pixall aha, mozno narazas na nieco s cim budu v kazdom pripade spojene poplatky (tel cislo apod.) ak k tomu nenajdem free alternativu alebo ak cena toho nebude velmi nizka tak sa na to asi vykaslem a budem telefonovat tak ako doteraz - "v okne" 😃 😃 a zvazim aj vymenu O2

    Taky existují GSM zesilovače, hodíš anténu za okno a druhou do bytu kde není signál, ovšem nemám s tím zkušenost.

    Prostě najdi si takového VoIP providera kde platíš pouze jak voláš ty (z toho čísla ven) a kde nebudou měsíční poplatky, něco na SK určitě je ne?

      soban Ano o GSM repeateroch viem, sice nemam osobnu skusenost ale z toho co som pocul vraj to nie je uplne legalne a ze vraj sa stava aj to ze to relativne vyrazne ubera signal okoliu (susedom), ktori by mohli zbytocne robit problemy. A pocul / cital som este jedno negativum (aj ked si uvedomujem ze to je na polemiku) ze zosilovace tohto typu mozu prinasat potencialne zdravotne rizika.

      Su aj SK VOIPy bez pausalnych poplatkov len za volania, Uvidim, zatial to skusim "postavit" sam viac menej zo zvedavosti a ked sa mi to podari budem hladat riesenie ako "obist" alebo minimalizovat poplatky za prenajom cisla apod. a ak sa to podari, tak potom uz iba nastavim presmerovanie prichadzajucich hovorov na O2 na VOIP cislo a volat z VOIP ked budem bez signalu,

      Asi niektori z Vas budu argumentovat ze sa neoplati / nie je efektivne z pohladu koncovych cien fungujucich VOIP sluzieb, "vymyslat" a stracat cas nejakym self hostom VoIP, ale mne nevadi to vyskusat. Mozno ked sa do toho pusim tak zistim ze to nepojde alebo je to kravina, ale mozno sa mi to podari relativne zmysluplne rozchodit, uvidime...

      googler2 aha, mozno narazas na nieco s cim budu v kazdom pripade spojene poplatky (tel cislo apod.) ak k tomu nenajdem free alternativu alebo ak cena toho nebude velmi nizka tak sa na to asi vykaslem

      dam ti to uplne polopate - ako poskytovatel telefonnych sluzieb ti viem spravit SIP konto aj s telefonny cislom na prijem hovorov, ked mam dobru naladu tak aj zadarmo. konto si strcis do mobilu do nejakeho SIP klienta, na to cislo si presmerujes mobil v pripade nedostupnosti, a mas vybavene. akurat ze k tomu zadarmu nemozem aj odpovedat na vela sprievodnych otazok, lebo take zadarmo by ma uz stalo prilis vela. ked chces, posli mi SZ, ked nechces, nechaj tak 😉

      Například já na odoriku to taky takto mám....

      Jediné co jsem platil tak jednorázové poplatky za zřízení linky a přidělení čísla, v řádu korun.
      Příjem volání zdarma, žádné měsíční poplatky, pouze když volám já ven tak platím.

      Pardon za OT, ale mohol by som sa na túto tému niečo opýtať? Samozrejme, že som som VoWIFI ako také zachytil, ale nikdy som to neriešil. Teraz čítam toto vlákno a chcel by som vedieť, čo VoWIFI pre mňa vlastne znamená. Resp. mám firemný paušál, tak čo to znamená pre môjho zamestnávateľa? V menu som to povolil (iPhone + operátor Orange) a asi to funguje. Teraz keď stiahnem lištu nastavení, tak vidím wificall, ale iba v práci. Doma nie. Je to kvôli kvalite gsm pokrytia? V práci sa mi bežne stáva, že mi príde sms, že sa mi niekto pokúšal dovolať, ale bol som nedostupný. Mám tam také hluché miesto, kde mám zlý signál. Ono to VoWIFI sa prepne len vtedy, keď je slabý gsm signál, alebo ako presne to funguje? Nejaké články som si samozrejme našiel, ale väčšinou sú to len také všeobecné informácie.
      Ďakujem za príp. vysvetlenie.
      m

        mirmo80 VoWIFI je zapnute stale ked si na wifi a mas tu funkciu zapnutu (nezalezi na kvalite gsm signalu,). Ked ti to nejde doma skus sa pozriet na nastavenia routera - uz tu bolo spomenute, firewall, qos atd...
        pre tvojho zamestnavatela to neznamena nic - ani vyssie ani nizsie poplatky, vsetko rovnake.

          googler2 Technicky mi nevadí, že mi to doma nefunguje, ale zo zvedavosti určite pozriem, čo tomu bráni.
          Ďakujem

            mirmo80 akurat je mozne ze ti vowifi spotrebuje viditelne viac baterky ako ked je vypnuta

            mirmo80 Taky řeším proč to nefunguje. Resp. proč to přestalo fungovat.
            Co jsem vysledoval funkci přes NAT router, telefon Samsung Galaxy a vodafon cz.
            Telefon na začátku naváže ipsec tunel na server vodafonu. Naváže spojení nejdříve přes UDP port 500 a pak vytvoří tunel přes UDP port 4500. Tam udržuje spojení pomocí keepalive paketů. Vše jede výhradně přes IPV4.
            V okamžiku navazování spojení se v tunelu zvýší datový tok a telefon vyšle spršku DNS dotazů. problém mám, že spojení se naváže, ale na obou stranách je ticho. Když se volá zvenčí, tak je pravděpodobnost úspěšného spojení tak 25 procent. Jinak to ohlásí účastník nedostupný a pak přijde SMS zmeškaný hovor.
            Na webu jsme narazil na různé rady, ale nic použitelného.

            • vypnout zapnout router / telefon
            • změnit DNS server na 8.8.8.8
            • povolit v mikrotiku SIP helper a přidat porty 500, 4500
              Vodafon má popsáno v nápovědě pouze povolení portů UDP 500,4500 a timeout pro UDP pod 2min.
              Na jednom místě mi pomohlo vyhodit mikrotik a nahradit tplinkem a v nastavení zaškrtnout ipsec passthrought.

              googler2 To co píšeš je samozřejmě nesmysl - VoWifi se aktivuje na dostatečně kvalitní wifi jen když je slabý signál. Některé telefony umožňují zapnout preferenci VoWifi před GSM sítí, ale defaultně to tak rozhodně není.

                Jinak WoWiFi je prostě zjednodušeně přenos toho hovoru přes internet a né přes GSM vysílače.
                U mého telefonu je volba zda upřednostnit WoWiFi a nebo GSM.
                Výhoda je v tom že když jseš na wifi a není tam GSM signál tak se ti dovolají i ty si zavoláš.

                Proč to na některých wifi nefunguje může být způsobeno firewallem aby WoWiFi fungovalo tak musí router splňovat:

                Minimální parametry: Aby hovor proběhl v pořádku, musí použitý Wi-Fi router podporovat přenos internetového zabezpečení IP Sec a splňovat následující parametry: IP Protocol Type=ESP 50 a/nebo IP Protocol Type=UDP (Port=500), IP Protocol Type=UDP (Port=4500), nastavení NAT translation time out pod 2 min. Rychlost odesílání musí být alespoň 100 kbit/s pro hlasový hovor a 1Mbit/s pro videohovor.

                Pokud ti to doma nefunguje koukni do routeru třeba u TP-Linku na parametry do rozšířeného menu na ALG záložku a tam jsou položky jako: IPSec Pass-through, L2TP Pass-through tak je skoukni...

                selic S tímhle jsem se nikdy nesetkal. Je teda pravda, že Vodafone nemám, ale u O2 ani TMO s VoWifi problémy nemám. Mikrotiky nepoužívám a přes ASUSy, TPlinky i pfSense + Unifi mi to vždycky jelo.
                Co je ten telefon zač přesně? Na takovém A40 VoWifi nikdy nejela dobře, ale na novějších kouscích jako A71, S21 atd. už funguje na jedničku.

                  selic Na mikrotiku WoWiFi funguje bez problémů.

                  Měnit DNS a podobně nemá smysl tak stejně zapínat SIP helper je blbost ten chce mít vypnutý dělá spíš problémy.

                  /ip/firewall/service-port> print
                  Flags: X, I - INVALID
                  Columns: NAME, PORTS
                  #   NAME     PORTS
                  0 X ftp         21
                  1 X tftp        69
                  2 X irc       6667
                  3 X h323          
                  4 X sip 5060 5061 5 X pptp
                  6 X udplite
                  7 X dccp
                  8 X sctp

                  Mám vše zakazané a VoIP i VoWiFi funguje OK.
                  Takže tipuji firewall.

                  EDIT: Já mám Vodafone a OK.

                  /ip/firewall/connection> print
                  Flags: S - SEEN-REPLY; A - ASSURED; C - CONFIRMED; F - FASTTRACK; s - SRCNAT
                  Columns: PROTOCOL, SRC-ADDRESS, DST-ADDRESS, TCP-STATE, TIMEOUT, ORIG-RATE, REPL-RATE, ORIG-PACKETS, REPL-PACKETS, ORIG-BYTES
                   #       PROTOCOL    SRC-ADDRESS            DST-ADDRESS           TCP-STATE    TIMEOUT    ORIG-RATE  REPL-RATE  ORIG-PACK  REPL-PACK   ORIG-BYTES
                   9 SACFs udp         192.168.1.103:41951    31.30.69.152:4500                  4m46s      0bps       0bps              14          9        3 764
                  11 SACFs tcp         192.168.1.103:43212    8.8.8.8:853           time-wait    0s         0bps       0bps              39         34        5 056
                  13 SACFs tcp         192.168.1.103:37328    81.31.45.51:6689      established  23h59m35s  0bps       0bps              34         24        6 618
                  20 SACFs tcp         192.168.1.103:37330    81.31.45.51:6689      established  23h59m35s  0bps       0bps              34         24        6 619
                  21 SACFs tcp         192.168.1.103:45242    18.184.209.240:5222   established  23h56m20s  0bps       0bps             181        117       21 229
                  23 SACFs tcp         192.168.1.103:42646    3.122.42.119:443      close-wait   4s         0bps       0bps              12         12        2 130
                  24 

                  192.168.1.103 je můj telefon (ostatní jsem smazal)
                  Řádek 9 je WoWiFi
                  Řádek 13 a 20 jsou dva VoIP účty (SIP)

                    jcltm Ještě cca v říjnu minulého roku to fungovalo bez problémů. Jeden telefon je Samsung Galaxy S21 a druhý je A??. Jediné co se změnilo byl upgrade Androidu na verzi 12 a upgrade mikrotiků z nějaké 6.47.? na 6.48.

                    Že by ten android? Já tam mám zatím Android 11 a po upgradu to taky nějakou chvíli nefungovalo, musel jsem to vypnout a zase zapnout.....

                    Skus to v tom telefonu vypnout a restartovat a pak zase zapnout a restartovat co to udělá.
                    Na mikrotiku skoukni firewall zda máš povolené ty příchozí porty atd.....

                    Já tam mám:

                    /ip firewall filter
                    add action=accept chain=input comment="defconf: accept established,related,untracked" connection-state=established,related,untracked
                    add action=accept chain=input comment="Moje IP OK" src-address-list=moje_ip
                    add action=drop chain=input comment="Co nen\ED z CZ blokujeme" in-interface-list=!LAN src-address-list=!CountryIPBlocks
                    add action=accept chain=input comment="Povoleno icmp filtrovano v RAW" protocol=icmp
                    add action=drop chain=input comment="invalid drop" connection-state=invalid
                    add action=accept chain=input comment="VPN: allow IKE" dst-port=500 protocol=udp
                    add action=accept chain=input comment="VPN: allow L2TP" dst-port=1701 protocol=udp
                    add action=accept chain=input comment="VPN: allow IPsec NAT-T" dst-port=4500 protocol=udp
                    add action=accept chain=input protocol=ipsec-ah
                    add action=accept chain=input protocol=ipsec-esp
                    add action=accept chain=input comment="Pristup k routeru (ssh, https)" connection-state=new dst-port=801,8585 protocol=tcp
                    add action=accept chain=input comment="BTest server" disabled=yes dst-port=2000-2009 protocol=udp
                    add action=accept chain=input comment="BTest server" disabled=yes dst-port=2000-2009 protocol=tcp
                    add action=drop chain=input comment="defconf: drop all not coming from LAN" in-interface-list=!LAN log-prefix="droop neni z LAN"
                    add action=drop chain=forward comment="Disable internet IP 192.168.1.99" out-interface-list=WAN src-address=192.168.1.99
                    add action=fasttrack-connection chain=forward comment=Fasttrack connection-state=established,related hw-offload=yes
                    add action=accept chain=forward comment="defconf: accept established,related, untracked" connection-state=established,related,untracked
                    add action=accept chain=forward comment="Moje IP OK" src-address-list=moje_ip
                    add action=drop chain=forward comment="Co nen\ED z CZ blokujeme" in-interface-list=!LAN src-address-list=!CountryIPBlocks
                    add action=accept chain=forward comment="Povoleno icmp filtrov\E1no v RAW" protocol=icmp
                    add action=drop chain=forward comment="invalid drop" connection-state=invalid
                    add action=accept chain=forward comment="ssh (ssh, nas, htpc)" connection-state=new disabled=yes dst-port=22,806,812 protocol=tcp
                    add action=accept chain=forward comment="Tv headend" connection-state=new disabled=yes dst-address=192.168.1.12 dst-port=9981 protocol=tcp
                    add action=accept chain=forward comment="Voip telefon" connection-state=new disabled=yes dst-address=192.168.1.20 dst-port=8586 protocol=tcp
                    add action=accept chain=forward comment="rsync nas" connection-state=new disabled=yes dst-address=192.168.1.6 dst-port=873 protocol=tcp
                    add action=accept chain=forward comment=Wol dst-address=192.168.1.12 dst-port=9 protocol=udp
                    add action=drop chain=forward comment="defconf: drop bad forward IPs" src-address-list=no_forward_ipv4
                    add action=drop chain=forward comment="defconf: drop bad forward IPs" dst-address-list=no_forward_ipv4
                    add action=drop chain=forward comment="Neni z LAN" in-interface-list=!LAN
                    
                    /ip firewall nat
                    add action=masquerade chain=srcnat comment="defconf: masquerade" ipsec-policy=out,none out-interface-list=WAN
                    add action=dst-nat chain=dstnat comment=Tvheadend disabled=yes dst-port=9981 in-interface-list=WAN protocol=tcp to-addresses=192.168.1.12 \
                        to-ports=9981
                    add action=dst-nat chain=dstnat comment="ssh htpc" disabled=yes dst-port=812 in-interface-list=WAN protocol=tcp to-addresses=192.168.1.12 \
                        to-ports=812
                    add action=dst-nat chain=dstnat comment="ssh nas" dst-port=806 in-interface-list=WAN protocol=tcp to-addresses=192.168.1.6
                    add action=dst-nat chain=dstnat comment="Voip telefon" disabled=yes dst-port=8586 in-interface-list=WAN protocol=tcp to-addresses=192.168.1.20 \
                        to-ports=8586
                    add action=dst-nat chain=dstnat comment="WWW HTPC" disabled=yes dst-port=443 in-interface-list=WAN protocol=tcp to-addresses=192.168.1.12
                    add action=dst-nat chain=dstnat comment="HTPC Wol" dst-port=9 in-interface-list=WAN protocol=udp to-addresses=192.168.1.12 to-ports=9
                    
                    
                    

                      soban Takhle to vidím v connections taky. Jeden telefon se připojí na 31.30.69.152:4500, druhý na 31.30.69.153:4500. V okamžiku, kdy zkusím volat ven a na druhé straně to někdo zvedne, tak zvenčí začnou téct data.
                      Minulý týden jsem zkusil povyměňovat skoro všechno po cestě.
                      U dodavatele jsem dal nový RB4011 s ROS 6.49.2 - je tam nastaven NAT na veřejku a default firewall. Po cestě jsou dva skoky v 5GHz, jeden nstreme a druhý 802.11. Na klientské straně je RB SXTsqac5 a zase default firewall. Jako wifi po domě jdem postupně vyzkoušel Airgateway, ovislink 5460, hap, Acher C6, Archer AX20, CubeISP... Všechno stejné.
                      Jediné čeho jsem si ještě všimnul, že na 5GHz AP je RB912 s 2x wifi kartou a ethernetem v bridge a občas je v torch vidět, že data tečou duplicitně do wifi i eth kam by neměla.
                      Zkusím ještě mezi routery udělat EOIP tunel, protože jinak mě nic nenapadá. Všechno ostatní včetně IPv6 běží v pohodě. Dokonce i ipsec VPN do práce jede bez problémů. Co jsem koukal na connections na hlavním routeru, tak vidím několik telefonů připojených na servery tmobile a u nich jsou napočítané nějaké MB dat, jako že přes to hovory jedou.
                      Připojení se trasu jako UDP stream - v defaultu je timeout 3min. Zkusil jsem nastavit méně i více, bez pozorovatelného vlivu.

                      soban Já to začínám sázet na ten android.
                      Spojení navazuje telefon směrem ven. Vtip je v tom, že v nastavení firewallu by proti defaultu nemělo být nic potřeba. Jenom propustí z mobilu komunkaci porty UDP 500 a 4500 směrem na server operátora a víc by nemělo být potřeba.

                        selic Me to trosku pripomina problem se SIP. Kdyz se rozpadne spojeni a na hlavni brane je zaznam. Kdyz se telefon snazi znova napojit, tak se jen refreshuje uptime u zaznamu, ale spojeni se nenavaze. Kdyz nechas telefon odpojeny delsi dobu (dle timeoutu cca 10 minut), tak se connection smaze a nove zapojeni telefonu normalne funguje. Nebude problem v necem takovym? SIP si prave dost bere porty 5060 a jsou na vsech stranach connection.

                          selic Mám na své S21 od podzimu Android 12 a žádný problém s VoWifi jsem nezaznamenal. Ale jak jsem psal, za Mikrotikem to nikde neprovozuji.

                            📡 Telekomunikace.cz