- Upraveno
Alebo vymen operatora kde to funguje ... (:
Ten link inde co som ti poslal tak u orange to funguje normalne
Alebo vymen operatora kde to funguje ... (:
Ten link inde co som ti poslal tak u orange to funguje normalne
nemusis sa chodit vypytovat, ja ti ten voip na prijem volani kludne spravim, a ked nebude vela zbytocnych otazok tak aj zadarmo..
googler2 diky, ale ja sa o to radsej pokusim sam a ked nic ine, tak sa aspon nieco priucim. Inymy slovami radsej sa pytam / zistujem ako mam nieco spravit ako by som sa mal len na niekoho pozerat
to je velmi chvalihodne. ak dojdes na hranicu toho co este dokaze spravit uzivatel a budes potrebovat nieco co uz musi spravit poskytovatel telefonnych sluzieb (voip), tak sa kludne ozvi
Taky existují GSM zesilovače, hodíš anténu za okno a druhou do bytu kde není signál, ovšem nemám s tím zkušenost.
Prostě najdi si takového VoIP providera kde platíš pouze jak voláš ty (z toho čísla ven) a kde nebudou měsíční poplatky, něco na SK určitě je ne?
soban Ano o GSM repeateroch viem, sice nemam osobnu skusenost ale z toho co som pocul vraj to nie je uplne legalne a ze vraj sa stava aj to ze to relativne vyrazne ubera signal okoliu (susedom), ktori by mohli zbytocne robit problemy. A pocul / cital som este jedno negativum (aj ked si uvedomujem ze to je na polemiku) ze zosilovace tohto typu mozu prinasat potencialne zdravotne rizika.
Su aj SK VOIPy bez pausalnych poplatkov len za volania, Uvidim, zatial to skusim "postavit" sam viac menej zo zvedavosti a ked sa mi to podari budem hladat riesenie ako "obist" alebo minimalizovat poplatky za prenajom cisla apod. a ak sa to podari, tak potom uz iba nastavim presmerovanie prichadzajucich hovorov na O2 na VOIP cislo a volat z VOIP ked budem bez signalu,
Asi niektori z Vas budu argumentovat ze sa neoplati / nie je efektivne z pohladu koncovych cien fungujucich VOIP sluzieb, "vymyslat" a stracat cas nejakym self hostom VoIP, ale mne nevadi to vyskusat. Mozno ked sa do toho pusim tak zistim ze to nepojde alebo je to kravina, ale mozno sa mi to podari relativne zmysluplne rozchodit, uvidime...
googler2 aha, mozno narazas na nieco s cim budu v kazdom pripade spojene poplatky (tel cislo apod.) ak k tomu nenajdem free alternativu alebo ak cena toho nebude velmi nizka tak sa na to asi vykaslem
dam ti to uplne polopate - ako poskytovatel telefonnych sluzieb ti viem spravit SIP konto aj s telefonny cislom na prijem hovorov, ked mam dobru naladu tak aj zadarmo. konto si strcis do mobilu do nejakeho SIP klienta, na to cislo si presmerujes mobil v pripade nedostupnosti, a mas vybavene. akurat ze k tomu zadarmu nemozem aj odpovedat na vela sprievodnych otazok, lebo take zadarmo by ma uz stalo prilis vela. ked chces, posli mi SZ, ked nechces, nechaj tak
Například já na odoriku to taky takto mám....
Jediné co jsem platil tak jednorázové poplatky za zřízení linky a přidělení čísla, v řádu korun.
Příjem volání zdarma, žádné měsíční poplatky, pouze když volám já ven tak platím.
Pardon za OT, ale mohol by som sa na túto tému niečo opýtať? Samozrejme, že som som VoWIFI ako také zachytil, ale nikdy som to neriešil. Teraz čítam toto vlákno a chcel by som vedieť, čo VoWIFI pre mňa vlastne znamená. Resp. mám firemný paušál, tak čo to znamená pre môjho zamestnávateľa? V menu som to povolil (iPhone + operátor Orange) a asi to funguje. Teraz keď stiahnem lištu nastavení, tak vidím wificall, ale iba v práci. Doma nie. Je to kvôli kvalite gsm pokrytia? V práci sa mi bežne stáva, že mi príde sms, že sa mi niekto pokúšal dovolať, ale bol som nedostupný. Mám tam také hluché miesto, kde mám zlý signál. Ono to VoWIFI sa prepne len vtedy, keď je slabý gsm signál, alebo ako presne to funguje? Nejaké články som si samozrejme našiel, ale väčšinou sú to len také všeobecné informácie.
Ďakujem za príp. vysvetlenie.
m
mirmo80 VoWIFI je zapnute stale ked si na wifi a mas tu funkciu zapnutu (nezalezi na kvalite gsm signalu,). Ked ti to nejde doma skus sa pozriet na nastavenia routera - uz tu bolo spomenute, firewall, qos atd...
pre tvojho zamestnavatela to neznamena nic - ani vyssie ani nizsie poplatky, vsetko rovnake.
mirmo80 Taky řeším proč to nefunguje. Resp. proč to přestalo fungovat.
Co jsem vysledoval funkci přes NAT router, telefon Samsung Galaxy a vodafon cz.
Telefon na začátku naváže ipsec tunel na server vodafonu. Naváže spojení nejdříve přes UDP port 500 a pak vytvoří tunel přes UDP port 4500. Tam udržuje spojení pomocí keepalive paketů. Vše jede výhradně přes IPV4.
V okamžiku navazování spojení se v tunelu zvýší datový tok a telefon vyšle spršku DNS dotazů. problém mám, že spojení se naváže, ale na obou stranách je ticho. Když se volá zvenčí, tak je pravděpodobnost úspěšného spojení tak 25 procent. Jinak to ohlásí účastník nedostupný a pak přijde SMS zmeškaný hovor.
Na webu jsme narazil na různé rady, ale nic použitelného.
Jinak WoWiFi je prostě zjednodušeně přenos toho hovoru přes internet a né přes GSM vysílače.
U mého telefonu je volba zda upřednostnit WoWiFi a nebo GSM.
Výhoda je v tom že když jseš na wifi a není tam GSM signál tak se ti dovolají i ty si zavoláš.
Proč to na některých wifi nefunguje může být způsobeno firewallem aby WoWiFi fungovalo tak musí router splňovat:
Minimální parametry: Aby hovor proběhl v pořádku, musí použitý Wi-Fi router podporovat přenos internetového zabezpečení IP Sec a splňovat následující parametry: IP Protocol Type=ESP 50 a/nebo IP Protocol Type=UDP (Port=500), IP Protocol Type=UDP (Port=4500), nastavení NAT translation time out pod 2 min. Rychlost odesílání musí být alespoň 100 kbit/s pro hlasový hovor a 1Mbit/s pro videohovor.
Pokud ti to doma nefunguje koukni do routeru třeba u TP-Linku na parametry do rozšířeného menu na ALG záložku a tam jsou položky jako: IPSec Pass-through, L2TP Pass-through tak je skoukni...
selic S tímhle jsem se nikdy nesetkal. Je teda pravda, že Vodafone nemám, ale u O2 ani TMO s VoWifi problémy nemám. Mikrotiky nepoužívám a přes ASUSy, TPlinky i pfSense + Unifi mi to vždycky jelo.
Co je ten telefon zač přesně? Na takovém A40 VoWifi nikdy nejela dobře, ale na novějších kouscích jako A71, S21 atd. už funguje na jedničku.
selic Na mikrotiku WoWiFi funguje bez problémů.
Měnit DNS a podobně nemá smysl tak stejně zapínat SIP helper je blbost ten chce mít vypnutý dělá spíš problémy.
/ip/firewall/service-port> print
Flags: X, I - INVALID
Columns: NAME, PORTS
# NAME PORTS
0 X ftp 21
1 X tftp 69
2 X irc 6667
3 X h323
4 X sip 5060
5061
5 X pptp
6 X udplite
7 X dccp
8 X sctp
Mám vše zakazané a VoIP i VoWiFi funguje OK.
Takže tipuji firewall.
EDIT: Já mám Vodafone a OK.
/ip/firewall/connection> print
Flags: S - SEEN-REPLY; A - ASSURED; C - CONFIRMED; F - FASTTRACK; s - SRCNAT
Columns: PROTOCOL, SRC-ADDRESS, DST-ADDRESS, TCP-STATE, TIMEOUT, ORIG-RATE, REPL-RATE, ORIG-PACKETS, REPL-PACKETS, ORIG-BYTES
# PROTOCOL SRC-ADDRESS DST-ADDRESS TCP-STATE TIMEOUT ORIG-RATE REPL-RATE ORIG-PACK REPL-PACK ORIG-BYTES
9 SACFs udp 192.168.1.103:41951 31.30.69.152:4500 4m46s 0bps 0bps 14 9 3 764
11 SACFs tcp 192.168.1.103:43212 8.8.8.8:853 time-wait 0s 0bps 0bps 39 34 5 056
13 SACFs tcp 192.168.1.103:37328 81.31.45.51:6689 established 23h59m35s 0bps 0bps 34 24 6 618
20 SACFs tcp 192.168.1.103:37330 81.31.45.51:6689 established 23h59m35s 0bps 0bps 34 24 6 619
21 SACFs tcp 192.168.1.103:45242 18.184.209.240:5222 established 23h56m20s 0bps 0bps 181 117 21 229
23 SACFs tcp 192.168.1.103:42646 3.122.42.119:443 close-wait 4s 0bps 0bps 12 12 2 130
24
192.168.1.103 je můj telefon (ostatní jsem smazal)
Řádek 9 je WoWiFi
Řádek 13 a 20 jsou dva VoIP účty (SIP)
📡 Telekomunikace.cz