa dneska už ani tu jadernou elektrárnu postavit neumí. Hrajeme si na elévy evropské kultury, ale přitom nám ve stáji tak maximálně výhledově řehtá kobyla s potahem.
Možná to bude ještě jinak. Něco se pokazilo!
Naprostá katastrofa. Odbyt Tesly se výrazně propadl, investorům to bude vysvětlovat jen těžko
https://byznys.hn.cz/c1-67309910-naprosta-katastrofa-odbyt-tesly-se-vyrazne-propadl-a-investorum-to-bude-vysvetlovat-jen-tezko
stouracpetr I kdyby to náhodou jednoho dne dovolily baterie a architektura vozu, ještě jsou tu kapacita sítě a vůbec dostatek elektrické energie.
Tak snad jednoho dne je napadne k těm rychlonabíječkám to zěmě zakopat baterky jako mají benzinky nádrže a budou se celou noc nabíjet když pro tu elektriku není v noci využití.
📡 Telekomunikace.cz