Evropskému automotive jde o život. To nejsou jenom automobilky, ale celý komplex subdodavatelů, kteří tvoří klidně 80% hmoty i softwaru každého vozu. Trestuhodně zaspali nástup čínské konkurence a Tesly. Co jiného jim teď zbývá, než podporovat mediální hnojomety proti elektromobilitě. Je to ostuda pro evropský automobilový průmysl tohle.
Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)
Tak uplne by som ten EU automotive - VW neodsudzoval. Pokial si teda videl/skusal ID.7
- Upraveno
Lacne cinske battery packy uz sem tam ukazuju svoje prednosti Ono je rozdiel porovnavat elektro za 50k ..a elektro pod 30. To je ako keby ste zrovnavali tplink s ciscom. Ja stale drzim varovny prst pred lacnymi elektro srandami! Budu problemy..... Inak pre tych co na to maju je tesla jasna volba pokial teda nerobite extremne najazdy. Ak ste zmiereny s cenou servisu alebo po zaruke hned predate....
Takže všechno je jedna dezinformační kampaň? Všichni lžou? Volkswagen to neřekl? Taky lže?
Volkswagen kassiert seine ambitionierten Elektroauto-Pläne
Der Absatz von Elektroautos ist in der Krise, die Branche sucht nach Lösungen. Volkswagen beendet jetzt seinen bisherigen Ansatz.
https://finanzmarktwelt.de/volkswagen-kassiert-elektroauto-plaene-310391/
Já se nepřu jestli je elektromobil špatný a nebo skvělý. Uměle ideologicky - politicky technologie se zavádět nedají. Dost často to pak dopadá špatně a nebo ještě více špatně. Momentálně jsme toho svědky, jak to dopadá.
kamilj Uměle ideologicky - politicky technologie se zavádět nedají.
Chápeš, že se tady bavíš s lidmi, kteří elektromobil mají a každodenně používají? Koupě EV bylo racionální rozhodnutí nepodmíněné žádnou dotací. Další rodinné auto bude opět Tesla. Nebo jiné EV, pokud bude aspoň tak dobré, jako Tesla
coitus ID.7 jsem nezkoušel, ale ID.Buzz ano. Mám k tomu několik výhrad, které se dají v dalších generacích řešit. Nejzásadnější výhrada je proti nucení do pravidelných garančních prohlídek. Tohle Tesla nemá a VW také mít nemusí, pokud najde dealerům jiný zdroj obživy.
Ano, doufal jsem, že se bavím s lidmi co každodenně EV používají, ale netušil jsem, že když se argumentačně zdůvodní něco proti EV je okamžitě druhou stranou označeno za dezinformaci, hnojomet apd.
Vidím, že se vydal na cestu Otakara Foltýna. Přeji ti hodně "zelených" kilometrů.
Nejzásadnější výhrada je proti nucení do pravidelných garančních prohlídek. Tohle Tesla nemá a VW také mít nemusí,
Predpokladam ze nemas ziadne koncernove auto. Ja mam doma 4 (vw/audi). Kedze boli kupovane ako nove vsetky garancne prehliadky pocas zaruky su v cene auta. Prave tuto sluzbu pokladam za velice dobru a obmedzuje ma to len v tom ze rano zanesiem auto do servisu a poobede si ho vyzdvihnem. Auto si odnasam umyte, kompletne zaktualizovane software, skontrolovane vsetky tekutiny, proste vsetko az po baterku v dialkovom ovladaci. Po zaruke mozes ist do akeho servisu chces. Aky je s tym vlastne problem?
- Upraveno
coitus to je výhoda někam jezdit a mít den v háji? to bych tedy snad neřekl
a zdarma? starý kule zdarma, máte to předplacené v té drahé marži toho koncernovského autíčka
moderní auta jako je třeba Tesla má prohlídku online a to v případě že se něco stane, proč po několika km někam jezdit? to tam musí dávat nějakou vazelínu do maznic či co?
coitus Poslední sedm vozů bylo Stellantis/FCA. Tam se garančky platily. Vyjma jednoho nejmenovaného z Maranella, která má garančky v ceně. Ale jednalo se o spalováky, takže s tím nemám problém. Off-line spalovák na kontroly musí. Minimálně k vůli provozním kapalinám. Pokud má VW garančky bezplatné, tak je to pro mě novinka a chválím.
zdeneksvarc
Tuto sluzbu ponuka dokonca aj skoda
https://www.skoda-auto.sk/ponuka/5-rocny-servis
Naviac mam u VW,Audi aj garanciu mobility (mozno aj skoda)
https://www.vw.sk/servis-prislusenstvo/servis/servisne-sluzby/garancia-mobility
to je výhoda někam jezdit a mít den v háji? to bych tedy snad neřekl
No ved pre toto si Teslu nekupim. Autorizovany servis je Praha, Viedeň, Budapešť a to je ako hovoris min. jeden cely den. Servis VW,Audi mam 20km a zaniest a ist pre auto je hodinka.
Prehliadka online? prepac ale to su v tej Tesle vsade kamery ktore kontroluju stav jednotlivych mechanickych prvkov? Silne o tom pochybujem ked nevedia ani zlicovat prvky karoserie.
- Upraveno
coitus Když ono na té Tesle je toho podstatně míň co se může rozbít a údržba tak není tak často potřeba. Radši pojedu jednou za x let na servis trochu dál než to řešit každoročně. Tak jako tak je to zabitý den.
Přijde mi, že stejně jako mnozí další jen stále hledáš argumenty pro obhajobu názoru že je elektromobilita nesmysl. Nejhorší je, že tento narativ šíří 90 % webů, které ať už přímo nebo nepřímo financuje automobilková a ropná lobby. Opakovaná lež se stává pravdou, bohužel.
Jestli někde získávat info o elektromobilech, pak ideálně přímo od jejich dlouhodobých majitelů, kterých i zde na fóru několik je. A nevšiml jsem si, že by byli svým rozhodnutím zklamáni, spíš naopak.
- Upraveno
Chlapci ...o udržbe tesly sa budeme bavit za 10 rokov dobre? Ste to zase presunuli k 5% obyvatelstva ktore ma na to aby si kazdych 5 rokov kupili nové auto. Ale ostatných 95% na to nemá...a tak majú priemerne 10+ rokov stare auta.
Minulý mesiac sme robili udržbu vzduchového podvozku pre Teslu z roku 2019. Tá cena je asi 2x vyššia oproti konvenčnému vozidlu. A to sa tlmičové jednotky "opravovali" a nekupovali nové, to by majitela porazilo. Ten servis nebude sranda.... Ale kto na to má, no problem.
midnight_man Teď je cena taková jaká je, není to zatím pro každého. Za 10 let bude troufám si říct situace jiná.
Co se týče baterek, s nástupem LiFePO4 a dalších nových technologií šla životnost oproti Li-ion rapidně nahoru, takže myslím, že by neměl být problém, aby při menším nájezdu daly celou životnost toho auta, někde k 15-20 letům.
Tak i Li-ion prošly vývojem a dnešní BMS nedovolí baterce jakkoliv ublížit. Vybijecí proudy, nabíjecí křivka, teplotní křivky a koeficienty. Moderní Li-ion by měla mít po 10 letech 80% původní kapacity.
Takže pokud si dnes koupím Teslu, tak očekávám že za 10 let si do 150 000 Kč budu moct koupit novou baterii a ještě s vyšší kapacitou. Nepočítám že to bude dělat přímo Tesla ale nějaký specialista na EV. Podívejte se vývoj okolo BMW i3. Od 64Ah při začátku výroby po 120Ah při konci.
Ja som na batt nepovedal ani slovo hovorím o konvenčnom bežnom servise, ktorý je zatial extremne drahy. Aj taká výmena pyropoistky batérie, ktorá svieti už na každej staršej tesle nie je celkom lacná záležitosť. A navyše...pokiaľ sme v meste pár servisov, ktoré si vôbec trúfnu také auto vziať, prečo by to mali robiť za 50€/ hod? Určite to ale zlacnie.....no nie na cenu konvenčného auta.