• Ostatní
  • Elektromobilní polemika (Bylo: Huawei se vrátil do Evropy)

Rozumím tomu správně, že výrobci Toyota, Mazda a Subaru zatím nic nepochopily. Nepochopily, že za pár let budou jejich nové výrobky jak tlačítková NOKIA? Jeden z největších výrobců aut ve světě to vidí zpátečnicky. Zajímavé.

    kamilj šmankote zdá se mi, že nic nepochopili, prostě elektromobil je auto, které je dobré ve všem a vůbec teď neřeším ty proklaté emise, prostě jízda v EV vás baví a nadchne, už nechcete zpět do spalováku až tohle spousta lidí pochopí tak budou chtít EV ale ne kvůli emisím to fakt ne 🙂
    už teď přesně víme že ty baterie drží 300 000km v pohodě s SOH do 70% tak o čem je furt řeč, to že je tu u nás v ČR nepsané pravidlo, že auta jsou na silnici běžně s 300 000km+ (smetiště německa) beru jako jednu velkou ostudu 🙁

    Oficiální stanovisko korporace odráží záměr, který je korporaci dovoleno realizovat. Někdy je dovoleno realizovat racionální záměr (Tesla, Apple). Jindy je dovoleno realizovat neracionální záměr (Toyota, Nokia). Podle toho, jak je třeba posunout figurky na globální šachovnici.

    kamilj Na světě je dost zaostalých míst, kde není prakticky žádná infrastruktura pro EV a zřejmě v nejbližší době ani nebude, takže provozovat benziňák/nafťák je jediná volba. Třeba budou cílit právě na tyto trhy.

      Přesně tam cílí. Mimo Evropu je o dost složitější natankovat naftu do auta, téměř všechno tam jezdí na benzín. A co víc hodně z toho je právě Toyota, takže to je ze strany Toyoty celkem logický krok.

      darklogic

      BINGO. Jasně, někomu se obchodní dostupnost rozšíří (udrží) a někomu se smrskne (opustí). Pak ty automobilky rozumně (strategicky) rozvíjí nové schopnosti spalovacího motoru.

        kamilj Znovu opakuju, automotive není jen o motoru. Skrz stromy nevidíš les. Osobní spalováky nebudou schopné konkurovat EV. To je velmi blízká realita, pokud půjde vývoj tímto tempem.

        Od května vnímám, že v Evropě zatáhly výrobci aut za ruční brzdu elektromobility.

        8.5.2024 Zákaz spalovacích motorů v EU oslabuje. Němci začínají otáčet
        https://www.peak.cz/zakaz-spalovacich-motoru-v-eu-oslabuje-nemci-zacinaji-otacet/42144/

        9.5.2024 VW přiznal, že zájem o elektromobily klesá, spásu vidí v technologii, kterou před pěti léty odpískal
        https://www.autoforum.cz/predstaveni/vw-priznal-ze-zajem-o-elektromobily-klesa-a-spasu-vidi-v-technologii-kterou-pred-peti-lety-odpiskal/

        10.5.2024 Sen o elektromobilitě se rozpadá: Ford začíná mluvit o přežití spalováků
        https://www.auto.cz/sen-o-elektromobilite-se-rozpada-ford-zacina-mluvit-o-preziti-spalovaku-152493

        14.5.2024 Mercedes-Benz vykročil z davu a změnil názor na elektromobily. Proti proudu projde největší změnou ve své historii
        https://www.autozive.cz/mercedes-zmenil-nazor-na-elektromobily/

        16.5.2024 Elektromobily jsou provozně jasně nejdražší auta, říká rozsáhlá studie ADACu, dojíždí na stále opomíjený faktor
        https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/elektromobily-jsou-provozne-jasne-nejdrazsi-auta-rika-rozsahla-studie-adacu-dojizdi-na-porad-opomijeny-faktor/

          Ropná lobby ma krce a trase sa pred buducnostou. Nedavno to jeden moj znamy prirovnal k plochym televizorom. Pametate ako hnusny obraz mal ten prvy philips za 600k korun co vsade reklamovali? Ked som videl obraz z plocheho tv tiez som si povedal ze tadial cesta nevedie a sony trinitron nic neprekona. Nech sa prihlasi niekto kto ma dnes doma este klasicky televizor.

          kamilj no jo no autoforum a autolzive 🙂
          víte já si nepamatuji tak negativní kampaň na cokoli co bylo nového, třeba dotykové telefony, placaté televize, tablety,....
          logicky pokud furt do těch lidí hučíte jak ta auta s elektromotorem jsou špatná a jak ta baterka vydrží ty tři magické roky tak je jasné že ten prodej moc nahoru nepůjde a cesta bude dost složitá.
          když vidím v reálu ty reakce lidí když si sednou za volant EV a potom řeknou že si to všechno představoval jinak mi prostě stačí jako důkaz o tom co se tu děje 🙂
          lidé si vlastně kupují EV na základě zkušeností od někoho kdo EV má a třeba mu to půjčil do ruky, rozhodně si nikdo nejde koupit EV na základě toho že si někde o tom přečetl či viděl reklamu.

            okoun Tak ty články jsou samozřejmně placené propagace ropné a VW lobby. Regulérní dezinfo. Bohužel, někteří tyto lživé negativní reklamy čtou a vnímají jako holá fakta.

              Evropskému automotive jde o život. To nejsou jenom automobilky, ale celý komplex subdodavatelů, kteří tvoří klidně 80% hmoty i softwaru každého vozu. Trestuhodně zaspali nástup čínské konkurence a Tesly. Co jiného jim teď zbývá, než podporovat mediální hnojomety proti elektromobilitě. Je to ostuda pro evropský automobilový průmysl tohle.

              Tak uplne by som ten EU automotive - VW neodsudzoval. Pokial si teda videl/skusal ID.7

                Lacne cinske battery packy uz sem tam ukazuju svoje prednosti 🙂 Ono je rozdiel porovnavat elektro za 50k ..a elektro pod 30. To je ako keby ste zrovnavali tplink s ciscom. Ja stale drzim varovny prst pred lacnymi elektro srandami! Budu problemy..... Inak pre tych co na to maju je tesla jasna volba pokial teda nerobite extremne najazdy. Ak ste zmiereny s cenou servisu alebo po zaruke hned predate....

                jcltm

                Takže všechno je jedna dezinformační kampaň? Všichni lžou? Volkswagen to neřekl? Taky lže?

                Volkswagen kassiert seine ambitionierten Elektroauto-Pläne
                Der Absatz von Elektroautos ist in der Krise, die Branche sucht nach Lösungen. Volkswagen beendet jetzt seinen bisherigen Ansatz.
                https://finanzmarktwelt.de/volkswagen-kassiert-elektroauto-plaene-310391/

                Já se nepřu jestli je elektromobil špatný a nebo skvělý. Uměle ideologicky - politicky technologie se zavádět nedají. Dost často to pak dopadá špatně a nebo ještě více špatně. Momentálně jsme toho svědky, jak to dopadá.

                  kamilj Uměle ideologicky - politicky technologie se zavádět nedají.

                  Chápeš, že se tady bavíš s lidmi, kteří elektromobil mají a každodenně používají? 😄 Koupě EV bylo racionální rozhodnutí nepodmíněné žádnou dotací. Další rodinné auto bude opět Tesla. Nebo jiné EV, pokud bude aspoň tak dobré, jako Tesla 👏

                    coitus ID.7 jsem nezkoušel, ale ID.Buzz ano. Mám k tomu několik výhrad, které se dají v dalších generacích řešit. Nejzásadnější výhrada je proti nucení do pravidelných garančních prohlídek. Tohle Tesla nemá a VW také mít nemusí, pokud najde dealerům jiný zdroj obživy.

                      kamilj jen by mě zajímalo co je na tom ta ideologie?

                      zdeneksvarc

                      Ano, doufal jsem, že se bavím s lidmi co každodenně EV používají, ale netušil jsem, že když se argumentačně zdůvodní něco proti EV je okamžitě druhou stranou označeno za dezinformaci, hnojomet apd.
                      Vidím, že se vydal na cestu Otakara Foltýna. 👏 Přeji ti hodně "zelených" kilometrů. 💚👍

                      zdeneksvarc

                      Nejzásadnější výhrada je proti nucení do pravidelných garančních prohlídek. Tohle Tesla nemá a VW také mít nemusí,

                      Predpokladam ze nemas ziadne koncernove auto. Ja mam doma 4 (vw/audi). Kedze boli kupovane ako nove vsetky garancne prehliadky pocas zaruky su v cene auta. Prave tuto sluzbu pokladam za velice dobru a obmedzuje ma to len v tom ze rano zanesiem auto do servisu a poobede si ho vyzdvihnem. Auto si odnasam umyte, kompletne zaktualizovane software, skontrolovane vsetky tekutiny, proste vsetko az po baterku v dialkovom ovladaci. Po zaruke mozes ist do akeho servisu chces. Aky je s tym vlastne problem?

                        📡 Telekomunikace.cz