Když už tedy postavíme rovnocenně Pilsfree (a jemu podobné "komunitní spolky"), Červený kříž, Junák, myslivce (což je dle mého názoru nesmysl, ale budiž ), může taková černá (nebo bílá?) ovce, být třeba s.r.o., které všechen zisk vrátí do rozvoje sítě, co nejde proinvestovat tak formou sponzorského daru dá jinémým místnímu spolkum na provoz (třeba dobrovolným hasičům), třeba tak.
Vážně si myslíte, že PilsFree s nějakými 38 tisíci členy je čistě komunitní záležitost?
Jinak jak transformovat spolek ve firmu. Právník nejsem, ale nemyslím, že něco jako transformace je možná. Ale zase si dokáži představit model:
V momentě, kdy si řeknu, že z toho budu mít komerční business a ne pouze komunitní záležitost, založím svoji firmu a spolku nabídnu, že odkoupím majetek (který se rozdělí mezi členy spolku) a zajistím kontinuitu dodávané služby všem, kdo o to budou mít zájem. To by legální a férové být mělo.